Vad ska man äta för att öka i muskler?

Home Forums Kost och Näringslära Vad ska man äta för att öka i muskler?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #102592
    #1077963

    Ja hej..

    För ett år sen drygt.. började jag äta mindre kolhydrater, Gymma, och springa en massa..

    För att gå ner i vikt.. har lyckats väldigt bra,,
    men nu äre bara gym som gäller för att öka i muskelmassa..
    men jag vet fan inte vad jag ska äta.. de sitter lite kvar i att äta lite kolhydrater, efter som jag har gjort de så länge
    för att få ner fetmagen jag hade då…

    nu vill jag ju bygga muskler , men tycker de går segt utav helskotta..

    tycker de är svårt att de där med träning och kost, och muskelbyggnad..

    all hjälp är jag toknöjd över..

    i kosttillskott kör jag idag, bcaa , omega3 , protein , kreatin och zma ska jag prova en burk med nu tänkte jag,

    #1078003

    Hej,

    Det finns inget som säger att du behöver öka mängden kolhydrater du äter bara för att du ska bygga muskler. Det skulle i så fall vara om du vill få i dig mer energi i och med tyngre och jobbigare pass på gymmet.

    Annars rekommenderar jag proteinrika livsmedel, såsom kvarg, ägg, kyckling, köttfärs. Glöm inte heller fettet som är viktigt att få i sig för att bygga muskler. Bra fett finns bland annat i avokado och lax.

    Lycka till med muskelbygget.

    #1078050
    bergstromn wrote:
    Hej,

    Det finns inget som säger att du behöver öka mängden kolhydrater du äter bara för att du ska bygga muskler. Det skulle i så fall vara om du vill få i dig mer energi i och med tyngre och jobbigare pass på gymmet.

    Annars rekommenderar jag proteinrika livsmedel, såsom kvarg, ägg, kyckling, köttfärs. Glöm inte heller fettet som är viktigt att få i sig för att bygga muskler. Bra fett finns bland annat i avokado och lax.

    Lycka till med muskelbygget.

    Och mättat fett från mejeriprodukter och kött är inte bra?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.