Viktöknings problem

Home Forums Kost och Näringslära Viktöknings problem

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #691548

    Har tränat nu i nära 4a månader och gått upp max 2.5kg! längd 173 väger 64kg nu. Jag har använt gainer 1-2 ggr per dag samt ätit 5-8ggr stora/små mål om dagen.

    Och dom målen består av mycket yoghurt för det är ganska simpelt.
    kommer skriva upp en ”vanlig” dag.

    Frukost 09:00~
    Yoghurt + Müsli+Juice+kaffe!

    11:00
    Yoghurt som mellanmål

    13:00 riktig lunch består av de mamma lagar Ris,Potatis,Kött,fisk,grönt,

    14:30
    Yoghurt/macka som ett enkelt mellanmål

    16:00
    Kaffe,kakor,bulle/frukt?

    17:30
    Macka+gainer

    19:15
    Kvällsmat det morsan serverar samma som lunch ungefär Ris,Potatis,Kött,fisk,grönt,

    22:00
    Yoghurt och müsli/macka

    efter träning använder jag jämt gainer men den är slut nu för tillfället och använt 3 påsar x4kg nu på 4 månader, så frågan är om den har gjort någon nytta så vet inte om jag ska köpa mer. Så säg inte att jag äter för lite möjligtvis äter jag fel?
    Så Några tips på vad jag ska äta istället eller lägga till?

    #78603
    #691549

    Svårt att ge dig hjälp när inga mängder av maten står. Uppenbarligen äter du för lite eftersom att du inte ökar i den takt du vill. Du bör äta mat som innehåller mycket energi, grädde i såsen, röd mjölk, skippa light produkter osv. Du kan testa att ta gainer innan träningen och en portion efter du tränat. Uteblir din ökning får du helt enkelt äta mer.

    Lycka till:)

    #691550

    Har du blivit starkare?

    #691551
    anders172 wrote:
    Svårt att ge dig hjälp när inga mängder av maten står. Uppenbarligen äter du för lite eftersom att du inte ökar i den takt du vill. Du bör äta mat som innehåller mycket energi, grädde i såsen, röd mjölk, skippa light produkter osv. Du kan testa att ta gainer innan träningen och en portion efter du tränat. Uteblir din ökning får du helt enkelt äta mer.

    Lycka till:)

    Ja det är ju olika varje gång jag äter. Mäter inte direkt men 150gram yoghurt och 1.5dl müsli/flingor per gång, varje lunch käkar jag tills jag blir proppmätt så jag går ju inte runt hungrig precis.Käkar aldrig lightprodukter, vad för slags mat med mycket energi syftar du på?

    #691552
    nutz wrote:
    Har du blivit starkare?

    ja det har jag men det har ju inte gått snabbt direkt

    #691553

    [http://forum.body.se/search.php?searchid=2023275]
    Jag satt och kollade i några av dessa trådar och tycker att man kan finna många (de flesta) bra råd bara man letar runt lite.

    #691554
    johan321 wrote:
    ja det har jag men det har ju inte gått snabbt direkt

    Okej. Att du ökar i styrka kan vara ett gott tecken på att du ökar i muskelmassa.

    Kan du beskriva hur snabbt du ökar?
    Hur stark är du i de större övningarna?

    #691555

    150 gram yoghurt och 1,5 dl musli, det är inte mycket mat. Om detta är vad din frukost består av så är det inte mycket att heja för. Du kanske har svårt som många andra att äta på morgonen? pröva att öka mängden yoghurt och musli varje dag, sen kanske en smörgås slinker ner osv.

    Enda sättet att veta, är att räkna på det. Ta 4 dagar där du räknar hur många kalorier du får i dig. Hur stor del av desss är fett, kolhydrater och fett?.

    Hur mycket tränar du? Och vad tränar du?

    #691556
    nutz wrote:
    Okej. Att du ökar i styrka kan vara ett gott tecken på att du ökar i muskelmassa.

    Kan du beskriva hur snabbt du ökar?
    Hur stark är du i de större övningarna?

    Ja vad man kan säga är ju inte stark direkt var jobbigt med 30kgkg i bänkpress nu klarar jag 50kg så det är ingen stor ökning 5 kg i månaden?

    #691557
    anders172 wrote:
    150 gram yoghurt och 1,5 dl musli, det är inte mycket mat. Om detta är vad din frukost består av så är det inte mycket att heja för. Du kanske har svårt som många andra att äta på morgonen? pröva att öka mängden yoghurt och musli varje dag, sen kanske en smörgås slinker ner osv.

    Enda sättet att veta, är att räkna på det. Ta 4 dagar där du räknar hur många kalorier du får i dig. Hur stor del av desss är fett, kolhydrater och fett?.

    Hur mycket tränar du? Och vad tränar du?

    Ja det är sant jag har aldrig gillat att äta frukost, men jag känner mig hyfsat mätt efteråt iallafall.ska testa med en macka också! :D

    #691558
    Flessa wrote:
    Eller så slänger du ner nån näve nötter och russin eller annat energitätt i youghurten. :up:

    vad för slags nötter då? jordnötter? Saltade? som man köper i godis affär eller? xD

    #691559

    Hasselnöt, valnöt, kokosflingor, mandel (ok, ingen nöt, men…) passar väl ganska bra?

    #691560

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=35340&highlight=pinjen%F6tter]

    Här kan du läsa lite.

    #691561

    Ät du din smörgås om du hellre vill det.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.