Vågen rör sig inte ett dugg..

Home Forums Kost och Näringslära Vågen rör sig inte ett dugg..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #540833

    Hej!

    Har tränat ett tag på gymet nu och jag ökade ganska snabbt från 70-80kg. Men nu har det gått ett tag och vågen rullar bara mellan 79-80kg men aldrig över det.

    Jag äter precis som jag ska, mellan 5-7mål om dagen i intervallen 1 per var 3 timme.
    Har kosttillskotten Gainer Pro och Whey-80. Tror att Gainer pro har hjälpt mig mycket till viktökningen eftersom jag är en hardgainer.

    Men till sak, det är väldigt deprimerande när man tränar hårt och slänger i sig mat för att öka men inget händer nu.
    Kan ni inte hjälpa mig med tips och råd?

    Mvh Kylie

    #70481
    #540834

    Släng om lite i ditt scheman och testa något nytt? Detta hjälper alltid för mig när jag står still.

    #540835
    kyliee wrote:
    Hej!

    Har tränat ett tag på gymet nu och jag ökade ganska snabbt från 70-80kg. Men nu har det gått ett tag och vågen rullar bara mellan 79-80kg men aldrig över det.

    Jag äter precis som jag ska, mellan 5-7mål om dagen i intervallen 1 per var 3 timme.
    Har kosttillskotten Gainer Pro och Whey-80. Tror att Gainer pro har hjälpt mig mycket till viktökningen eftersom jag är en hardgainer.

    Men till sak, det är väldigt deprimerande när man tränar hårt och slänger i sig mat för att öka men inget händer nu.
    Kan ni inte hjälpa mig med tips och råd?

    Mvh Kylie

    Det du behöver för att ta dig vidare i träningen är ett pre-workout pulver, du har säkert hört talas om RAGE, funkar bra men ett sjukt bra pulver som hjälper dig vidare i träningen är Animus, det hjälpte verkligen mig
    PS: kom ihåg att sånt pulver används endast när du når en plåtå, då du inte bygger lika bra eller går upp i vikt! testa det en elelr två månader så kommer du märka skillnad:) och tänk även på att variera träningsdagrna så att kroppen blir ”överraskad”, jag brukar ge varje muskel fyra-fem dagars återhämtning:) på så sätt kommer du även bygga snabbare, förutsatt att du räknar ut rätt protein intag, alltså 2gram protein per kilo kropps vikt varje dag! Lycka till!

    #540836
    kyliee wrote:
    Jag äter precis som jag ska, mellan 5-7mål om dagen i intervallen 1 per var 3 timme.

    Det visste jag inte att ”man ska” faktiskt. Tvärtom kan jag faktiskt säga att det INTE är så att ”man ska” äta på ett visst sätt.

    Finns ingen som helst anledning att småpeta med mat hela dagen lång om det inte är vad man föredrar. Själv äter jag i dagsläget en ganska liten frukost runt 8, lunch gärna vid 14-15 och sedan en första middag efter klockan 20-21 någon gång och sedan en stor andra middag vid 21-22.

    Om en dag innehåller t.ex. 2500 kcal är nog de två sista måltiderna totalt någonstans runt 1300-1400 kcal.

    Tips för viktuppgång:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    #540837

    viipee – Jag har precis slägt ihop ett nytt schema som jag kör med i kanske 2 veckor som funkar riktigt bra!

    norrköpingsbiffen – yes, har läst om rage också har creatine hemma som jag redan äter och bara jag ser ökning på vågen så får jag vilja och energi som aldrig förr.
    Jag hittar inget om animus menar du inte animal?
    Har precis fått hem en beställning och man har inte så mycket pengar som en student.
    Måste ju finnas något annat man kan äta eller göra tills ekonomin är på plus igen?

    Eddie – Jag är 190+ lång och väger 80 hur mycket ska mitt kalorintag vara på?
    Så jag kan börja räkna.

    Tack för snabba svaren alla också, uppskattas!

    #540838
    norrköpingbiff wrote:
    Det du behöver för att ta dig vidare i träningen är ett pre-workout pulver, du har säkert hört talas om RAGE, funkar bra men ett sjukt bra pulver som hjälper dig vidare i träningen är Animus, det hjälpte verkligen mig
    PS: kom ihåg att sånt pulver används endast när du når en plåtå, då du inte bygger lika bra eller går upp i vikt! testa det en elelr två månader så kommer du märka skillnad:) och tänk även på att variera träningsdagrna så att kroppen blir ”överraskad”, jag brukar ge varje muskel fyra-fem dagars återhämtning:) på så sätt kommer du även bygga snabbare, förutsatt att du räknar ut rätt protein intag, alltså 2gram protein per kilo kropps vikt varje dag! Lycka till!

    :frust:
    Du har imponerande kunskaper, min vän. Imponerande…

    #540839

    Dela upp måltiderna så att du istället äter ett gigantisk mål direkt efter träningen.

    Äter själv 1 ordentlig frukost, sedan en ordentlig middag mitt på dagen och ett hyfsat stort kvällsmål innan jag går och lägger mig. Då slipper jag springa i kylskåpet och småäta hela tiden utan kan äta mig riktigt mätt när jag väl äter vilket är guld värt! Att då lägga större delen utav dagens kaloribehov efter träning blir också enkelt då jag oftast tränar mellan frukost och middagen eller innan frukost!

    Ditt energibehov kan du räkna ut med någon formel eller program här:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=20927]

    Förslagsvis Harris & Benedict ekvationen

    #540840

    Och allt som sägs i den här tråden har redan blivit besvarat i miljoner andra trådar av b.la. King Grub, Eddie, Grandmaster m.m. Sökfunktionen är guld värd.

    #540841
    kyliee wrote:
    Eddie – Jag är 190+ lång och väger 80 hur mycket ska mitt kalorintag vara på?
    Så jag kan börja räkna.

    Varför har du inte ens kollat de trådar som är stickys? Där finns ju massor av varianter för energiräkning. Här har jag skrivit själv:

    [http://traningslara.se/blogg/att-uppskatta-sitt-energibehov/]

    #540842

    lugn nu va.. Jag får ta mig tid att söka!

    Tommy Ivarsson, jag tar min Gainer pro efter gymet vilket gör att aptitet försvinner en del så det är inte lätt att lassa på ett stort fat med mat då.

    Jag brukar äta en rejäl frukost sen äter jag 2 måltider innan gym och 3 efter vanligtvis!

    #540843

    Frukost: Gröt med 2 mackor med ost som pålägg. Omega 3 Advanced + Regular One

    Mellanmål: Kvarg 250G och en Whey-80 (2 Skopor)

    lunch : Pasta/ris/potatis med kött/fisk/kyckling brukar ta mkt kolhydrater.

    Efter gym: Gainer pro (3Skopor)

    30-1timme efter gymmet: Pasta/ris/potatis med kött/fisk/kyckling

    Innan sänggående: Kvarg, mackor och ibland Gainer pro(3skopor)

    Kan mitt matschema se ut.
    Har inte info om hur mycket gram kött eller så jag äter… Kanske ska ta och dokumentera det framöver och se!

    #540844

    Läs texten jag länkade till.

    Du har en kost som är typiskt för ett fettsnålt deffupplägg.

    #540845

    Du verkar inte få i dig mer än 20-30 g fett i dagsläget. Sikta på 100g iaf, är du inte hungrig så käka näringstätare mat. Feta köttbitar, goda såser och så vidare.

    #540846
    grekelito wrote:
    :frust:
    Du har imponerande kunskaper, min vän. Imponerande…

    hahahahhahaha.:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.