Body Science EAA-X Vs EsaPro EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA-X Vs EsaPro EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #538245

    Tjena!

    Reggade mig här på forumet idag…
    Vill börja med att säga, detta forumet är guld värt för de som söker tips och råd. Tack!

    Nu till min fråga. Vad är skillnaden mellan dessa två? Är det bara mängden eller innehåller de olika saker?

    #70444
    #538246

    EAA-X är essentiella aminosyror med tillsatt Vitamin b6 och Citrullin mallat för en synergist-effekt. Esapro är en ren EAA-produkt.

    Hoppas det svarade lite på din fråga :)

    #538247
    Flessa wrote:
    Vad gäller skillnaden så är det den som Grekelitp säger.

    När du sedan ska välja EAA-produkt så är mitt tips att gå efter priset. Skillnaden EAA/Protein-produkter emellan är ungefär som att jämföra Kronfågelns kycklingfilé med Danpos kycklingfilé, d.v.s, inte så stor. ;)

    Mitt personliga tips och favoriten som jag kör med regelbundet är BS EAA-XX, båda smakerna är riktigt goda också, när det kommer till den diskussionen. :)

    Du säger här alltså att t.ex. Body Science 100% Whey och Optimum Nutrition 100% Whey har precis samma kvalitet och innehåll?

    Det finns inga skillnader menar du vad gäller;

    -Aminosyrornas Fördelning
    -Fettreduktionen
    -Smaksättningen
    -Peptider
    -Laktos
    -Laktasenym -tillsatser
    -Gluten/Glutenfri
    -Använda sötningsmedel
    -Lättlöst/Kornigt …?

    Det skiljer för övrigt mycket i hur mycket kyckling och hur mycket tillsatt vatten du får när du köper en fryst kyckling.

    När jag köpte min bil t.ex. (igen) så vet jag mycket väl att alla tar mig från A till B, skall jag då gå enbart efter pris, eller kanske min smak och mitt tycke?

    #538248
    Flessa wrote:
    Nej, det var kanske lite väl färglöst att dra slutsatsen att alla vassleproteiner är såpass olika. Min poäng var att man inte behöver ätnka så myclet vid köp av vassleprotein etc, utan att om man hittar ett relativt billigt, bra smakande protein som man inte har allergier eller liknande mot, så spelar det inte så stor roll ifall det är ett 80 %igt eller 95 %, såvida man inte är råseriöst satsande tävlande eller liknande.

    Ursäkta den dumma jämförelsen. :)

    Du skriver ofta som om du skall lära och övertyga, ge istället tydligt din egen åsikt och inget annat. Då kommer ingen anmärka på det du skriver.

    #538249
    Pontus_H wrote:
    Du säger här alltså att t.ex. Body Science 100% Whey och Optimum Nutrition 100% Whey har precis samma kvalitet och innehåll?

    Det finns inga skillnader menar du vad gäller;

    -Aminosyrornas Fördelning De variationer som finns gör ingen större skillnad för eller till när det gäller att bygga muskler.

    -Fettreduktionen 1.1gram fett mot 1,8gram per servering.

    Smaksättningen. Smakerna är mycket omtyckta på Body Science Whey 100%

    -Peptider Det finns ingen forsking som stödjer att ett vassle har bättre effekt för att det är tillsatt peptider.

    -Laktos Det är lägre laktoshalt i ON men här i sverige är det begränsat med folk som har problem med laktos.
    Försäljningen av Whey concentrate dominerar totalt den svenska marknaden
    .

    -Laktasenym -tillsatser Totalt onödigt om man inte har laktos problem

    -Gluten/ Body Science whey 100% är Glutenfritt

    -Använda sötningsmedel. Sucralos baserat på klor som förstör naturen eller Aspartam, Det är upp till var och en..

    -Lättlöst/Kornigt …? Body Science Whey 100% är ett av marknadens mest lättlösliga protein och är verkligen inte kornigt

    Jag gillar inte pajkastning..
    Men då du valt att beskriva vilka stora skillnader det är mellan ON Whey 100% och Body Science Whey 100% tyckte jag det var lämligt att klara ut begreppen.

    Det finns inte en enda forskningsstudie som stödjer att de skulle vara det minsta bättre för muskeltillväxten att äta On 100% eller ett rent WPC.

    Flessa skrev att det inte var så stor skillnad, och han nämde aldrig produkterna ovan utan de drog du in i tråden.

    Men för att ge svar på ovanstående…

    #538250

    Tackar för fina svar!

    Har gjort en beställning:
    -EsaPro EAA
    -Vip-x

    Har läst runt lite om kreatin och koffein. Vi har studier som visar deras positiva effekter, men…. hur stor skillnad kan man räkna med?
    någon som tar koffen eller kreatin som kan berätta av sina egna erfarenheter kankse?

    #538251
    thegeox wrote:
    Tackar för fina svar!

    Har gjort en beställning:
    -EsaPro EAA
    -Vip-x

    Har läst runt lite om kreatin och koffein. Vi har studier som visar deras positiva effekter, men…. hur stor skillnad kan man räkna med?
    någon som tar koffen eller kreatin som kan berätta av sina egna erfarenheter kankse?

    Många får bra resultat av kreatin, bättre stryrka och muskeltillväxt är att vänta för de flesta användare.

    Koffein bidrar mer till att motivera en inför träningen.
    En viss förbättrad förbränning bidrar det också med.

    #538252
    malawiglenn wrote:
    är ONs protein mer än dubbelt så bra då med tanke på att det kostar dubbelt så mycket?

    Ja! Det var precis det jag menade.

    #538253
    Olle Sparringsjö wrote:
    Flessa skrev att det inte var så stor skillnad, och han nämde aldrig produkterna ovan utan de drog du in i tråden.

    Men för att ge svar på ovanstående…

    De valda varumärken ovan var blott exempel. Och jag ger här bara min åsikt. JAG tycker att Optimum gör mycket bättre produkter än vad Body Science gör.

    #538254

    OLLE – Ang. folks problem med laktos. Det finns mycket få som verkligen har problem med laktos. Men det finns många som tror och vill tro att de har detta problem.

    Det blev nämligen någon gång under detta decennium lite finare att vara känslig emot diverse saker. Laktosfria produkter är därför något som ofta önskas här och det är inte min uppgift att ge diagnoser, utan att ge kunden det denna efterfrågar.

    #538255

    EAA är laktosfritt

    #538256
    fenyletylamin wrote:
    EAA är laktosfritt

    Ja då Laktos är en sockerart ifrån däggdjursmjölk så är det flesta produkter som inte är baserade på just det ganska fria från Laktos.

    #538257
    malawiglenn wrote:
    Finns det vetenskapliga studier som kan stödja ditt påstående då?

    Det är ju allmänt känt att alla produkter som görs har samma produktionskostnad och ”Görs av Kineserna”.
    Sedan är priset ett betyg på hur bra det blev. Alltså en produkt för 19 kronor är ju sådär, men köper du något
    för 1999 kronor så blir du i detta fallet mycket ”biffigare”.

    Jag har läst flera utav dina kommentarer och du verkar enooormt kunnig så jag trodde du visste detta.

    #538258

    Sandlåde-nivå på den här diskussionen, vill ni tjafsa så kan ni väl utbyta telefonnummer istället. Don’t be hatin’.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.