Är kreatinpulver verkningslöst?

Home Forums Kosttillskott Är kreatinpulver verkningslöst?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #70686
    #545923

    Jag pratade med en före detta kvinnlig bodybuilder som sade att man inte kan bygga en grund på enbart pulver, som kreatin. Utan man måste ta kapslar för att kreatinet ska ge effekt. Är det någon som vet något mer om detta?
    Hon är min enda källa till denna informationen, har försökt hitta mer om det men utan att lyckas.

    #545924

    Jo jag var inne på den tråden häromdagen och även den bifogade länken i andra inlägget där det står att man kan inta pulver också. Enligt min källa är hennes information vetenskaplig men det menar många andra på att deras källor också är. Därför undrar jag om det är någon annan som läst samma påstående?

    Till saken hör att jag själv gick på en kreatinkur och inte kände av någon skillnad direkt. Vilket jag tycker att jag borde ha gjort eftersom min kost är väldigt vegetarisk och därför tycker jag att min kropp borde ha svarat bättre på att få i sig kreatin som tillskott.

    #545925
    Wixan wrote:
    Jo jag var inne på den tråden häromdagen och även den bifogade länken i andra inlägget där det står att man kan inta pulver också. Enligt min källa är hennes information vetenskaplig men det menar många andra på att deras källor också är. Därför undrar jag om det är någon annan som läst samma påstående?

    Till saken hör att jag själv gick på en kreatinkur och inte kände av någon skillnad direkt. Vilket jag tycker att jag borde ha gjort eftersom min kost är väldigt vegetarisk och därför tycker jag att min kropp borde ha svarat bättre på att få i sig kreatin som tillskott.

    Kreatinpulver är inte verkningslöst för alla, nej.

    Sen kan det vara så att alla svarar inte lika på kreatin. Vissa får ingen effekt alls medan andra kan få en ganska stor effekt.

    #545926

    Du måste ha missuppfattat henne.

    Jag är övertygad att hon syftade på att du inte bygger på enbart pulver utan måste ÄTA. Inte att pulvret skall bytas mot kapsel och sedan är det lugnt.

    Och kreatin är ett tillskott med tonvis av vetenskaplig evidens.

    [http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/]

    #545927
    Wixan wrote:
    Enligt min källa är hennes information vetenskaplig .

    Då skall man också kunna presentera eller referera till den granskade studie där detta visats.

    #545928

    Precis! En studie klassas inte som vetenskaplig förrän den publicerats och gjorts tillgänglig för andra!

    #545929
    Wixan wrote:
    Jag pratade med en före detta kvinnlig bodybuilder som sade att man inte kan bygga en grund på enbart pulver, som kreatin. Utan man måste ta kapslar för att kreatinet ska ge effekt. Är det någon som vet något mer om detta?
    Hon är min enda källa till denna informationen, har försökt hitta mer om det men utan att lyckas.

    Du har nog missuppfattat henne som de andra skriver.

    Skulle fallet vara så som du säger däremot, kan jag direkt säga att hon snackar dynga!

    #545930

    Jag körde med Dalblads kreatin monohydrat och gick upp 5kg på 2 veckor o ökade 1.5 cm i armar.

    Har sluitat för en vecka sen binder mycket vätska ska testa det andra kreatinet som inte binder vätska.

    #545931
    scenic wrote:
    Jag körde med Dalblads kreatin monohydrat och gick upp 5kg på 2 veckor o ökade 1.5 cm i armar.

    Har sluitat för en vecka sen binder mycket vätska ska testa det andra kreatinet som inte binder vätska.

    Allt kreatin binder vätska..

    #545932
    dr Nick wrote:
    Allt kreatin binder vätska..

    Jag menar KreAlkalyn den kanske inte binder lika mycket?

    #545933

    Gelatinkapslar löses upp snabbt i magen, så det blir ingen skillnad om du dricker ett pulver eller kapslar in det. Som andra skrivit hoppas jag att det är en missuppfattning mellan er, att hon syftar på att man inte kan få resultat av tillskott utan bra mat och bra träning

    #545934
    scenic wrote:
    Jag menar KreAlkalyn den kanske inte binder lika mycket?

    Jodå,som sagt allt kreatin binder vätska,krealkalyn innehåller kreatin monohydrat.

    #545935

    ger det någon bättre effekt att inta alla 4a kreatin”sorter” än vad det gör att enbart ta kreatin monohydrat ?

    #545936
    otursmannen wrote:
    ger det någon bättre effekt att inta alla 4a kreatin”sorter” än vad det gör att enbart ta kreatin monohydrat ?

    Det tror jag inte. Då skulle redan någon av återförsäljarna sålt en kreatinprodukt där alla olika kreatinsorter var blandade.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.