16år och kreatin?

Home Forums Kosttillskott 16år och kreatin?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71217
    #553320

    Hejsan, som rubriken lyder kan det vara farligt att ta kreatin som sexton åring? Såfall, vilka bieffekter finns?

    #553321

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=43367]

    #553322

    Såg den tråden men fick aldrig fram något riktigt svar då de flesta tyckte det var för tidigt för honom som tränat i en månad medans jag tränat i cirka 8 månader…

    #553323

    Det finns inga studier som visar att kreatin vid låg ålder kan vara skadligt, men det finns inte heller några studier som säger att det inte kan vara skadligt.

    Men det är med stor sannolikhet så att det inte är skadligt vid låg ålder, så du kan vara lugn.

    #553324

    Jag får väl testa och se, det värsta som kan hända är ju att jag dör och det är ju inte hela världen :)

    #553325

    Tar en till fråga då angående kreatin. Är Star Nutritions Creatine Monohydrate något att ha eller är det blask?

    #553326
    JEPPEDARBAK wrote:
    Tar en till fråga då angående kreatin. Är Star Nutritions Creatine Monohydrate något att ha eller är det blask?

    De flesta monhydraten är samma sak, jag skulle rekommendera att köpa ett svensk tillverkat. Exempelvis Body Science eller Crea FX.

    #553327

    Kreatin är bara aminosyrar,bara att köra på.
    Jag rekommenderar som alltid ett Creapure monohydrat som tex Eiselts eller Reflex mfl..

    #553328
    nible wrote:
    De flesta monhydraten är samma sak, jag skulle rekommendera att köpa ett svensk tillverkat. Exempelvis Body Science eller Crea FX.

    Annars så är Star Neutron också en svensk tillverkare… :emo-thumb

    #553329

    Tycker du om toaletten din så ska du ge fan i det.

    Min blev sprängbombad utav bara fan när jag var 16 och gick på kreatin.

    Men ser du till att köp någon hyffsat bra produkt så ska det nog gå bra.

    #553330

    jag är 15år och kör på dahlblads kreatin 1kg. Bara positiva resultat för mig.. kanske lite finnigare hy, men inget bevis att det är just kreatin, kör på så mycket kosttillskott.

    #553331

    Finnarna är det nog proteinet som står mycket för, och din ålder då

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.