Vilka vitaminer kan det vara bra att komplettera med?

Home Forums Kost och Näringslära Vilka vitaminer kan det vara bra att komplettera med?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #99470
    #1070826

    Tränar 3-4 pass styrketräning i veckan i muskelbyggande syfte och håller som bäst på att finslipa kosten då jag har fått för mig att det finns mycket att hämta där.

    En vanlig dag äter jag ungefär 5-6 måltider och det ser ut ungefär såhär

    1. Yoghurt, osockrad musli, banan, melon, blåbär, proteindrink, omega3
    2. Biff, broccoli, kidneybönor, råris
    3. Riskakor, honung, banan, 2 ägg, proteindrink, solrosfrön
    4. tonfisksallad med lök, gurka, majs, oliver, 1ägg, olivolja, omega3
    5. ngn form av långsamt protein (kassein) 1 msk vinäger, krossade linfrön

    Tar glutamin,kreatin och cacao som kosttilskott

    Frågan är om jag behöver ta någon form av vitamintillskott för att täcka upp? testar just nu med multivitamintillskot men det känns inte helt 100, har läst lite om B complex på nätet

    Är intresserad av tips om hur jag plockar ihop min egen vitaminmix med det som kan tänkas fattas

    #1071808

    God dag :)

    Ser ut som att du äter en allsidig kost så egentligen skulle jag vilja påstå att du inte behöver oroa dig allt för mycket över vitaminer. Om det skulle vara någon är det D vilket gäller de flesta av oss i detta land så här års. Vitaminer är överreklamerat, människor som mår felfritt börjar ta multivitaminer för att någon säger det men märker ändå ingen skillnad, till vilken nytta då?

    Vi tycker dock alla olika men som ett kort svar på frågan, jag tycker du kan komplettera med D-vitamin :)

    Ciao!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.