Creapure Creatine Excellent?

Home Forums Kosttillskott Creapure Creatine Excellent?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #71550
    #563796

    Tjena,

    Kör just nu med Whey 80 och det här Creapure Creatine Excellent och undrar om det är ett bra kreatin? Har hört lite delade åsikter om det och undrar om någon här har någon erfarenhet av det? Jag har precis börjat med det igen och förra gången jag körde det märkte jag väll inte av det sådär jätte mycket.
    Någon kanske har förslag på ett bättre kreatin men endå i hyfsad prisklass?

    [LÄNK-TILL-WEBBSHOP-EJ-TILLÅTET-LÄS-FORUMREGLERNA]

    Öppen för alla förslag :)

    #563797

    Då det är vanligt kreatin monohydrat så kan du köpa vilket som, inget är speciellt när det endast är rent kreatin monohydrat. Köp det billigaste :)

    #563798

    Creapure monohydrat är bra kreatin, kanske tom bäst.

    #563799
    melancoolio wrote:
    Creapure monohydrat är bra kreatin, kanske tom bäst.

    Varför bättre än något annat kreatin monohydrat? Vad jag läste på sidan han länkade till så är det enbart kreatin monohydrat.

    #563800
    Richard B wrote:
    Varför bättre än något annat kreatin monohydrat? Vad jag läste på sidan han länkade till så är det enbart kreatin monohydrat.

    Stod att det var Creapure och ja det är bättre än vanligt billigare kreatinmonohydrat.

    #563801

    Det finns inga fördelar med creapure mot ett vanligt kreatin.
    Enda gången det skulle kunna vara bättre vore om det andra kreatinet inte följde sin utlovade deklaration.

    Marknadsförings jippo.

    #563802
    Olle Sparringsjö wrote:
    Det finns inga fördelar med creapure mot ett vanligt kreatin.
    Enda gången det skulle kunna vara bättre vore om det andra kreatinet inte följde sin utlovade deklaration.

    Marknadsförings jippo.

    Du säger alltså att när man köper Creapure så vet man vad man får!? Det tycker iaf jag låter riktigt bra ;)

    #563803
    melancoolio wrote:
    Du säger alltså att när man köper Creapure så vet man vad man får!? Det tycker iaf jag låter riktigt bra ;)

    Kreatin monohydrat som kreatin monohydrat.

    #563804
    Richard B wrote:
    Kreatin monohydrat som kreatin monohydrat.

    Endast den dumme är tvärsäker på sin sak. Den vise är full av tvivel.

    Fråga efter analyscertifikat av ditt billiga ”kinakreatin”. Kolla efter föroreningar som dicyandiamide och dihydrotriazine. Jämför med Creapure. Typ 100 gånger skillnad (bokstavligt talat).

    Känner du någon som får biverkningar av sitt kreatin? Svullet ansikte, finnar, allmänt illamående? Inte helt ovanligt. Be dem prova Creapure. Bli inte förvånad om deras biverkningar försvinner.

    #563805
    melancoolio wrote:
    Du säger alltså att när man köper Creapure så vet man vad man får!? Det tycker iaf jag låter riktigt bra ;)

    Det är rätt uppfattat..

    #563806

    Creapure garanterar en viss renhet på sitt kreatin, och det kan det ju vara värt att lägga några extra kronor på.

    Annars så finns det ingen skilnad mot andra kreatin.

    De tester jag sett på andra kreatin håller vad de lovar på innehållsdeklarationen.

    Creapure är också förmodligen ett kina kreatin, sen att Creapure testar sitt kreatin och vidhåller en viss renhetsgrad är en annan sak.

    Samma fabriken tillverkar säkerligen kreatin till andra leverantörer.
    Men självklart får dessa företag inte märka sina produkter med det tyska varumärket creapure.

    Vad är det som gör att creapure fungerar bättre än andra kreatin monohydrat som innehåller 100% monohydrat.
    Jag kan inte komma på en enda hållbar teori för det? jag är öppen för förslag.

    Placebo bidrar nog till lite extra nöjda kunder när de handlar Creapure.

    Jag har aldrig lagt mig i dessa creapure diskussioner då det är lite känsligt då många varumärken på svenska marknaden promotar det.

    Det enda jag vänder mig mot i dessa diskussioner är att man försöker få creapure att framstå som bättre än 100% kreatinmonohydrat.
    Vilket just är vad det är och inget annat.

    Sen att creapure garanterar en viss renhet är en annan sak.
    Det kan ju självklart kan vara värdefult för konsumenterna.

    #563807
    Olle Sparringsjö wrote:
    1. Creapure är också förmodligen ett kina kreatin, sen att Creapure testar sitt kreatin och vidhåller en viss renhetsgrad är en annan sak.

    2. Samma fabriken tillverkar säkerligen kreatin till andra leverantörer.
    Men självklart får dessa företag inte märka sina produkter med det tyska varumärket creapure.

    3. Vad är det som gör att creapure fungerar bättre än andra kreatin monohydrat som innehåller 100% monohydrat.
    Jag kan inte komma på en enda hållbar teori för det? jag är öppen för förslag.
    Det enda jag vänder mig mot i dessa diskussioner är att man försöker få creapure att framstå som bättre än 100% kreatinmonohydrat.
    Vilket just är vad det är och inget annat.

    1. Idag vet jag inte vart det görs. När Degussa tog fram det en gång i tiden gjordes det i en av deras fabriker i Europa (kommer inte ihåg exakt vilket land med det var något stans kring Tyskland där Europas största läkemedelskluster finns). Degussa blev uppköpta för nåt år sedan, vad som hänt sedan dess vet jag inte.

    2. Nja, det har gått lite sådär med det. När Degussa lanserade sitt kreatin fanns fler aktörer på marknaden som höll hög kvalite på sitt kreatin. Men branschens strävan efter lägre priser gjort att de flesta lagt ner sin produktion. Degussa tog hjälp av sin marknadsavdelning som kom på konceptet med ett varumärke ”Creapure”.

    3. Sälvklart kan inte Creapure fungera bättre än 100% kreatinmonohydrat. Problemet är bara att inget kreatin är 100% kreatinmonohydrat. Kreatin framställs kemiskt och diverse olika biprodukter bildas. Dessa deklareras som regel aldrig av leverantörerna. Fråga efter analyscertifikat. Finns tex dicyandiamide och dihydrotriazine med? Om det är 100% rent borde ju dessa vara noll. Men det kan jag lova att de inte är. Det blir på tok för dyrt att framställa.

    Tyvärr finns ingen media som är intresserade av att testa kosttillskott. Ska du köpa tex sommardäck (vilket jag tittar på nu) finns ju massor med tester där vissa däck tydligen är näst intill livsfarliga. Utan denna granskning skulle åtminstone inte jag kunna avgöra vilka däck som passar. Gummi som gummi, det måste väl vara samma grej i allt? Jag kan väl sätta på de här koreanska däcken som är billigast och dra upp BMW:n i 250km/h?

    #563808
    Olle Sparringsjö wrote:
    Creapure garanterar en viss renhet på sitt kreatin, och det kan det ju vara värt att lägga några extra kronor på.

    Annars så finns det ingen skilnad mot andra kreatin.

    De tester jag sett på andra kreatin håller vad de lovar på innehållsdeklarationen.

    Creapure är också förmodligen ett kina kreatin, sen att Creapure testar sitt kreatin och vidhåller en viss renhetsgrad är en annan sak.

    Samma fabriken tillverkar säkerligen kreatin till andra leverantörer.
    Men självklart får dessa företag inte märka sina produkter med det tyska varumärket creapure.

    Vad är det som gör att creapure fungerar bättre än andra kreatin monohydrat som innehåller 100% monohydrat.
    Jag kan inte komma på en enda hållbar teori för det? jag är öppen för förslag.

    Placebo bidrar nog till lite extra nöjda kunder när de handlar Creapure.

    Jag har aldrig lagt mig i dessa creapure diskussioner då det är lite känsligt då många varumärken på svenska marknaden promotar det.

    Det enda jag vänder mig mot i dessa diskussioner är att man försöker få creapure att framstå som bättre än 100% kreatinmonohydrat.
    Vilket just är vad det är och inget annat.

    Sen att creapure garanterar en viss renhet är en annan sak.
    Det kan ju självklart kan vara värdefult för konsumenterna.

    Har du läst Roger Harris analys av kreatin från Kina ?

    Mindre än 5ppm dicyandiamide och dihydrotriazine i Creapure och upp till 1000ppm i vissa kinesiska sorter

    Sedan vet jag en Svensk råvaruhandlare som försöker sälja kinesiskt kreatin som Creapure men det är skillnad på föroreningar. Tro inte alltid på råvarutillverkarens ananlys utan bekosta en egen.

    #563809

    Roger Harris tester är när kreatin var nytt på marknaden.

    De resultat som används i Creapures marknadsföringen från Roger Harris är ju publiserade 2000.
    Testerna är ju över 10 år gamla och har ju inte så mycket med dagens produkter att göra..

    Eller har jag missat något finns det nyare uppdateringar.

    Men du har rätt om tester, vi har begärt test av kreatin råvaror även i sverige.
    Det skall bli intressant och se om de matchar tillverkarnas tester.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.