Vitamin B5 mot finnar(akne)

Home Forums Kost och Näringslära Vitamin B5 mot finnar(akne)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #698312

    Hej Jag funderar på att beställa b5 vitamin(Pantotensyra) för att bli av med lite finnar som jag har på axlarna och bröstet. Undrar därför om någon här på body har provat produkten, för när man googlar hittar man väldigt många foruminlägg som verkar vara gjorda i rent reklamsyfte.
    [http://www.vitaminb5.se/?gclid=CK_-4tyyvZUCFRdqQgodywxRRA]

    Tacksam för svar

    #78690
    #698313

    Jag har provat det en kort stund, la av med det rätt så snabbt dock. Som med dom flesta vitaminer är det inte bra med sådär höga doser som man ska ta. I det här fallet kan det leda till olika mag sjukdomar. Enligt en omröstning bland folk som provat det på manligt.net så var det i stort sett 50-50 att det funkade. Jag tror nog det finns bättre alternativ än det här.

    Som du säger är det väldigt mycket forum inlägg gjorda överallt i reklamsyfte vilket får mig att ogilla produkten ännu mer :)

    #698314

    okej, tack för dit svar. Jag hittar inte tråden på manligt, skulle du kunna skicka länk om den fortfarande finns kvar.

    #698315

    Manligt.net har lagts ner så det blir nog svårt att hitta den tyvärr :/ Har inte stött på någon annan sida där B5 diskuteras faktiskt.

    #698316

    Prövade ett tag.. Smakade bajs och hjälpte inte..

    #698317

    Att pantotensyra skulle förebygga acneproblem var något nytt för mig.
    Bland B-vitaminerna är det bara niacin och B6 som kan vara giftigt vid överkonsumtion.

    #698318

    nån annan här på forumet som provat?

    #698319

    Har jag lagt tråden fel eller är det verkligen ingen mer här som har erfarenhet av vitamin b5?

    #698320
    Niclas Holgersson wrote:
    Prövade ett tag.. Smakade bajs och hjälpte inte..

    Hur vet du det? :D

    Till topic: Hur ser din kost ut i övrigt? Hur gammal är du?

    #698321

    Lägg pengarna på ett besök hos hudläkaren istället så får du något som fungerar.

    Baldrik wrote:
    Hej Jag funderar på att beställa b5 vitamin(Pantotensyra) för att bli av med lite finnar som jag har på axlarna och bröstet. Undrar därför om någon här på body har provat produkten, för när man googlar hittar man väldigt många foruminlägg som verkar vara gjorda i rent reklamsyfte.
    [http://www.vitaminb5.se/?gclid=CK_-4tyyvZUCFRdqQgodywxRRA]

    Tacksam för svar

    #698322
    Baldrik wrote:
    Har jag lagt tråden fel eller är det verkligen ingen mer här som har erfarenhet av vitamin b5?

    Du frågar ju om kosttillskott så att ha tråden i forumet för frågor om kosttillskott hade ju varit bra kanske.

    #698323

    Använder vitamin B5 och det funkar mot finnar på ryggen och axlarna för mig, köper det på en lokal hälsokosts affär.

    #698324
    Calle Sirén wrote:
    Hur vet du det? :D

    Till topic: Hur ser din kost ut i övrigt? Hur gammal är du?

    Jag är 18år och har inga jätteproblem, lite tråkigt att ha finnar på bröstet bara. Jag tror min kost är väldigt ”bra för finnar” då jag äter lite mjölkprodukter, inte dricker läsk eller äter godis och i princip aldrig äter skräpmat.

    #698325
    HooKeN wrote:
    Använder vitamin B5 och det funkar mot finnar på ryggen och axlarna för mig, köper det på en lokal hälsokosts affär.

    okej, men är det i princip bara b5 i dom tabletterna eller är det allmänt b-vitamintillskott?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.