Bygga muskler vid 16

Home Forums Kosttillskott Bygga muskler vid 16

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #70040
    #510566

    Är rätt ny inom detta med pulvet och tabletter och sånt, men undrar lite vad en 16åring (fyller 17 i år dock) kan prova för saker för att snabbare bygga muskler och minska fett osv? Vill ju att kroppen ska återhämta sig men inte få i mig för mycket kolhydrater och annat skit som jag hört att man kan få om man tar för mycket eller använder fel produkter.

    Någonting som kompletterar måltider också eller ersätter helt då jag är liten i maten och är väldigt kräsen med det jag äter.

    Tränar kickboxning 2 – 3 gånger i veckan och det är väl kring dessa gånger jag tänkte använda pulver eller någonting sånt.

    #510567

    Förlåt för massa idiotfrågor nu men vad är skillnaden på vassle och andra produkter då? :|

    #510568

    Jag hade faktiskt i ditt fall, som är liten i maten, rekommenderat annat än bara protein. Protein är bra, om ens kosthållning är okej för övrigt. Har man problem med matintaget, så hade jag föreslagit en måltidsersättare med långsamma kolhydrater, protein med olika upptagshastigheter och lite fett…

    Mitt tips är faktiskt Meal Pro Regular från Star nutrition. Blanda med helmjölk så har du fått en drink med ca 630 kcal och runt 50 gram protein av olika upptagshastighet och 60 gram kolhydrater som inte skjuter blodsockret i höjden så fort det intas. Några gram essentiella fetter får man också i sig, och det är bra oavsett…

    Vill du inte ha så många kcal kan du blanda det med vatten…

    Oh, jag höll på att glömma….det smakar som milkshake på McDonalds också! Och det är inte fy skam! Ta en under dagen, eller efter träning, eller när du känner för…

    Men man ska ju helst äta vanlig mat, det är klart bäst!

    #510569
    malawiglenn wrote:
    skillnaden är hårfin och det kan vara svårt att motivera en 16åring att skaffa en sådan produkt.

    blanda vanligt vasslekoncetnrat 1dl i 50dl mjölk och det blir ca 45gram protein och 30gram kolhydrater och några gram fett.

    50 dl mjölk lät lite i överkant, men vadå är man sugen så

    #510570

    Så vassleproteinet för att man bygger muskler lättare? Och så borde jag skaffa någon måltidsersättare? Hm.. Ska nämligen dra med min pappa till någon affär här i Stockholm och fixa någonting som gör att man bygger musler snabbare och effektivare. Har lixom ingenting emot att gå upp i vikt, bara det inte är fett. Men kolhydrater är väl inte så jättebra om man får för mycket av det? Jag vet inte riktigt vad som är mycket och inte.. heh..:

    Tack för alla svar! Gillar att ni inte sitter och läxar upp mig som ett flertal andra har gjort :up:

    #510571
    cindi wrote:
    Så vassleproteinet för att man bygger muskler lättare? Och så borde jag skaffa någon måltidsersättare? Hm.. Ska nämligen dra med min pappa till någon affär här i Stockholm och fixa någonting som gör att man bygger musler snabbare och effektivare. Har lixom ingenting emot att gå upp i vikt, bara det inte är fett. Men kolhydrater är väl inte så jättebra om man får för mycket av det? Jag vet inte riktigt vad som är mycket och inte.. heh..:

    Tack för alla svar! Gillar att ni inte sitter och läxar upp mig som ett flertal andra har gjort :up:

    Vassleproteinet, eller ja protein överhuvudtaget är muskelns byggstenar alltså ett måste för att man ska kunna växa överhuvudtaget! Vassle är ett protein med snabbt upptag, alltså kroppen tillgodoser sig vasslet ganska fort medans andra sorters protein t.ex kasein har ett långsammare upptag i kroppen..

    Skippa måltidersättare (tkr jag, om det är substitut för lättare måltider så brukar jag kunna dra i mig en proteindrink o några skivor bröd)

    Var inte rädd för kolhydraterna (i rätt mängder) dem behövs och det finns en anledning till det, ENERGI..

    Det finns inga ”lagliga” tillskott som gör att du slänger på dig kilovis med muskler, tänk hellre långsiktigt och stoppa i dig ordentligt med mat!
    Vill du ha lite mer krydda på moset kan du prova dig fram med något kreatin, tablett eller pulverform is your choise! Ev, en pre-workout produkt om du vill få det där ”lilla x-tra” Goo:et under dina träningspass..

    Lycka till !!

    #510572

    Nice, tack iaf :D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.