DAA – en viktig roll för frisättningen av olika hormoner

Home Forums Kosttillskott DAA – en viktig roll för frisättningen av olika hormoner

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #410813
    mr green1 wrote:
    Jag testade DAA för några månader sen utan några resultat. Det har tydligen kommit en bättre variant i pillerform nu. jag hade pulver varianten som va helt olöslig i vatten. Va som att dricka surt grus.

    DAA är DAA. Får du in det i blodet så gör det samma nytta/onytta så det spelar ingen roll om det är kapslar, tabletter, pulver eller flytande. Aminosyror tas upp av specifika AA-transportörer tillsammans med natrium så jag tror inte att upptaget är en svag länk. Kelaterat DAA har bättre löslighet men jag tycker inte att Na-DAA löser sig speciellt dåligt.

    Att höja testosteronet XX % brukar inte ge så fasligt mycket men har du brist innan så ju märkas. :emo-thumb

    #410814

    Jag tror som Eiselt att upptaget inte är något problem, jag kör DAA (den vanliga pulverformen) ihop med nanox-androx-q12 och jag är sjukt nöjd med mina resultat hittills. Bra tryck, uthållighet, välmående och libidon är upp ordentligt ;)

    Lösligheten är inget problem för mig, jag blandar mitt DAA-pulver i shakern ihop med PWO´n , lätt som en plätt.

    / R2D2

    #410815

    bara bomba det in med en skopa i munnen svälj med juice eller ngt, smakar inget :)

    #410816

    Jag var har alltid varit ganska skeptisk mot testoboosters. Provat förr enbart tribulus men effekten har varit marginell på muskeltillväxt/pigghet och det som framförallt påverkats har varit libidon. Testoboosters även DAA verkar alltid fungera bäst för dem som redan har lågt testosteron från början.

    Jag har haft en del manliga klienter + 50 år som jag gett DAA (3000 mg /dag), zink och tribulus och dem alla har upplevt större libido ,mer energi och bättre ”go” i gymmet.

    Enligt de mått vi tog och ”ägget- mätningar” så påverkades kroppssammansättningen positivt i en snabbare takt än innan med annars oförändrad kost och träning.

    En av mina klienter tog även blodprov på diverse hormoner bl.a. fritt och bundet testosteron där ökningarna på dem båda var signifikanta redan efter 4 veckor med DAA. (Har tyvärr inte exakta siffror tillgängliga, ska se om klienten har kvar dem).

    Av mina yngre klienter vekar faktiskt resultatet av just DAA och zink vara bra. Speciellt på individer som har hög volym träning där risk för zinkbrist är större. Ex. hårt styrketränade i kombination med en annan sport som hockey.

    Utifrån de klientbetyg jag fått på Duzixon (som innehåller DAA, zink och tribulus) har det i överlag varit mycket positivt även på yngre (20-25 år). Där ökad styrka, energi, välmående och sexlust ökat.

    Inte allt för vetenskapligt inlägg men jag har tränat en hel del klienter och provat olika upplägg och genomgående är att de flesta upplevt bra resultat oavsett ålder på DAA. Zink = Bra för folk som tränar mycket och har större risk för brist. Tribulus framförallt för äldre och libidon.

    #410817
    Quote:
    Ursprungligen postat av mr green1
    Jag testade DAA för några månader sen utan några resultat. Det har tydligen kommit en bättre variant i pillerform nu. jag hade pulver varianten som va helt olöslig i vatten. Va som att dricka surt grus.

    Att vanligt D-aspartic Acid i pulverformat har lösningsproblem är allmänt känt, och har en sursmak precis som du säger. Många upplever även magproblem så som att dom blir gasiga och som även kan leda till buksmärtor.

    Det var ju därför Chelatet togs fram, det tog bort lösningsproblem och magproblemen.

    Om vidare kroppen har en bättre upptagningsförmåga tack vare chelatet låter jag vara osagt, dock upplever jag personligen bättre effekt av ett DAA med chelate.

    Annars finns det ju DAA som kommer i kapslar, då försvinner ju lösningspronlemet , men dock kvarstår magproblemen. Är även därför det finns DAA i kapslar med chelate.

    Måste ju även säga att alla ser inte lösningsproblemet som ett problem, alla får inte även problem med magen av det heller. Men för er som får det så är Chelatet som gäller.

    Själv använder jag mig av Body Science DAA, är kapslar och självklart chelate. Mycket bra pris och väldigt effektiva om ni frågar mig.

    #410818
    Warrior wrote:
    D-aspartic verkar LEDA till ökande estradiol värden

    NOT GOOD

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17469225]

    På vilket vis är ökade estradiol värden negativa ? Så länge ration mellan testo och östro är bra ser jag inget problem med detta..

    #1084823
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.