Bodyscience EAA

Home Forums Kosttillskott Bodyscience EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #679500

    Tjena, är förvisso ny på forumet, har nu kollat genom alla trådar jag kan hitta angående detta men finner inget svar, på mmsports så säljs det både EAA och EAA-X, bodyscience båda två, en 50lapps skillnad är mycket för en fattig student så jag undrar om den enda skillnaden är att EAA-X innehåller citrulin och B6? för det kan man väl få i sig från vanliga dagsvitaminer?

    Tack på förhand, ber om ursäkt om en sådan tråd redan publiserats men hittar ingen

    #78327
    #679501

    Ja det är några av skillnaderna. Sen ska tydligen smaken vara bättre på BS EAA-X.
    BS EAA innehåller mer EAA per gram produkt än BS EAA-X och det är det viktigaste enligt mig.
    Vi kom fram till i en annan tråd att det är 90% EAA i BS EAA och 80% EAA i BS EAA-X.

    #679502

    Det är även 90% aminosyror i EAA-X. Står så på innehållsdeklarationen på burken.

    Jag hade valt EAA-X, 50kr extra för att få en produkt som är god att dricka under ett par månader istället för en som är ”okej” men inte alls lika god.

    #679503

    jag varnar dig för eaa .. den är knappt drickbar.

    #679504
    criscros wrote:
    jag varnar dig för eaa .. den är knappt drickbar.

    Svälj och gilla läget.

    #679505
    King Grub wrote:
    Svälj och gilla läget.

    trodde det skulle vara så lätt. Den smakar plast … alltså jag har inte en känslig mage men jag spyr nästan varje gång jag dricker den

    #679506
    Insulinus wrote:
    Det är även 90% aminosyror i EAA-X. Står så på innehållsdeklarationen på burken.

    90% aminosyror är inte samma sak som 90% EAA.

    #679507
    Aash wrote:
    90% aminosyror är inte samma sak som 90% EAA.

    Det är det inte men citruline + B6 kanske gör produkten bättre.

    Personligen tycker jag dessa ingredienser gör att produkten är riktigt bra.

    Alla har varit väldigt nöjda med X-tend som bygger på samma förhållanden citruline/ B6 men med BCAA som bas.

    Jag väljer EAA-X framför EAA, då jag tycker att citruline och B6 tillför en synergisk effekt på välmående, pigghet, och återhämtning.

    Enligt mig är EAA-X en bättre produkt än EAA.

    #679508

    Enligt mig också, har hunnit utvärdera en burk utav varje och EAA-X vann överlägset i min lilla värld! :)

    #679509

    Om man som Uttermamma har en tight budget och vill ha så mycket EAA för pengarna som möjligt skulle jag säga att BS EAA är det bättre valet.

    #679510

    Ska du välja mellan Eaa och EAA-X Så går EAA-x före. Mycket bra smak.

    #679511
    Olle Sparringsjö wrote:
    Det är det inte men citruline + B6 kanske gör produkten bättre.

    Personligen tycker jag dessa ingredienser gör att produkten är riktigt bra.

    Alla har varit väldigt nöjda med X-tend som bygger på samma förhållanden citruline/ B6 men med BCAA som bas.

    Jag väljer EAA-X framför EAA, då jag tycker att citruline och B6 tillför en synergisk effekt på välmående, pigghet, och återhämtning.

    Enligt mig är EAA-X en bättre produkt än EAA.

    finns det något negativt med citruline/b6 o isf i vilka doser?

    #679512

    citrulline i stora mängder ger dålig mage… doser för detta är indiviuellt men inte mer än 6 g är en riktlinje..

    #679513
    mccarlsson wrote:
    citrulline i stora mängder ger dålig mage… doser för detta är indiviuellt men inte mer än 6 g är en riktlinje..

    Haha det fick avgöra det för mig, jag levde en totalt destruktiv livsstil innan med massa alkohol och cigaretter, äter nu massa musli till frukost och lever en sund livsstil, en bieffekt utav detta är att min mage reagerar på så vis att jag fiser och skiter VÄLDIGT surt…. så det får bli vanlig EAA och inte EAA-X får nog i big b6 och citrulin från andra saker så som mat och vitamin pillerna :)

    Tack för all hjälpen

    P.S ska snart beställa, undrar om någon annan har något speciellt tips på ett annat kosttilskott man kan ta förutom gainer, malto,vassle,kreatin och EAA som är någolunda normalt och inte alltför dyrt, hoppas det inte blev allt för mycket off topic mnu men vill inte gärna posta en ny tråd och ta upp en massa plats :)

    Tack på förhand D.s

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.