vad är det bästa du kan äta under dagen för att gå upp i vikt ?

Home Forums Kost och Näringslära vad är det bästa du kan äta under dagen för att gå upp i vikt ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #67197
    #474162

    hallå:) jag är 15 och gymmar 4 gånger i veckan , jag är 1,74 lång och har problem med att gå upp i vikt jag försöker äta så mycket som möjligt men den hjälper inte. vad ska jag göra ?

    #474163

    Du äter antagligen för lite? Ät mera och kolla vågen efter ca 1 månad. Om det inte är någon skillnad ökar du matintaget.

    #474164

    Vet att det kanske blir lite tjatigt när jag alltid tipsar om just detta, men det har verkligen funkat för mig och jag kan stolt säga att mjölk har byggt min kropp.

    Det är otroligt enkelt att dricka extra mjölk, helst standardmjölk till dina måltider för att få i dig dom extra KCAL, sen är det ju bara ett plus att mjölk innehåller en helt ok mängd protein och en massa nyttiga näringsämnen :)

    #474165

    Glass fungerar ypperligt bra kan jag lova. ;)

    #474166

    Hur äter du? Ofta? Sällan? små eller stora portioner?

    #474167

    Ös på med olivolja över maten och cashewnötter innehåller massor med fina kcal;)! Men stressa inte. Det tar sin lilla tid att gå upp i vikt i din ålder. Allt växer på dig just nu och helt plötsligt har du gått upp några kg. De flesta ungdomar i din ålder kan äta som hästar (även jag) och inte lägga på sig ett gram. När du kommer upp i min ålder kommer du längta tillbaks till denna tid…..Numera kan man titta på en kall öl och magen ser ut som en gravid flodhästs!

    #474168

    Drick 1l grädde o ät mycket så ska du se på viktökning och biffens tips är verkligen till att rekommendera!

    #474169

    :P

    Arnel wrote:
    dubbelpost sry!
    #474170
    Arnel wrote:
    Drick 1l grädde o ät mycket så ska du se på viktökning och biffens tips är verkligen till att rekommendera!

    1L grädde? det är mer än 3500kcal, sämsta tipset än sålänge och definitivt inget att följa..

    Grädde är annars något man kan använda med måtta för att överstiga gränsen mellan viktuppgång och KCAL-balans, men väldigt onödigt och dumt att överdriva konsumtionen. Magen lär ju inte må så bra av att inta en sådan mängd heller.

    #474171
    Simig wrote:
    Grädde är annars något man kan använda med måtta för att överstiga gränsen mellan viktuppgång och KCAL-balans, men väldigt onödigt och dumt att överdriva konsumtionen. Magen lär ju inte må så bra av att inta en sådan mängd heller.

    Bra skrivet. Skräcken för mättat fett har blivit mer balanserad och sund. Dock inte på BODY, plötsligt slår det om från extrema tipset A (klunka olja!) till extrema tipset B (klunka grädde!).

    #474172

    …som slår C, klunka gainer blandad i grädde och olja…

    #474173

    Se över din kost och återkom med hur du äter lite mer exakt, så kan vi säkert hjälpa dig med bra mat istället för att bälja grädde, olja eller spetsade gainers.

    #474174

    Skriv vad du äter under en dag så e de lättare å hjälpa, svårt å säga ändå eftersom man ej vet exakt hur en dag ser ut för dig. Men du måste våga äta iaf, oavsett. Visst e ,an spyyy mätt ska man kanske inte äta igen, men har de gått sisådär 3timmar sen du åt en normal portion mat så får man ALLTID ner mer :) Typ smörgås med något bra pålägg på eller något.

    #474175

    det är mycket olika hur jag äter faktist, men jag ska försöka att komma med något ungefär :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.