Animal Pak+Cuts & Rage! Hjälp och råd please.

Home Forums Kosttillskott Animal Pak+Cuts & Rage! Hjälp och råd please.

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #66463
    #470694

    Jag skulle vilja be om info och råd om hur och när jag ska ta dessa tillskott eller om jag ska ta andra i samma stil som passar bättre för mitt sätt att träna.

    Har i tre veckor ätit Animal Pak med frukosten på träningsdagar, samt druckit en dos Fairing Rage! runt 45 min innnan träning.
    Dumt nog har jag druckit rage även när jag sprungit eller tränat annan kondition, vilket jag nu hört är dåligt för hjärtat.
    Sen början av min Animal Pak period har jag planerat att ta animal cuts i tre veckor, vilket jag börjat med nu.
    Ett paket animal cuts en halvtimme innan frukost, ett paket runt 16.00 på dagen. Har nu slutat ta Rage helt tills jag kan få mer info om hur man ska använda det.

    Mina mål:

    • Bygga upp bra kondition.
    • Gå ner i kroppsfett.
    • Bygga upp spänst och styrka utan att få alltför ”Stora” Muskler.
    • Hitta en bra balans för energi-upptag och fokus när jag tränar kampsport.

    Mina Frågor:
    Tar jag dessa tillskott på rätt sätt?
    Kan man ta Rage bara till de träningar jag kör enbart styrka och sen strunta i det till
    kampsport och konditionsträningar eller behöver det vara längre tid mellan träningar, flera dagar eller så?
    Har ni andra råd eller kritik så skriv bara.

    Info om mig och min träning:

    Jag är av manligt kön, 19 år gammal, 187 cm lång, väger 105 kilo.
    Rätt mycket kroppsfett, mest runt mage och lår.
    Jag har väldigt lätt för att bygga muskler utan proteintillskot eller liknande, men också väldigt lätt att lägga på mig fett snabbt.
    Jag jobbar med datorer, alltså sitter jag mest still mellan 9 och 17.
    Jag tränar normalt 4-6 dagar i veckan, så här ser schemat ut ungefär:

    Måndag: Karate(19.00 – 2030) MMA fighting (20.30 – 21.30)
    Tisdag: Gym, hälften kondition och hälften styrka en muskelgrupp(ca 18.30 – 20.00)
    Onsdag: Karate(19.00 – 2030) MMA fighting (20.30 – 21.30)
    Torsdag: Vila
    Fredag: Gym, bara styrka en muskelgrupp (18.30 – 20.00)
    Lördag: Gym, bara styrka en muskelgrupp (15.00 – 16.30)
    Söndag: Vila

    Tack :)

    #470695

    2.5 timme kampsport.
    4.5 timme kondition och gym.
    Per vecka.
    Vilka muskelgrupper kör du?
    Du kör ingen split? Utan typ bröst, ben och rygg eller?
    Med tanke på MMA så får du magträningen där.
    Utan vetskap över vad cuts gör, och med en kass skoldator som knappt kan söka så kan jag väl säga att du intar rage inför gympasset. Jag har alltid tagit pre-workoutprodukter 10-15 min innan träning. 45 minuter försvinner stirret och effekten för mig. För lång tid.’

    Splitta upp det:
    Rygg/Biceps
    Bröst/Triceps
    Axlar/Ben
    Biceps, triceps ska ligga runt 9-12 set. Triceps kanske tillochmed 15 set pga större muskel. Annars har du med grunden i alla andra övningar. Titta på schematips, finns säkert någon tråd som kan ge dig tips om hur många set osv.
    Med tanke på att du tränar så intensivt skulle nog mycket kolhydrater passa dig bra. Med all den konditionsträning du utövar borde du nog bränna rätt mycket kcal. Så ett tillskott av lite protein och kolhydrater innan och efter träning sitter inte fel.
    Att rage inte är bra för hjärtat när man utövar kondition vet jag faktiskt ingenting om. Intag pre workoutprodukten så du känner att effekten släpper efter ungefär en timme, så när du styrketränat klart och går på konditionen så skall du inte känna några stickningar eller något.
    Går du inte ner i vikt med detta schemat så får du fanemig sluta äta 10 kilo choklad isf, det här är mer än vad de flesta tränar här inne ;)
    Morgonpromenad, kanske till jobbet om det inte är för långt.
    Jag tycker att Animals produkter har ett otroligt överpris. Deras vitaminer/mineraler är ju lika dyra som en årsproduktion utav valfritt vitamin/mineral kosttillskott. Så kör på vanligt protein, maltodextrin för att göra en gainer och kanske lite kreatin. Preworkoutprodukter är inget som behövs, 90% placeboo och 10% effekt. Men som jag så har jag alltid någon form av preworkout kosttillskott. Har du lite kreatin, några koffeintabletter, lite malto och en brustablett så har du dig en egen liten prestationshöjare.
    Mycket babbel, men hoppas något har hjälpt dig, fråga mer om du vill ha något annat förklarat. Sen kmr säkerligen personer med mer erfarenhet av gym och kampsport uttrycka sig, så svar kmr du få.

    #470696

    Om han vill bli av med fett så ska han väl skippa gainer?
    Uppenbarligen har han ingen vidare koll på kosten och då tror jag inte att gainer är ett bra altenativ om han vill gå ner.
    Jag själv bygger muskler och intar aldrig någon gainer

    #470697

    Ok, Tack för svaret!
    Mm animal är hyfsat dyrt men har tidigare tagit carnitin + liponsyra + vitaminer vilket är några av dom saker som finns i Pak och Cuts för fettförbränning. Detta blev omständigt i längden, är bekvämt med Animals produkter där du får allt i enkla paket.

    Jag kör split när jag tränar, oftast kör jag till exempel rygg + biceps och axlar + ben en dag, sen kondition nästa dag och tredje dagen bröst + triceps + mage. Ibland om jag vet att jag inte kan träna på typ tre dagar så kör jag kanske istället tre timmar i sträck och försöker gå igenom alla muskler.

    Har faktiskt hyfsad koll på min kost. Till frukost äter jag oftast bara en macka med lite mager ost och någons sorts korv. Lunch är nästan alltid en pastasallad på jobbet, annars en rejäl macka när jag är hemma. Middag brukar vara någon sorts kött med ris eller potatis, ofta rätt tjock sås. Småäter inte och enda gången jag äter godis eller sånt är på helgen med tjejen. Och inte i stora mängder.

    Går inte långt till kobbet, men går ungefär två kilometer från bussen efteråt. Men när marken inte är helt stelfrusen så brukar jag springa till och från gymmet också, c.a tre kilometer. Dock inte om jag tagit rage.

    Undviker gärna gainers och liknande, är faktiskt inte uta efter att få för stora muskler. Vill gärna öka styrka så mycket som möjligt med så lite volymökning som möjligt.

    #470698

    Ett bra alternativ kan vara att dricka EAA innan träning och om du tränar i tre timmar så kan du dricka det igen efter halva passet

    #470699

    Du påminner mycket om mig, har själv väldigt lätt o öka muskler men också fett.Sitter framför datorn på jobbet från 7-17.

    Kanske inte svar på frågan, men som föregående talare sa. Så är EAA nog bra att rekomendera, gick precis idag över från whey till eaa då jag tror det passar bättre.

    #470700

    EAA är essential amino acids eller hur? Är det en ersättning för protein alltså eller har det en annan effekt?

    Mailade gymgrossistens kundtjänst samma dag som jag la upp denna tråden, fick idag svarat att de rekommenderar KCG R2 av fairing för konditionsträning, och att rage bör tas varannan dag innan styrketräning. Kanske tar och testar kcg nästa löning alltså.

    Har någon av er testat denna?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.