Vad är grits?

Home Forums Kost och Näringslära Vad är grits?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #577670
    priest__88 wrote:
    Dom som sitter å gnäller på den här tråden kan ju ta å skaffa sig ett liv!…i verkligheten hade ni inte sagt ett skit!

    Vad yrar du om?

    #577671
    priest__88 wrote:
    Dom som sitter å gnäller på den här tråden kan ju ta å skaffa sig ett liv!…i verkligheten hade ni inte sagt ett skit!

    :what:

    #577672

    whoops..skrev i fel tråd!

    #577673
    priest__88 wrote:
    whoops..skrev i fel tråd!

    Och i vilken tråd hade det inlägget varit relevant om jag får fråga?

    #577674
    Svensson wrote:
    Oavsett om det är bra eller inte så spelar Grits en central roll i en riktig klassrulle:

    [http://www.imdb.com/title/tt0104952/ My Cousin Vinny]

    Trodde självklart du syftade på Cost of redemption…:p

    #577675
    MATTI wrote:
    +1, svårt att ta sig till [www.google.se] och slå in ordet grits.

    OnT: Är inte grits rätt värdelöst näringsmässigt?

    enligt länken ovan:
    Näringsvärde per 100 g
    Energi 1401kJ/335 kcal
    Protein 7,8 g
    Kolhydrat 72 g
    varav sockerarter 2,3 g
    Fett 1,2 g
    varav mättat fett 0,1 g
    Kostfiber 5 g
    Natrium 1 mg
    Järn 1,1 mg
    Kalium 120 mg

    #1083332
    MATTI wrote:
    Baquizz wrote:
    Tråkigt att människor alltmer förlorar kunskapen att söka information på egen hand. Visst är detta ett forum, dock tycker jag att man ska prova att hitta ett svar självständigt innan man bara ställer fråga efter fråga. Som tur är så har vi ett par riktigt kunniga människor här på forumet som ändå besitter vänligheten att svara på så gott som alla frågor.

    +1, svårt att ta sig till [www.google.se] och slå in ordet grits.

    Jag vet inte vad som är mest komiskt, ni som påpekar att folk ska googla allting när det är ett öppet forum där folk delar sina åsikter och tankar. Eller att när man faktiskt söker på ’grits’ får man upp denna tråd efter sponsrade wikipedialänkar. Tänk om ni hade skrivit någonting hjälpsamt istället så hade det funnit massa information i tråden.

    #1083542

    Kan någon förklara hypen kring detta skulle jag bli glad.

    Läser näringsvärdet och ser inget utöver det vanliga(?)

    #1083905

    Grits (Eller majsgrynsgröt) som det heter på svenska är sinnesjukt bra grejer.
    Kanske inte är så mycket protein i det, men eran fixering utav protein kommer inte ta er så långt som det skulle kunna göra om ni brydde er lika mycket om kolhydrater.
    Majsgryn är kvalitativa kolhydrater och inget jävla bullshit.

    Blanda i proteinpulver i skiten då, eller ät det med ägg?

    (Dessutom åt/äter Ronnie Coleman grits+ägg varje morgon till frukost när han var offseason, och han har det gått åt helvete för, eller hur?)

    Proteinbesatta snorungar är det värsta jag vet. Det bygger muskler, men du MÅSTE ha bra kolhydrater, annars kan du lika gärna börja spela Boule.

    #1083906

    EDIT: Dessutom så är det bra att han frågar, då Wikipedia inte är särskilt trovärdigt alla gånger)

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.