Äggprotein

Home Forums Kosttillskott Äggprotein

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #538910

    Eftersom jag är inte tål laktos så slutade jag med min why80 och började med äggprotein istället fast problemet är att jag inte får samma återhämtning av äggprotienet som jag fick av why80 eller Gainer så jag skulle behöva lite tips på vad man kan ta efter träning som ger bra återhämtning/bygger utan laktos.

    Jag har kikat runt och fastnat för några av Body Science produkter men jag vet inte vilken som skulle passa mig bäst, ska jag välja EAA-X eller EAA Recovery direkt efter träning och sen ta min äggprotein typ en timme senare? :)

    #70462
    #538911

    Först och främst tror jag inte valet av proteinpulver är vad som orsakat din sämre återhämtning. Det låter oerhört långsökt.

    Men i vilket fall som helst ser jag valet av en EAA-produkt eller en BCAA-produkt som klokt. Så visst kan du välja det, en dos EAA före och en efter passet. Sedan hem och käka t.ex. Det är en hyfsat vedertagen rekommendation.

    Whey100 är annars helt laktosfritt om du vill ha vasslepulver.

    #538912
    malawiglenn wrote:
    Det finns fler laktosfria vassletillskott förutom just whey100 med :) som dessutom är mycket billigare, de flesta vassleisolat (whey80 är vassleKONCENTRAT) är laktosfria.

    Kolla på gymvaruhuset och svensktkosttillskott med

    Om du ska ha något från body science så ta vanligt ”EAA”, skit i X-en :)

    Hur grundar du dina uttalande gällande EAA? Varför skall man hoppa över X-en?

    #538913
    vakten wrote:
    Hur grundar du dina uttalande gällande EAA? Varför skall man hoppa över X-en?

    Beror på hur mycket pengar du vill lägga.

    Ju fler X, desto mer kostar det

    EAA är helt laktosfritt

    Sen är det inte riktigt samma smak på dom. EAA-XX smakar bäst

    #538914
    fenyletylamin wrote:
    Beror på hur mycket pengar du vill lägga.

    Ju fler X, desto mer kostar det

    EAA är helt laktosfritt

    Sen är det inte riktigt samma smak på dom. EAA-XX smakar bäst

    Visst,men han menade att man skall hoppa över X-en,då har inget samtal om ekonomi förts.

    #538915

    Har du provat andra Proteintillskott? Vet väldigt många som haft problem med andra märken protein som provade Optimum Nutrition’s 100% whey utan några som helst bekymmer.

    #538916
    malawiglenn wrote:
    för att det inte har något med proteinsyntesen/återhämtning att göra utan ”ger mer pump” som vissa vill eftersträva, så de med X fungerar som PWO’s med betoning på proteinsyntes.. en del konventionella PWO’s innehåller en liten mngd EAA (främst BCAA).

    om du inte vet om detta vakten så saluför mmsports flera olika EAA-produkter, tex EAA-X, EAA-XX etc. ”Body Science EAA” = 100% EAA (ja + smak med..)

    MM sports är bekant,jag köper EAA där, och hoppar INTE över X-en enl. din rek.

    #538917
    malawiglenn wrote:
    Intresseklubben antecknar…

    Så det är i den klubben du är sekreterare,det passar din image utmärkt.

    #538918
    malawiglenn wrote:
    undrar om du någonsin har skrivit ett informativt inlägg här… troll

    Är du stolt över dina inlägg…..Glenn

    #538919

    Är ni stolta över den nivå ni befinner er på?

    Hoppa upp ur sandlådan nu och kramas istället. Detta tjafsandet är pisstråkigt.

    #538920

    Tack för alla svar och det va inte meningen att glenn och vakten skulle börja tjafsa p g av min fråga haha aja det e ju ett forum om man får skriva vad man vill, nog om det..

    Jag har provat vasslepulver och just whey 100 men inget funkar på mig, äggprotien har inte fått probem av eller mått illa så den tänker jag köra typ en gång om dan om jag nu inte får i mig tillräckligt med protein via maten men ingen har riktigt svarat på mon fråga, ska jag välja Eaa recovery eller Eaa x? recovery får man väl bra återhämtning av men som det står på eaa-x och eaa-xx så ska det tydligen va bra och man kan ta dem före och efter träning :) vad ska jag välja? någon som har provat recovery eller är det samma sak som vanlig eaa-x?

    #538921
    lawlaw wrote:
    Jag har provat vasslepulver och just whey 100 men inget funkar på mig

    Då gör du något fel i träningen helt enkelt. Den EAA-produkt jag själv har är Amino Rush från Fairing. Den smakar bra och jag inbillar mig givetvis inte att jag ska ”känna att den funkar”.

    #538922

    Då blir det EAA-X :) men finns det i nån butik i Stockholm?

    #538923
    Eddie Vedder wrote:
    Då gör du något fel i träningen helt enkelt. Den EAA-produkt jag själv har är Amino Rush från Fairing. Den smakar bra och jag inbillar mig givetvis inte att jag ska ”känna att den funkar”.

    Att de inte funkar på mig betyder att jag mår dåligt av whey 80 och 100 men fick bra resultat fast jag va tvungen att sluta med det.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.