ANDROX-Q12 Recension

Home Forums Kosttillskott ANDROX-Q12 Recension

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #368852

    Här kommer min utvärderingen av Nanox testobooster Androx-Q12

    Beroende eller icke beroende. Det jag skriver här är vad jag har upplevt och alla resultat och tester stämmer till 100%.

    Av en ren slump så fann jag på Sportkost’s tråd på OptimalBody.se att de sökte testpersoner för Androx-Q12. Jag anmälde mig som frivillig testare eftersom jag var återförsäljare av dem och att vår policy är att sälja sådant som verkligen fungerar.
    Jag blev en av de lyckligt lottade som fick chansen att testa detta. Ett krav var att jag skulle göra ett urin-/blodprov före och efter den 8 veckor långa testperioden.

    Jag har aldrig gjort sådana tester förut så jag kontaktade vårdcentralen. Där fick jag göra ett urinprov som skickades till Karolinska.
    Resultatet jag fick var inte det jag väntade mig. Jag trodde det skulle vara testosteronhalten som mättes men istället var det U-Kretininnivåerna som jag fick.

    PROVSVAR DROGTESTER I Urin

    Analys U-Kreatinin Resultat: 13,6 mmol/L
    U-Anabola steroider: NEG

    Urinprovet gjordes efter träning kl. 16:30.

    Detta resultat säger egentligen ingenting av det vi ville se. Det enda jag kan påvisa här är att jag är fri från anabola steroider, vilket är positivt.

    8 veckor gick och jag gjorde ett nytt test. Denna gång gjorde jag det innan träning, 2 timmar tidigare, kl 14:30

    PROVSVAR DROGTESTER I Urin

    Analys U-Kreatinin Resultat: 3 mmol/L
    U-Anabola steroider: NEG

    Förvånansvärt resultat. Jag har här mycket lägre U-Kreatininnivåer än jag hade innan. Det borde varit tvärt om eftersom U-kreatininnivåerna är i direkt proportion till muskelmassa…

    MEN!! Ett STORT men…
    Jag har pratat med Karolinska och detta mätvärde är bara en referens till att kvantifiera utsöndringen av andra substanser, i detta falla Anabola Steroider.
    U-Kreatinin varierar väldigt mycket (10 gånger) beroende på urinens koncentrering och har jag då druckit mer vid det ena tillfället än det andra och även haft olika nivåer av kreatin så säger denna kvot ingenting tyvärr.
    Det enda vi kan konstatera är att Androx-Q12 inte innehåller förbjudna preparat. U-Anabola steroider = NEG i bägge testerna!

    SLUTKLÄM:
    Testerna gav alltså ingen indikation på om jag höjt min testosteronhalt i kroppen under dessa 8 veckor. Jag hade behövt göra ett blodprov för det. Dock så är det glädjande att det inte ger utslag för olagliga preparat, anabola steroider. Detta var jag lite orolig för eftersom Androx-Q12 gav mig så otroliga resultat som jag aldrig upplevt förut. Jag har varit elitfotbollspelare 17 år och tränat seriös styrketräning i snart 5 år och aldrig använt olagliga preparat.

    VAD ÄR ANDROX-Q12?
    Nanox menar på att Androx-Q12 är speciellt utvecklad för att stödja en maximal ökning av muskelmassa, en kraftigt ökad styrka och ett allmänt bättre välbefinnande.
    Androx-Q12 innehåller en patenterad blandning av 12 välbalanserade ingredienser, utvalda för att uppnå maximalt resultat. Det går att urskilja 4 grundläggande delar i produkten som direkt påverkar och ökar din produktion av testosteron. Varje substans har olika men kompletterande verkningsmekanismer.

    1 Testosteron – inducerande prekursorer Testofen® – Levande laktobaciller – Avena sativa extract – Bladspenat extrakt

    2 Testosteronstabiliserande beståndsdelar – ZMA-komplex – Vitamin B6 och B12

    3 Anti DHT medel – Saw Palmetto – Brännässla

    4 Adaptogena växter – Siberisk ginseng

    5 Piperin svartpepparextrakt

    VAD HAR JAG UPPLEVT UNDER DESSA 8 VECKOR…

    Jag var oerhört taggad när jag klev på detta. Dels för att jag börjar bli till åren (38år) och kanske behöver lite testoboost för att maximera mina resultat på gymmet, dels för att det verkade vara en grym produkt och inte minst för att jag är återförsäljare för dem och min policy är att jag bara säljer produkter med bra kvalité och vad de verkligen utlovar.
    Jag körde vidare på samma kosttillskott som jag gjorde innan.

    Förutom Proteintillskott från Nanox, Omega 3 och Vitaminer så använde jag mig av…

    Olimp Creatine Xplode
    Olimp BCAA Xplode
    Nanox Nanoproxil

    Det jag förväntade mig när jag började var att det åtminstone skulle ta några veckor innan jag kände några resultat. Träningen gick ganska bra innan och allt flöt på.
    Det som förvånade mig var att jag kände av tendenser till förändringar redan efter första dagen. En viss känsla av värme och vällust spred sig i kroppen. Den första veckan på gymmet kändes helt fantastisk. Adrenalinet flödade mer än vanligt, styrkan började accelerera och välbefinnandet var över det normala. Började även vakna med flaggstång varje morgon vilket inte var fallet innan.

    Flaggstången gav sig uttryck både i tid och otid.
    -Fick en plötslig resning på slutet av ett möte på jobbet vilket inte var passande. Lyckades få ned den precis lagom till vi skulle gå men jag kommer inte ihåg vad vi pratade om där de sista minuterna…:)

    Det mest häpnadsväckande var ändå att jag ökade så kraftigt i styrka. Framförallt i bänkpress som är ett bra och roligt riktmärke, där lyckades jag gå från 2½ reps på 115kg till 3 reps 133kg under dessa 8 veckor. Jag ökade konstant från vecka till vecka utan några hinder och platåer. Detta trots att jag hade en ömmande axel under 4 veckor.

    Min vikt började på 89kg och slutade på 92. Mitt underhudsfett låg ganska konstant hela tiden, kanske även gick ned någon procent till och med, såg hårdare ut i spegeln redan efter ett par veckor. Under denna tid var jag förkyld i en vecka med några dagar halsont. I slutet av testperioden var jag i fjällen och drack hyfsat med alkohol i 2 dagar och lyckades även åka på feber i 3 dagar. Förutom det och min ömmade axel har jag varit 100 % frisk.

    RESULTAT OCH BETYG

    Styrka:
    Som jag skrev tidigare så var det just styrkan som ökade markant under denna 8-veckors testperiod. I bänkpress lyckades jag gå från 2½ reps på 115kg till 3 reps 133kg under dessa 8 veckor. Jag ökade konstant från vecka till vecka utan några hinder och platåer. Eftersom jag aldrig upplevt denna typ av styrkeökning, inte ens när jag började på gym för 5år sedan så måste jag ge denna en 10.
    Betyg: 10 av 10 (Har aldrig varit starkare)

    Kroppssammansättning:
    Jag har varit noga med att äta rätt och framförallt lika mycket som jag gjorde innan testet startade. Det riktigt intressanta är att vikten har ökat med 3 kg samtidigt som jag förlorat fettmassa och blivit hårdare. Det är väl rena drömmen för en som tränar på gym.
    Betyg: 9 av 10 (Upp i styrka/ned i fettmassa!!)

    Pump:
    Jag hade redan grym pump innan jag började testet. Kredit för det ger jag Olimp Creatine Xplode och Nanoproxil från Nanox. Med Androx-Q12 blev det faktiskt snäppet bättre. Svårt att sätta ett betyg på detta, vad skall man referera till?
    Betyg: Bästa pump jag upplevt (Androx-Q12 har en liten bidragande verkan)

    Libido (sexdrift):
    Har man inte rest flaggstången innan så kan man med Androx- Q12 fira nationaldagen varje dag, flera gånger om…
    Betyg: 9 av 10 (Som på gamla goda tiden)

    Humör / mående / ork:
    Redan efter några dagar kände jag av ett tydligt välbefinnande. Jag var piggare, gladare och hade större självförtroende än tidigare. På gymmet kände jag mig störst och bäst, orkade hur mycket som helst och jag fick mycket positiva kommentarer till mina framsteg vilket inte gjorde saken sämre. Lämnar 1 poäng för en utmanare!!!
    Betyg: 9 av 10. (Nästan som på tonårstiden)

    (Alla betyg refererar jag till vad jag upplevt tidigare i mitt träningsliv.)

    Slutord och slutbetyg:
    Sanslös ökad styrka och utvecklad muskelmassa på kort tid utan olagliga preparat.
    Har JW att jämföra med men detta är strået vassare.

    Androx-Q12 håller vad den lovar!

    #60036
    #368853

    Nice, Tack för recensionen. Ska testa denna produkt och se hur det kan jämföras med testofavon TESTOPRO från AI.

    Förresten en fråga: Är det JW ”orginal” du jämför denna med?

    #368854
    loverius wrote:
    Förresten en fråga: Är det ** ”orginal” du jämför denna med?

    Yes!

    #368855

    Tack för svar. Då är den ju sjukt bra för en naturlig produkt. Hoppas nu på att ni får in den på FP snarast , vill gärna ha trepack ;)
    Väntar ivrigt…

    #368856

    Tjena!

    Hur såg kosten ut medan du körde kuren? Och låg du på överskott/underskott eller kaloribalans?

    #368857
    farewell wrote:
    Tjena!

    Hur såg kosten ut medan du körde kuren? Och låg du på överskott/underskott eller kaloribalans?

    Tjena farewell!

    Jag åt precis likadant som jag gjorde innan, dvs ett överskott på kanske 300-500kcal
    Utgår man från min vikt i sept 2010 och fram till jag började kuren strax innan jul så gick jag upp från 84 till 88. Efter 8 veckors Androx-kur hade jag gått upp 3 kg till och samtidigt tappat ca 2% underhudsfett enligt kalipermätning.

    Kör en ny kur nu under deff och det ger förbränningen en rejäl skjuts.

    /Mathias

    #368858
    Mathias Dahlgren wrote:
    Tjena farewell!

    Jag åt precis likadant som jag gjorde innan, dvs ett överskott på kanske 300-500kcal
    Utgår man från min vikt i sept 2010 och fram till jag började kuren strax innan jul så gick jag upp från 84 till 88. Efter 8 veckors Androx-kur hade jag gått upp 3 kg till och samtidigt tappat ca 2% underhudsfett enligt kalipermätning.

    Kör en ny kur nu under deff och det ger förbränningen en rejäl skjuts.

    /Mathias

    Verkar vara en bra produkt då med andra ord. :) Läste din testtråd, mycket intressanta resultat! Kan nog vara värt att prova!

    #368859

    Hur länge tänker du köra kuren? kan man förlänga till 12 veckor med de sista 4 öka doseringen till 4 per dag tex? Skulle det göra nån nytta eller är det bortkastat?

    #368860
    thrower wrote:
    Hur länge tänker du köra kuren? kan man förlänga till 12 veckor med de sista 4 öka doseringen till 4 per dag tex? Skulle det göra nån nytta eller är det bortkastat?

    12 veckor kan du köra men jag skulle inte rekommendera att öka doseringen då det redan är högdoserat.

    /Mathias

    #368861

    Finns det något i denna som är sinnesförändrande? Stim eller på annat vis?

    #368862
    Indec wrote:
    Finns det något i denna som är sinnesförändrande? Stim eller på annat vis?

    Inte direkt! Siberisk ginseng motverkar trötthet och ger extra energi, höjer energinivåerna.
    Den höjda testosteronnivån ger dig ju automatiskt ett bättre allmäntillstånd och förhöjd sexuell lust. Du vaknar varje morgon med höjd ribba, det kan jag garantera om du menar sådan stim ;)

    #368863
    Mathias Dahlgren wrote:
    Inte direkt! Siberisk ginseng motverkar trötthet och ger extra energi, höjer energinivåerna.
    Den höjda testosteronnivån ger dig ju automatiskt ett bättre allmäntillstånd och förhöjd sexuell lust. Du vaknar varje morgon med höjd ribba, det kan jag garantera om du menar sådan stim ;)

    HAHAHAHA

    Ginseng är helt ok. Även högre testo (det får jag naturligt av bra träning och kost misstänker jag).
    Men det skall givetvis inte vara överdrivet.
    :)

    Låter som en kanonsprodukt.
    Jag tänkte ta semester i mitten av juli och har tappat en del massa av deff och maginfluensa, detta kanske kan vara nåt då? :)

    #368864
    Indec wrote:
    HAHAHAHA

    Ginseng är helt ok. Även högre testo (det får jag naturligt av bra träning och kost misstänker jag).
    Men det skall givetvis inte vara överdrivet.
    :)

    Låter som en kanonsprodukt.
    Jag tänkte ta semester i mitten av juli och har tappat en del massa av deff och maginfluensa, detta kanske kan vara nåt då? :)

    Visst låter det bra ;)
    Alla våra kunder är lyriska.

    Prova, du kommer inte bli besviken!

    /Matte

    #368865

    Välskriven o lite smårolig recension =) Även om du är återförsäljare så tycker jag den är informerade :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.