Amino tabbar istället för protein pulver?

Home Forums Kosttillskott Amino tabbar istället för protein pulver?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #86601
    #911862

    Går det att ta dess tabletter istället för ex en protein shake efter träning? Ex 15st tabbar istället för 1dl whey 80. 15st x 2,2=33gram protein.

    Skit i priset! Men funkar det lika bra efter träningen istället för protein pulver elelr i mellan mål?

    enl tillverkan:
    ”är ett högkoncentrerat förspjälkat proteintillskott bestående av en perfekt kombination av fria och peptidbundna aminosyror utvunnet ur vassle- och äggprotein.”

    Per tab 2,2g protein=

    L-Alanine 113 mg
    L-Arginine 58,8 mg
    L-Asparatic Acid 231,3 mg
    L-Cystine 53,3 mg
    L-Glutamic Acid 274 mg
    L-Glutamine 93,6 mg
    L-Glycine 44,2 mg
    L-Histidine 43,3 mg
    L-Isoleucine (BCAA) 136,1 mg
    L-Leucine (BCAA) 235,5 mg
    L-Lysine 193,7 mg
    L-Methionine 49,6 mg
    L-Phenylalanine 81,2 mg
    L-Proline 118,6 mg
    L-Serine 110,1 mg
    L-Threonine 137,1 mg
    L-Tryptophan 36,9 mg
    L-Tyrosine 69,1 mg
    L-Valine (BCAA) 132 mg

    Ingredienser: Whey Protein Concentrate (Milk), Egg Albumin (Egg), Dicalcium Phosphate, Stearic Acid and Magnesium Stearate

    #911863

    vart har du hittat detta?

    #911864

    Är det verkligen 2.2 gram protein per tablett? Måste vara golfbollar. :p

    Enligt ingredienslistan du tagit med är det vassleprotein och äggprotein i tabletterna, inte förspjälkat så står i inledningstexten.

    Men visst funkar det att ta tabletter istället för pulver. Nackdelar är troligen priset och att du får i dig ganska stora mängder att tabletthjälpmedel.

    #911865

    Jag skulle nog föreslå Eiselts Esa Pro. Den har en bra sammansättning av aminosyrorna (bara esentiella). Billigt och bra, finns typ 100 trådar om det om du vill läsa mer.

    #911866
    Jonas Olsson wrote:
    Jag skulle nog föreslå Eiselts Esa Pro. Den har en bra sammansättning av aminosyrorna (bara esentiella). Billigt och bra, finns typ 100 trådar om det om du vill läsa mer.

    Antar att Anden inte gillar drinkar. Ett alternativ är att köpa en minikapselfyllare + tomkapslar och fylla det pulver man vill. Perfekt om pulvret smakar skit. :up:

    #911867
    Henrik Eiselt wrote:
    Antar att Anden inte gillar drinkar. Ett alternativ är att köpa en minikapselfyllare + tomkapslar och fylla det pulver man vill. Perfekt om pulvret smakar skit. :up:

    Ja, så kan det ju vara. Låter fräckt det där med kapselfyllare, var finner man sånna. Jag skulle nog inte köpa en sådan för esa pso i alla fall då jag tycker att smaken är peppande på nåt sätt:)

    #911868
    Henrik Eiselt wrote:
    Är det verkligen 2.2 gram protein per tablett? Måste vara golfbollar. :p

    Enligt ingredienslistan du tagit med är det vassleprotein och äggprotein i tabletterna, inte förspjälkat så står i inledningstexten.

    Men visst funkar det att ta tabletter istället för pulver. Nackdelar är troligen priset och att du får i dig ganska stora mängder att tabletthjälpmedel.

    Står att det är förspjälkat! Gör det någon skillnad?

    #911869
    anden wrote:
    Står att det är förspjälkat! Gör det någon skillnad?

    Det står i ”reklamtexten” men inte i ingredienslistan så jag antar att det inte är förspjälkat. Det innebär att det i så fall är vanligt intakt protein i tablettform. Proteintabletter, inte aminotabletter och det bör göra att priset är ganska lågt.

    Protein tas upp långsammare än aminosyror. Ibland är det en fördel med snabbt upptag och ibland vill man ha långsamt.

    #911870
    Jonas Olsson wrote:
    Ja, så kan det ju vara. Låter fräckt det där med kapselfyllare, var finner man sånna. Jag skulle nog inte köpa en sådan för esa pso i alla fall då jag tycker att smaken är peppande på nåt sätt:)

    Vi har minikapelfyllare på ingång. :| Var någon på Kolozzeum som föreslog och jag tyckte det vara en bra idé så jag beställde direkt.

    Finns säkert någon annan som sälja såna också.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.