Är det okej om jag använder Whey-100 så här?

Home Forums Kosttillskott Är det okej om jag använder Whey-100 så här?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #49784
    #119965

    Hej hej! Det är så att jag har gymmat i en dryg månad nu. Jag känner att jag vill börja lite med kosttillskott för jag känner att jag kanske inte får i mig det jag ska för att bygga muskler! Jag har dock ALLTID varit skeptisk mot kosttillskott och att det har likheter med droger och anabola och allt möjligt dumt som jag TROR det innehåller.

    Jag har vanligtvis inte så mycket kontroll över vad jag äter hemma eftersom jag fortfarande bor med morsan och ibland äter man bara vad som erbjuds på middagsbordet. Detsamma gäller i skolan, där jag käkar det står på schemat!

    Nu undrar jag lite om det är bra om jag kombinerar det med Whey 100. Vi följer mer eller mindre normal hushållskost hemma och ofta ingen snabbmat. Om jag börjar med Whey-100 nu och tar det efter gymmet (gymmar 2-3 gånger i veckan) och varje morgon. Kan det ge resultat eller måste jag börja ändra om maten helt och hållet eller ska jag helt enkelt bara skippa Whey100 helt och hållet?

    #119966

    I muskeltillväxtens syfte så bör man ha i sig 2g protein per kilo kroppsvikt. Om du väger 70 kilo bör du genom kost och kosttillskott få i dig 140 gram protein. Om du inte får i dig det genom din vanliga kost är whey ett bra altenativ.

    #119967
    jonte1 wrote:
    I muskeltillväxtens syfte så bör man ha i sig 2g protein per kilo kroppsvikt. Om du väger 70 kilo bör du genom kost och kosttillskott få i dig 140 gram protein. Om du inte får i dig det genom din vanliga kost är whey ett bra altenativ.

    Det är ju det. Jag har väldigt dålig koll på just HUR mycket jag får i mig från maten. Men man kanske ligger på plus sidan och är säker att man får i sig tillräckligt om man kör med whey100 också? eller?:what:

    #119968
    ErikAH wrote:
    Det är ju det. Jag har väldigt dålig koll på just HUR mycket jag får i mig från maten. Men man kanske ligger på plus sidan och är säker att man får i sig tillräckligt om man kör med whey100 också? eller?:what:

    Det är ju ett smidigt hjälpmedel, annars är det ju bara att räkna hur mycket protein du får i dig och utvärdera utifrån det :)

    #119969

    Det är vanligt mjölkprotein, från riktiga kor, inget annat som du behöver ta speciell hänsyn till.

    #119970

    Whey proteinet har oftast en minst lika fin aminosyre profil som vanlig mat. Jag skulle rekommendera att du använder det. Dessutom så är det inte mycket mat som kan komma så nära 100% protein utan massa onödigt vid sidan om (kolhydrater, fett).

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.