Vad borde jag undvika att äta?

Home Forums Kost och Näringslära Vad borde jag undvika att äta?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #67103
    #473223

    1.Hej! jag har precis börjat gymma och undrar vad jag INTE ska äta för att få resultat av träningen?

    2.Jag äter alltid bra mat men ibland blir det så att ja kanske äter lite chips o godis eller liknande sötsaker/snacks. Borde jag undvika att äta det här?

    Skulle vara nice med svar på frågorna!

    #473224

    Självklart beror det helt klart på i vilka mängder du äter saker och ting men generellt finns det inget du inte bör äta. I en välbalanserad kost kan även lite snacks ingå om det inte är det du baserar stordelen av ditt energiintag på. Se till att få i dit bra med protein, men även här bör du inte överdriva med ohutliga mängder då även protein innehåller 4kcal per g och således kan spränga din energibudget.

    Det kanske inte är det svar som du förväntat dig men jag tror nog att om du börjar med en bra inställning till kost med ett bra proteinintag och måttliga mängder väldigt energitäta livsmedel. Du kommer att kunna äta dig mätt, få ett litet överskott vilket förvandlas till eftertraktade muskler.

    #473225

    Spik, gräs, hallonbåtar och quorn.

    #473226

    Fasen. Spik som e så gott.
    Fast det är klart. Man ska väl inte överdriva åt nåt håll. Nån spik lite då och då, kan väl inte vara så farligt ändå?

    #473227
    Grandmaster wrote:
    Spik, gräs, hallonbåtar och quorn.

    DOH!

    Inte konstigt att jag inte lägger på mig…

    #473228
    Grandmaster wrote:
    Spik, gräs, hallonbåtar och quorn.

    Det ska man väl inte äta, utan få i sig på annat vis…?

    #473229
    jsplit wrote:
    Det ska man väl inte äta, utan få i sig på annat vis…?

    Det är just det du inte ska få i dig på ett annat vis, för den delen heller. :)

    #473230
    Grandmaster wrote:
    Spik, gräs, hallonbåtar och quorn.

    Va fan, jag som äter quorn ganska ofta..
    Vad är det som inte är bra med det?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.