Ä BSN & IDS fake?

Home Forums Kosttillskott Ä BSN & IDS fake?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #77323
    #654451

    Intressant.

    Skulle tippa på att de köper från Kina och inte har verifierat kreatinet.

    #654454
    Robert Lilja wrote:
    Ny rolig läsning för alla som har inhandlat Cellmass från BSN, läs och släng sen produkten!

    [http://anabolicminds.com/forum/supplements/80977-vpx-no-gun.html]

    Mvh
    Robert Lilja

    Vet du hur mycket kumarin det var i?

    Vi har analyserat en råvara med kanel (som innehåller kumarin) och det innehöll då 1 mg kumarin / kg och mängden man fick i sig av produkten ifråga var 3 mcg på 3 kapslar. Det är då ett kanelbaseratpreparat vi talar om. Gränsvärdet inom EU som ligger är 2 mg kumarin per kg livsmedel.

    #654456
    Robert Lilja wrote:
    Vet inte, har inte orkat läsa igenom allt. Men BSN är i blåsväder ordentligt nu känns det som, först det ena och sen det andra, och på jäkligt kort tid.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det är bra att de granskas.

    Lägger in en kopia på mitt inlägg på optimalbody:

    Kumarin kan vara cancerframkallande. Inom EU har man satt upp ett gränsvärde på 2 mg / kg. Ett företag jag jobbar åt på konsultbasis lät göra en analys av sin produkt innehållande kanel och den innehöll 1 mg / kg och omräknat blev det 1 mcg per kapsel eller 3 mcg per dagsdos så den klarade sig med god marginal. Tror att kumarinhalten kan variera beroende på vilken typ av kanel det är och vart den kommer ifrån.

    Vad jag förstår så talas det om spår och det är då normalt mcg man talar om.

    #654458
    Caesar wrote:
    Hela kostillskotsbranschen e fejk tyvärr är folk för dumma för att fatta det. Det är bara att börja bläddra lite i första bästa bok inom psykologi så ska ni se vad lite yttre påverkan kan åstadkomma på folk.

    Kumarin finns även i vanligt kanel som används som krydda så det är ingen specifikt kopplat till hälsokostbranchen. Men visst, det finns en del humbug grejer.

    #654460
    Robert Lilja wrote:
    Jupp, finns ett x antal utländska och ett och annat svenskt företag som gillar att producera humbug :nono:

    Mvh
    Robert Lilja

    Riktigt jävla dåligt, usch! :frust:

    #654462

    Förvånar mig inte=(

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.