Bra elle dåligt protein??

Home Forums Kosttillskott Bra elle dåligt protein??

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #687668

    Hejsan..
    Har kört Star Nutritions Whey 80 nu en tid, kan väl inte påstå att ja tycker de smakar mumma direkt.. har läst många inlägg om bästa smak på protein osv. Men nu när man letar runt efter ett vettigt protein så inser man snart att priserna varierar KRAFTIGT, allt från starx över hundringen per kilo till över 300kr/kg.
    Då är ju frågan, är de dyra proteinet så väldigt mycke bättre än de billigare att de är värt att lägga ut 2-300 spänn mer per kilo??
    Okej de smakar kanske bättre, men är de bättre?? Läser ju lite om hur mycke protein per 100g de är i pulvret och de varierar ju rätt mycke.
    Men om man tar två olika pulver med samma protein innehål fast med tex 200kr skillnad per kilo är de dyra pulvret så mycke bättre än de billiga elle betalar man bara för en snygg förpackning??

    MVH//Perka

    #78440
    #687669

    Det är vanligt mjölkprotein och det är högst tveksamt om du skulle få någon annorlunda ”effekt” av X gram vassle från ett märke jämfört med ett annat.

    #687670

    kör också whey-80 och det har funkat bra för mig och tycker inte smaken är dålig alls (choklad). Har inte testat nåt annat protein men pluggar just nu så har ingen vidare ekonomi så whey-80 känns mest ekonomiskt :P

    #687671
    Perka wrote:
    Hejsan..
    Har kört Star Nutritions Whey 80 nu en tid, kan väl inte påstå att ja tycker de smakar mumma direkt.. har läst många inlägg om bästa smak på protein osv. Men nu när man letar runt efter ett vettigt protein så inser man snart att priserna varierar KRAFTIGT, allt från starx över hundringen per kilo till över 300kr/kg.
    Då är ju frågan, är de dyra proteinet så väldigt mycke bättre än de billigare att de är värt att lägga ut 2-300 spänn mer per kilo??
    Okej de smakar kanske bättre, men är de bättre?? Läser ju lite om hur mycke protein per 100g de är i pulvret och de varierar ju rätt mycke.
    Men om man tar två olika pulver med samma protein innehål fast med tex 200kr skillnad per kilo är de dyra pulvret så mycke bättre än de billiga elle betalar man bara för en snygg förpackning??

    MVH//Perka

    Kom ihåg att andra protein som bland protein eller Kassein protein kan vara betydligt dyrare än vassle protein… Så det kan bara vara så att alla proteiner du kollat upp inte är vassle protein ^^

    #687672
    Etil wrote:
    Kom ihåg att andra protein som bland protein eller Kassein protein kan vara betydligt dyrare än vassle protein… Så det kan bara vara så att alla proteiner du kollat upp inte är vassle protein ^^

    Jo de är Whey (vassle) protein ja jämnfört med. Vet att Kassein och de andra ”typerna” av protein är dyrare.. ;)

    #687673
    Starsky wrote:
    De har samma effekt men vissa har en stor tendens att smaka bättre än andra. Jag kör nu med IsoKool som kostade mig 220 kr på mässan.
    Nu är den 80 kr dyrare. Är nog den bästa blanda-med-vatten-protein jag någonsin haft! Och så har den helt noll i fett, bara 2g kolhydrater och hela 23g protein per 28g(!).
    Men som sagt: Smakar det så kostar det! ;)

    Star Nutrition Whey-80 har ca 80% proteinhalt (78-80% beroende på smak)
    IsoKool: 23/28 = 0.82 = 82% d.v.s. ungefär samma som star nutrition.

    28g whey-80 ger ca 22.4g protein, 28g IsoKool ger 23g protein så skillnaden är markant även om IsoKool använder väl isolat mot whey-80’s koncentrat så lite fett finns i whey-80, men summan av det hela är att IsoKool är gott men fruktansvärt dyrt.

    #687674

    Grejjen med Whey-80 som har 80% proteinhalt är att de sista 20% kan variera beroende på tillverkare och då varierar priset. Köp hellre Whey-100 eller liknande eftersom att 100% protein är ju 100% protein, då kan du kö på de billigaste du hittar. Pro FX från Gymvaruhuset har jag kört med i ett halvår och är supernöjd! Ligger på ynka 109 kr:)

    #687675
    Heyadamo wrote:
    Grejjen med Whey-80 som har 80% proteinhalt är att de sista 20% kan variera beroende på tillverkare och då varierar priset. Köp hellre Whey-100 eller liknande eftersom att 100% protein är ju 100% protein, då kan du kö på de billigaste du hittar. Pro FX från Gymvaruhuset har jag kört med i ett halvår och är supernöjd! Ligger på ynka 109 kr:)

    Whey-100 är 87-90% vad det gäller proteinhalt, absolut inte 100% som du nämner därav är det inte prisvärt jämtemot whey-80 och jag skulle bara rekomendera det ifall man är laktosintollerant eller liknande. Du hittar nog inget (om inte rena aminosyror) som har 100g protein på 100g pulver.

    #687676
    Heyadamo wrote:
    Grejjen med Whey-80 som har 80% proteinhalt är att de sista 20% kan variera beroende på tillverkare och då varierar priset. Köp hellre Whey-100 eller liknande eftersom att 100% protein är ju 100% protein, då kan du kö på de billigaste du hittar. Pro FX från Gymvaruhuset har jag kört med i ett halvår och är supernöjd! Ligger på ynka 109 kr:)

    Här rekomenderar du alltså honom att köpa ett Whey-100, Eftersom det är ”100 % protein”…
    Sen berättar du att du är helnöjd med ditt Pro-FX, som du använt ett halvår…
    Hmmm.

    Köp det, av typen whey-80, du tycker har bäst pris, smak, och löslighet!

    #687677

    Hejsan.
    jag använder triple protein just nu. Men jag funderar på att köpa whey-80
    efterom det är billigare än triple protein. Men eftersom triple protein är
    dyrare så känns det bättre men jag vet inte om det är någon skillnad.

    #687678

    Tripple protein är ju tre olika protein källor och whey80 är enbart protein från vassle. Klart tripple protein är lite bättre i den meningen att det är olika upptagningstid på de olika proteinkällorna. Men om inte ekonomin tillåter så kör på Whey 80 det är inget fel på det.

    Om du bara dricker protein runt träning så hade jag kört på whey 80 eftersom det är ett snabbt protein.

    #687679

    Jag tror han menar Triple-pro 85 ifrån Star nutrition.

    #687680
    scenic wrote:
    Jag tror han menar Triple-pro 85 ifrån Star nutrition.

    Nej jag menar Triple Protein ifrån WNT. :p

    #687681
    Robert Lilja wrote:
    …och då har vi svaret i mitt ursprungliga inlägg, denna produkt från WNT är en blandning av vassle i form av koncentrat, isolat och hydrolysat. Gör din plånbok en tjänst och håll dig till ett vanligt vassle koncentrat (Whey-80).

    Tack tack :) Beställer Whey-80 på måndag :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.