Vill gå upp i vikt!

Home Forums Kost och Näringslära Vill gå upp i vikt!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #67187
    #474022

    Hej, jag är en kille på 19 år. Jag är 195 cm lång och väger 68 kg. Jag är väldigt smal och otränad. Har inte tränat på gym alls utan hamnar framför datan istället. Har precis tagit studenten och ska börja jobba som konditor.

    Mitt problem är att jag inte går upp i vikt. Jag äter inte mycket på dagarna. Lite till frukost, lite lunch och lite middag. Äter jag mycket så får jag ont i magen. Vet inte riktigt vad det beror på, om det är nåt fel fysiskt eller psykiskt. Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska äta, hur mycket, vad jag ska äta för att gå upp i vikt. Jag trivs inte med mig själv så här.

    Jag har aldrig satt en fot på ett gym. Har inte känt mig peppad att göra det för jag skäms hur smal och otränad jag är. Inga muskler på kroppen. Jag har ingen aning om hur man tränar på ett gym, vad man ska fokusera på och hur man ska planera träning. Vart man ska gymma och mer.
    Jag vet att inom mitt jobb ska jag träna mycket axlar och rygg eftersom jag arbetar mycket med dem.
    Som sagt, någon som kan berätta hur jag ska gå till väga?
    Jag vill alltså gå upp i vikt och få mera muskler.

    Tack på förhand!

    #474023

    Alla har vi varit nybörjare, för ett tag sen visste inte jag heller hur man tränade på gym dessutom som du säger så kändes det lite pinsam och komma när man inte visste nåt o så vidare. Men jag tycker du ska ta steget och börja gyma, Dem som tycker ”Oj vad smal han är han orkar ju inte ens bänkpressstången” dem är bara o skita dem har förmodligen inget bättre o prata om plus att man är riktigt omogen om man pratar så. Så skit i allt sånt.

    Sen är det bara o äta på mer, ta en gainer efter tränning om du vill gå upp i vikt.

    :)

    #474024
    ralle12 wrote:
    ta en gainer efter tränning om du vill gå upp i vikt.

    Gainer bör ses som en produkt för återhämtning, inte som ett bra verktyg för viktuppgång. Lika bra/dåligt oavsett om man vill upp eller ner i vikt. Jag håller med dig att den i så fall ska drickas just runt träning.

    Läs det här 2low:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    #474025

    Önskar jag hade sådana beskymmer. Du har en unik möjlighet som du slänger bort med massa gainers. Ta och koka en massa pasta, släng i en bit smör när den är klar. Gör sedan köttfärssås på fläskfärs eller blandfärs. Stek köttet i ordentligt med smör. Häll i krossade tomater lök och kryddor. Häll på grädde. Toppa med ost. Så sjukt gott. Och det bästa… du kan äta hur mycket som helst. Ta ett glas mjölk till….

    #474026
    2low wrote:
    Hej, jag är en kille på 19 år. Jag är 195 cm lång och väger 68 kg. Jag är väldigt smal och otränad. Har inte tränat på gym alls utan hamnar framför datan istället. Har precis tagit studenten och ska börja jobba som konditor.

    Mitt problem är att jag inte går upp i vikt. Jag äter inte mycket på dagarna. Lite till frukost, lite lunch och lite middag. Äter jag mycket så får jag ont i magen. Vet inte riktigt vad det beror på, om det är nåt fel fysiskt eller psykiskt. Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska äta, hur mycket, vad jag ska äta för att gå upp i vikt. Jag trivs inte med mig själv så här.

    Jag har aldrig satt en fot på ett gym. Har inte känt mig peppad att göra det för jag skäms hur smal och otränad jag är. Inga muskler på kroppen. Jag har ingen aning om hur man tränar på ett gym, vad man ska fokusera på och hur man ska planera träning. Vart man ska gymma och mer.
    Jag vet att inom mitt jobb ska jag träna mycket axlar och rygg eftersom jag arbetar mycket med dem.
    Som sagt, någon som kan berätta hur jag ska gå till väga?
    Jag vill alltså gå upp i vikt och få mera muskler.

    Tack på förhand!

    Några frågor

    Hur ser det ut kring måltidssituationen? Har du möjlighet att äta i lugn och ro eller behöver du slänga i dig maten? Vad brukar du äta när du väl äter? När du får ont i magen – hur skulle du beskriva smärtan? Några allergier?

    #474027
    Eddie Vedder wrote:
    inte som ett bra verktyg för viktuppgång. Lika bra/dåligt oavsett om man vill upp eller ner i vikt.

    Läs det här 2low:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    Man lär sig nåt nytt varje dag!

    #474028

    Innan lunch så är det mycket spring hit och arbete med kroppen. Man har ju alltid något på gång. När man ska på lunch sitter vi i matsalen. Man är sen tidigare uppe i varv och hinner inte riktigt slappna av när man väl äter. Inga allergier som jag vet.

    Ska köpa ett gymkort och börja träna nu. Får hitta ett gym med instruktörer som kan hjälpa mig. Har också beställt en GainerPro som snart kommer hem.

    Tack för alla svar!

    #474029

    Bra att du tog tag i att börja gyma, när du väll har kommit igång tror jag du kommer tycka det är jätte kul :)

    #474030

    När du fått ett upplägg av en instruktör så redovisa det gärna här. En instruktör/PT är lite av ett lotteri. Kan vara kunnigt folk men även massor av stolpskott.

    #474031

    Bara att äta massa och träna hårt :)

    #474032
    StrongmanBlomster wrote:
    Bara att äta massa och träna hårt :)

    Det kan ju i och för sig vara bra att läsa tidigare inlägg innan man svarar. Han kan ju inte äta mycket för att han får ont i magen.

    #474033

    Ska köpa ett gymkort på Sats har jag tänkt. Dock när jag får nästa lön. Ska ta tag i en instruktör direkt som får guida mig. :)

    #474034

    vilken fröjd skulle jag säga, att kunna äta allt jag kommer över, livets stora lott man får dra. Själv så har jag ökat mitt kolhydrat och proteinintag (i pulverform) runt träningspasset med 14g kolisar, 14g protte och jag gick upp 0,3-0,5kg på 2v. Allt som passerar munnen väljer att lägga sig kvar i kroppen 😯

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.