6-oxo olaglig i sverige?

Home Forums Kosttillskott 6-oxo olaglig i sverige?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71250
    #553767

    Kommer den bli olaglig eller inte? I dagläget verkar det som att det är dags att säga farväl till 6-oxo! :(

    #553768
    Melle1989 wrote:
    Kommer den bli olaglig eller inte? I dagläget verkar det som att det är dags att säga farväl till 6-oxo! :(

    Varför?

    #553769

    Det verkar vara någon ingrediens som är bekymret.

    #553770

    Så som jag har förstått det är det väl något som ger utslag på dopingtest och det är väl ev. det medlet som kommer bli förbjudet. Detta är rena spekulationer och kan vara rätt uppenbart men jag känner ändå för att vädra mina tankar i blott denna vardagliga diskussion.

    #553771
    Melle1989 wrote:
    Det verkar vara någon ingrediens som är bekymret.

    rätt roligt inlägg då produkten bara innehåller en ingrediens :up:

    hårdrar man lagen så är den redan dopingklassad/läkemedelsklassad.
    Inför man en högre klassning så blir den olaglig att sälja

    #553772
    Pepz wrote:
    rätt roligt inlägg då produkten bara innehåller en ingrediens :up:

    hårdrar man lagen så är den redan dopingklassad/läkemedelsklassad.
    Inför man en högre klassning så blir den olaglig att sälja

    Jag skrev bara vad jag fick höra då jag pratade med en kille som jobbar på ett stort och välkänt kosttillskott företag. :p

    #553773
    Robert Svensson wrote:
    Är det något tribulustillskott, liknande? För det behöver säkert trådskaparen, Melle1989. Jag utgår ifrån att du är född –89. Du är alltså, hm. 20 år? Ja, det stämmer nog. Och du tycker dig behöva ett sådant tillskott(?).

    20 år är rätt, jag tycker att 6-oxo är bra. Angående ålder så sa många att JW var en dålig ideé om man är under 22, och här står man med bra resultat och inga biverkningar utav JW.

    Jag tror att det är väldigt individuellt hur bra en produkt som 6-oxo funkar för en person i lite lägre ålder.

    #553774
    Melle1989 wrote:
    20 år är rätt, jag tycker att 6-oxo är bra. Angående ålder så sa många att JW var en dålig ideé om man är under 22, och här står man med bra resultat och inga biverkningar utav JW.

    Jag tror att det är väldigt individuellt hur bra en produkt som 6-oxo funkar för en person i lite lägre ålder.

    Tror dock inte dom syftade på att det inte skulle funka för personer under 22.

    #553775
    Melle1989 wrote:
    20 år är rätt, jag tycker att 6-oxo är bra. Angående ålder så sa många att JW var en dålig ideé om man är under 22, och här står man med bra resultat och inga biverkningar utav JW.

    Jag tror att det är väldigt individuellt hur bra en produkt som 6-oxo funkar för en person i lite lägre ålder.

    Inga biverkningar nu ja…

    #553776

    Det enda jag ville med denna tråd vara att få lite feedback på om 6-oxo blir olaglig eller inte…

    Gör inte det här till ännu en tråd där folk klankar ner på andra och hänger ut andras uttalanden.

    Jag har skrivit klart i denna tråd då ingen verkar kunna komma med någon bra info.

    #553777

    Tro inte på allt ni läser. Bara för att det står på tillverkarens hemsida att en viss produkt är ofarlig så ska man inte ta det som en garanti och börja ta dubbel eller trippel doser som vissa gör med JW. Vet man inte vad en produkt gör med ens kropp så ska man givetvis ta reda på mer från en opartisk källa som inte tjänar pengar på att du köper en viss produkt.

    #553778
    Melle1989 wrote:
    Det enda jag ville med denna tråd vara att få lite feedback på om 6-oxo blir olaglig eller inte…

    Gör inte det här till ännu en tråd där folk klankar ner på andra och hänger ut andras uttalanden.

    Jag har skrivit klart i denna tråd då ingen verkar kunna komma med någon bra info.

    Som svar på din fråga, i princip vad som helst som är prestationshöjande eller ”effektivt” och du skickar in till läkemedelsverket så kommer svaret vara – läkemedelsklassat, helt enkelt för de tar det säkra före det osäkra. Så har det alltid varit och kommer säkert alltid vara.

    För er som varit med en stund kommer säkert ihåg tjaffset om Kreatin i början på 90 när det skulle upp och bli dopingklassat flera gånger… samma sak med koffein som också varit dopingklassat i ”stora” mängder.

    Framföralllt reagerar Läkemedelsverket på om det finns påståenden på ettiketterna. Står det ”kan påverka testosteronnivån” så ser de det som ett läkemedel då texten antyder just läkemedelsverkan!

    Vänl,,,
    Tobbe

    #553779

    Hellre försiktig än oförsiktig? Är jag för fösiktigt så är det värsta som kan hända bli att andra kan säga ”vad var det vi sa” men är jag oförsiktig så kan andra istället säga ”han va en bra kille, R.I.P”… Vi har redan sett en och annan R.I.P här på forumet.

    #553780

    ,,,,,,,,,

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.