Bästa protein under diet?

Home Forums Kosttillskott Bästa protein under diet?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #863796
    Ronaldinho_9 wrote:
    vad snackar du om?
    tror du verkligen alla protein e samma eller.. tror du verkligen de skulle skilja så mycket i priser.

    alla sidor som säljer protein har nästan Optium 100 % Whey gold som bästa och mest sålda protein.

    har kunderna fel?

    Aftonbladet är Sveriges mest köpta kvällstidning, säger det dig ngt?

    Kan du förklara skillnaden för mig mellan Whey-80 och Optimum 100%?
    Får jag märkbara effekter?
    I’m dying to know ”bro”….

    #863797

    fel

    #863798

    pro-fx!!!!

    #billigt,billigt,billigast!
    #jättegott!

    #863799
    Ronaldinho_9 wrote:
    gjorde som och beställde ett bra protein istället.. dyrt men
    Optimum nutrition 100 % Whey Gold 2273 g. 500 kr

    då vet iallafall att man har betalat för kvalite protein :emo-thumb

    Du får ingen skillnad i resultat på något vis mellan ett dyrt vassle eller ett billigt.
    Optimum nutrition är dyrt i Sverige men räknas som ett billigt märke i staterna,inte för att det spelar någon roll men att säga att ON är bättre kvalitet än tex FX är lite galet tycker jag.
    Gillar du smaken så visst,det är en sak men någon skillnad i praktiken är det inte.
    Själv skulle jag iaf aldrig pröjsat 500:- för 2,2kg vanligt vassle.

    #863800
    Ronaldinho_9 wrote:
    kör jusst nu men protec från eiselt…. 80 % kassein och 20 % vassle.

    beställer från farmacia.cc så jag vet inte om jag ska forsätta köra med Protec eller om jag ska ta något annat protein som är vassle.

    vad säger ni?
    ska välja mellan de 4

    Protec
    Pro Fx
    Whey isolate
    Whey Fx

    tacksam för alla svar!

    Aminosyror e väl det optimala före och efter träning..
    å det restrerande målen vad e det för fel på vanlig mat?Tonfisk, torsk? mättar väl bättre om inget annat,, vilket brukar uppskatts under deff:)

    #863801
    Ronaldinho_9 wrote:
    kör jusst nu men protec från eiselt…. 80 % kassein och 20 % vassle.

    beställer från farmacia.cc så jag vet inte om jag ska forsätta köra med Protec eller om jag ska ta något annat protein som är vassle.

    vad säger ni?
    ska välja mellan de 4

    Protec
    Pro Fx
    Whey isolate
    Whey Fx

    tacksam för alla svar!

    Bästa proteinet under diet är utan tvekan EsaPro. Bättre effekt än annat protein och ger bara 23 kcal. 8) Inte speciellt mättande dock.

    #863802

    Har provat många märken och typer av protein, har fastnat för Dalblads som enligt min mening har överlägsen smak!

    #863803
    Flexor wrote:
    Har provat FX också, blev bara dålig i magen när jag använde det.

    Mvh
    Robert Lilja

    Kanske var någon produkt med laktos?

    #863804

    Lite tragiskt att en del personer tror att en sak blir linjärt bättre ju dyrare det blir. En bra jämförelse skulle kunna vara Skoda kontra VW. I princip samma komponenter och olika kaross, och två helt olika prisklasser. Är VW bättre för det? Sannolikt inte.

    #863805
    Calle Sirén wrote:
    Lite tragiskt att en del personer tror att en sak blir linjärt bättre ju dyrare det blir. En bra jämförelse skulle kunna vara Skoda kontra VW. I princip samma komponenter och olika kaross, och två helt olika prisklasser. Är VW bättre för det? Sannolikt inte.

    1+

    Alla minns vi Whey-80 tråden

    #863806
    Quote:
    Däremot kan proteinpulver som skiljer sig från varandra berättiga till dyrare priser. Jag köper hellre ett CFM protein med 85 gram protein och 1 gram fett per 100 gram för 300 kr kg än ett standardvassle med 80 g protein 8 g fett och extra kolhydrater för 200 kr kg.

    Vad tror du att du får för skillnad i resultat/effekt,alltså märkbar om du tar låt oss säga 2 drinkar per dag,samma kalorier?

    #863807
    Flexor wrote:
    Däremot kan proteinpulver som skiljer sig från varandra berättiga till dyrare priser. Jag köper hellre ett CFM protein med 85 gram protein och 1 gram fett per 100 gram för 300 kr kg än ett standardvassle med 80 g protein 8 g fett och extra kolhydrater för 200 kr kg.

    Så tänkte jag också förr tills jag insåg att detta inte har någon som helst betydelse såvida man inte möjligen då är under diet och vill vara extremt nogrann med kalorier, fett och kolhydrater och blandar sina drinkar i enbart vatten. För någon annan betydelse kan inte dessa marginella gram fett och kolhydrater ha. Man kan möjligen argumentera för att ett bättre filtrerat isolat har mindre denatuerade proteiner men jag är tveksam till att det betyder något stort i praktiken.

    #863808
    Flexor wrote:
    Om vi kollar på rubriken så handlar denna tråd om bästa protein för diet.

    Mvh
    Robert Lilja

    😮 Det har du rätt i. Många trådar var det här…

    #863809

    Fel postat..

    #863810
    Jompa wrote:
    Skulle satsa på Esapro före och efter träning

    +1 spec. under deffningsperiod. Annars kompliterar jag eaa efter med gainer för ökat kcalintag. Men för bäst stimulation av proteinsyntesen under ett kcal minus är EAA överlägsen vinnare.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.