Bcaa?

Home Forums Kosttillskott Bcaa?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71489
    #562924

    Finns det ngt märke som är bättre än ngt annat när det gäller BCAA?
    Vilket BCAA ska man isf satsa på?

    Tack på förhand! : )

    #562925
    Robert Lilja wrote:
    Primaforce om man vill ha pulver och Olimps Mega Caps om man vill ha kapslar. Det är de två storsäljarna vad vi har märkt. Fördelningen på aminosyrorna är 2:1:1 vilket sägs vara den mest effektiva.

    Mvh
    Robert Lilja

    Nu kör jag med Olimps Mega Caps, har precis börjat med dom.
    Återkommer senare om hur de fungerat ; )

    #562926
    Robert Lilja wrote:
    Du lär nog inte ”känna” så mycket effekt av BCAA om man säger så, visst kan det påverka slutresultatet men det är en marginell skillnad som dessutom tar lång tid.

    Mvh
    Robert Lilja

    Okej, ungefär som jag förstått : )
    Men tack för tipset av BCAA!

    Mvh

    #562927

    Vill du ha pulver så finns BCAA FX. Smakar illa men är billigt och håller farmaceutisk kvalitet (USP). :emo-thumb

    #562928
    Henrik Eiselt wrote:
    Vill du ha pulver så finns BCAA FX. Smakar illa men är billigt och håller farmaceutisk kvalitet (USP). :emo-thumb

    smakar inte så illa…

    #562929

    Lånar tråden lite, känns onödigt å skapa en ny tråd. Kanske till och med finns något svar men kollade lite snabbt på sökfunktionen.

    Om man ska köra cardio efter gympasset på en ca 20min när ska man inta bcaa, innnan hela träningen och efter eller efter vikterna och efter cardion?

    #562930
    criscros wrote:
    smakar inte så illa…

    Smakar väldigt illa:D Lite Fun-light så är det inga problem.

    #562931

    Innan träningen och efter. Inte efter kardion. En viktig sak som jag brukar påpeka att ta rätt mängd capslar. Tex Olimps väger 1250 mg/capsel. Rekommenderad dos 3 gånger 3 om dagen vilket jag tycker är lite för lite. Drygt 11 gram om dagen. 6 gram BCAA får man via ca 10 gram EAA. Det som är mest ultimata är att ta så nära som möjligt 6gram BCAA innan och efter träning för att stimulera proteinsyntesen maximalt. Det är inte dumt att ta BCAA det första man gör på morgonen heller i rätt mängd. Nu gör det väldigt lite skillnad kanske på lång sikt man vill man vara perfektionist så rekommenderar jag detta.
    Det är så jag har fattat det vilket kan givetvis vara fel. :)

    Mvh

    Cuttan wrote:
    Lånar tråden lite, känns onödigt å skapa en ny tråd. Kanske till och med finns något svar men kollade lite snabbt på sökfunktionen.

    Om man ska köra cardio efter gympasset på en ca 20min när ska man inta bcaa, innnan hela träningen och efter eller efter vikterna och efter cardion?

    #562932
    Henrik Eiselt wrote:
    Vill du ha pulver så finns BCAA FX. Smakar illa men är billigt och håller farmaceutisk kvalitet (USP). :emo-thumb

    Vad menas med farmaceutisk kvalitet? Håller andra märken också det?

    #562933

    Lånar också tråden lite, varför ska man välja BCAA före EEA? Eller äre helt skilda saker? Aldrig funderat över aminosyror men funderar på att beställa lite nu.

    #562934
    Gustaf Lindberg wrote:
    Lånar också tråden lite, varför ska man välja BCAA före EEA? Eller äre helt skilda saker? Aldrig funderat över aminosyror men funderar på att beställa lite nu.

    Jag startade denna tråden för länge sedan, tror den har svaret på din fråga:)

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=23230]

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.