BCAA, Eaa, Vassle, Kolhydrater Oo läs här! :P

Home Forums Kosttillskott BCAA, Eaa, Vassle, Kolhydrater Oo läs här! :P

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70043
    #510599

    BCAA lr ESApro? Vilket ska man köra med o vilka märken e bra o prisvänliga?

    whey 80 + carboflex efter träningen, hur mycket av varje ska man blanda i?

    kan nån rekommendera en bra kasein protein tillskott som inte kostar skjortan?

    #510600
    Mohammed wrote:
    BCAA lr ESApro? Vilket ska man köra med o vilka märken e bra o prisvänliga?

    whey 80 + carboflex efter träningen, hur mycket av varje ska man blanda i?

    kan nån rekommendera en bra kasein protein tillskott som inte kostar skjortan?

    Scivation Xtend är den bästa bcaa produkten jag provat mycket god är den ochså.

    Angående mängden maltodextrin och protein så tar du så mcyket du behagar.

    BS diet fuel kostar inte skjortan

    #510601
    Flessa wrote:
    EAA: BS EAA-XX.

    långsamt Protein: Eiselt Protec eller Double-Pro. BS Diet Fuel.

    Vassle: BS Whey 100%, blanda med malto efter behag om det behövs som danne säger.

    hur många gram protein samt kolhydrater ska man ha efter ett ca 2 timmars styrke pass? finns det nån tumm regel

    #510602
    malawiglenn wrote:
    en bra tumregel är att inte träna så långa styrketräningspass

    det inkluderar stretcha 20 min o 10 mi uppvärmning på cykeln

    #510603

    japp, det är för lång tid, får man fråga vad du gör under 1,5h ? Mina pass tar runt 45 min . Tar du långa vilopauser?

    #510604
    Mohammed wrote:
    hur många gram protein samt kolhydrater ska man ha efter ett ca 2 timmars styrke pass? finns det nån tumm regel

    2 timmar är alldeles för länge, det är bättre om du kortar ner själva styrketräningspasset till runt omkring en timme.

    När det gäller kosttillskott så rekommenderar jag en dosering på ca 10g EsaPro innan passet och blanda snabba kolhydrater med vassle/kasein i en drink efter passet.

    Anledningen till att jag vill ha en del kasein efter passet är då det för mig tar mer än en timme till måltid från det att jag slutat träna. Jag föredrar även att sitta kvar 30 minuter i vår väldigt behagliga bastu på gymmet!;)

    Men om du garanterat får i dig mat 1 timme efter passet så skulle jag istället köra rent vassle, det är billigare, lösligare och enligt mig lite godare.

    #510605

    ok om jag nu ska köpa BS EAA-XX…ska jag alltså ta 10 g före och 10 g efter träningen om jag förstår saken rätt..!!??

    #510606
    niklasnelson wrote:
    ok om jag nu ska köpa BS EAA-XX…ska jag alltså ta 10 g före och 10 g efter träningen om jag förstår saken rätt..!!??

    Det är optimalt..

    #510607
    niklasnelson wrote:
    ok om jag nu ska köpa BS EAA-XX…ska jag alltså ta 10 g före och 10 g efter träningen om jag förstår saken rätt..!!??

    Ja, det går bra att göra så. Jag skulle minska dosen efter träningen eftersom att det är onödigt att lägga på för mycket (ur ekonomiskt perspektiv framförallt), du har ju redan kvar effekten av det du tagit direkt innan träningen. Huvudsaken är att du får i dig mat inom en timme. Om du inte får i dig mat inom en timme råder jag dig att ta en större portion eller istället dricka en kasein/vassle-drink som jag påpekade förut.

    Du bör även stoppa i dig lite snabba kolhydrater i samband med aminosyrorna direkt efter passet är avslutat.

    #510608
    malawiglenn wrote:
    Vassle är garanterat INTE billigare än EAA. Kanske om man kör 20kg säcken från gymvarhuset.. då kanske – men inte annars!

    Jag sa inte att vassle är billigare än EAA? Jag menade att vassle i många fall är billigare än kasein.

    #510609
    Quote:
    Ursprungligen postat av niklasnelson Visa inlägg
    ok om jag nu ska köpa BS EAA-XX…ska jag alltså ta 10 g före och 10 g efter träningen om jag förstår saken rätt..!!??
    Olle Sparringsjö wrote:
    Det är optimalt..

    En fråga jag har är ’vad är innan passet’? Dvs är det i omklädningsrummet 5 min innan passet eller innan man pyser till träningen (15-20 min)?
    Anledningen till frågan är om aminosyrorna tas upp så snabbt att de har effekt 5 min innan passet.

    Själv gör jag så här intill passet och rätta mig om jag har fel (skippar info om mat)
    ca 2 timmar innan pass – proteinpulver
    20 min innan passet (drar i mig precis innan jag pyser till träningen) – NO pulver
    5 min innan pass i omklädningsrummet – EAA XX
    Direkt efter passet i omklädningsrummet – EAA XX

    Däremellan blir det mat, någon proteinshake + kreatin

    Är det bra upplägg?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.