Deprimerad av Burn?

Home Forums Kosttillskott Deprimerad av Burn?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70016
    #510243

    Jag har använt Burn från Svenskt kosttillskott i ca 2 veckor, 2-4 st/dag.
    Sen jag började använda Burn så har jag varit lättirriterad, småtjurig och nästan grinfärdig när något inte går som jag vill. :

    Är det möjligt att det kan vara pga intaget av Burn?
    Någon mer som känner igen detta? :what:

    #510244
    madeleinewickman wrote:
    Jag har använt Burn från Svenskt kosttillskott i ca 2 veckor, 2-4 st/dag.
    Sen jag började använda Burn så har jag varit lättirriterad, småtjurig och nästan grinfärdig när något inte går som jag vill. :

    Är det möjligt att det kan vara pga intaget av Burn?
    Någon mer som känner igen detta? :what:

    Jag förmodar du anväder Burn i samband med diet. Tror det är dieten som gör dig sådan och inte kosttillskottet.

    #510245

    Jag har ätit en hel del Burn och känner inte alls igen symptomen.

    Är nog nåt annat som är orsaken.

    #510246

    Deprimerad är troligen ett väl starkt ord, men att man känner sig lite ”lynnig” och känner lite svårdefinierat obehag är inget ovanligt när man använder produkter som dessa (alltså inte specifikt Burn). De påverkar ju en del receptorer i nervsystemet. De flesta märker inget mer än den önskade effekten, men vissa är känsligare.Testa att dra ner på dosen alternativt gör ett uppehåll och testa igen. Dieten och annat kan självklart påverka parallellt, men även utan dietinslaget kan man få negativa ”biverkningar”. Vissa får det ju till och med av kaffe, så det är inget konstigt.

    #510247
    moggym wrote:
    Jag har ätit en hel del Burn och känner inte alls igen symptomen.

    Är nog nåt annat som är orsaken.

    Det var väl inget vidare argument? Själv kan jag dricka hyggliga eller ohyggliga, om man så vill, mängder sprit utan att bli påtagligt berusad. När min sambo känner sig fnittrig av ett halvt glas vin är det alltså något annat än alkoholen som är orsaken, enligt samma resonemang?

    #510248
    Robert Lilja wrote:
    Reflektion: En av biverkningarna som är vanlig om man är känslig mot saker som koffein är att man kan få panikångest, det om något kan påverka humöret kraftigt. Skulle inte förvåna mig om det är någon mild form av detta ihop med de andra negativa påverkningar på humör som dieten ger som Madeleine upplever.

    Mvh
    Robert Lilja

    Ergo, typ.

    #510249

    Skall trösta dig med att symptomen lättirriterad, småtjurig och nästan grinfärdig skulle aldrig klassas som depression i klinisk mening. Klinisk depression är ganska allvarligt de två främsta symtomen är nedstämdhet samt nedsatt intresse och glädje båda dessa måste finnas närvarande under en period på två veckor. Sedan skall ytterligare tre symtom finnas med, tex viktnedgångm, sömnsvårigheter mm.

    När jag har studenter som jag undervisar i ämnet så kommer flera fram under pausen och tror att de lider av depression… vilket jag oftast kan lugna dem med att de inte har. ALLA får periodvis lite nedstämdhet, orsakat av yttre faktorer som uppbrott från partner, dödsfall eller som flera säger diet/ kost kan påverka.

    I ditt fall kan jag nästan lova att det är kalorirestriktion som orsakar att du känner så, koffein kan påverka och rubba det redan känsliga (pga dieten) sömnrytmen.

    Om du påverkas starkt av det ät lite mer några dagar (kommer inte förstöra din diet) och se om du känner dig bättre. Tryggheten att det är detta kommer säkert sedan göra att du kan fortsätta din diet utan oro. Irriterad kommer du säkert vara, det är svårt att komma ifrån då man ligger på kaloriminus.

    #510250

    För det första.. Tack för era svar! :)

    Depression – ja, det var nog ett lite väl starkt ordval av mig.

    Jag har börjat trippa ner på kolhydrater och visst kan det mycket väl bero på det. Men jag vill också lägga till att jag är ingen kaffedrickare – kan det då kanske vara att jag är lite ”känslig” mot just koffeinet? :
    Jag har även ett annat liknande kosttillskott som heter Maxadrine som jag använt av förut. Då fick jag såklart effekten jag ville ha, dock supertrött mot kvällen. Och om jag ser rätt på dess innehållsförteckning så innehåller de också coffein..

    Burn kanske är starkare?

    #510251
    Robert Lilja wrote:
    Reflektion: En av biverkningarna som är vanlig om man är känslig mot saker som koffein är att man kan få panikångest, det om något kan påverka humöret kraftigt. Skulle inte förvåna mig om det är någon mild form av detta ihop med de andra negativa påverkningar på humör som dieten ger som Madeleine upplever.

    Mvh
    Robert Lilja

    Och där var vi ute och cyklade!:nono: Jag pm:ar dig om just varför. Och panikångest märks inte om du inte får en attack! Det du tänker på är möjligtvis stress och inget annat.

    #510252

    Kan det inte ha med att göra att Burn innehåller ämnet Synefrin? ämnet som har många likheter med både Efedrin och Amfetamin. Iofs så innehåller varje kapsel inte så mycket, tror det va mellan 100-160 mg per kapsel, översteg kapseln det innehållet så läkemedelklassas kapslarna.

    Är absolut inte säker. Vet bara att Burn innehåller Synefrin.

    #510253

    Hej gott folk, har en liten fråga angående Burn X3 Nighttime. Jag är jättekänslig mot koffein och liknande. tänkte testa denna produkt då den sägs vara fri från sånt, är det möjligen så att det finns vissa aktiva ämnen ändå som kan verka uppiggande?

    Är det någon som använder eller har använt den?

    #510254
    bingoo wrote:
    Hej gott folk, har en liten fråga angående Burn X3 Nighttime. Jag är jättekänslig mot koffein och liknande. tänkte testa denna produkt då den sägs vara fri från sånt, är det möjligen så att det finns vissa aktiva ämnen ändå som kan verka uppiggande?

    Är det någon som använder eller har använt den?

    Se nedan. Innhåller allt du inte vill. Inget för dig!

    Burn X3 Daytime
    Portionstorlek: 2 kaps (60 port.)

    Innehåll per portion

    Hoodia kaktus 20:1
    (Opuntia Dillenii Haw) 335mg
    – Motsvarar rent blad 6700mg
    Synefrin HCL 50mg
    Vitamin B6 4mg

    Thermogenic Blend 470mg

    (Grönt te extrakt [95% polyfenoler, 84% katekiner, 50% EGCG], vitpilsbark [30%], vindruvskärnextrakt [95% polyfenoler], cayenneextrakt, ingefärsextrakt.

    3 Phase Energy Matrix* 320mg

    (Grönt te extrakt [22% polyfenoler, 10% EGCG, 40% koffein], koffein, guarana extrakt [22% koffein], extrakt från kaffebönor [klorogensyra 10%])

    *Innehåller koffein från 3 olika naturliga växtkällor. Totala koffeinmängden motsv. ca 1.5 kopp svart kaffe.

    #510255

    Det var ju Burn X3 Nighttime Bingoo frågade om, inte daytime.

    Burn X3 Nighttime
    Portionstorlek: 2 kaps (60 port.)
    Innehåll per
    portion

    Hoodia kaktus 20:1
    (Opuntia Dillenii Haw)
    335mg
    – Motsvarar rent blad
    6700mg
    Synefrin HCL
    20mg
    Vitamin B6
    4mg

    Thermogenic Blend 370mg

    (Grönt te extrakt [95% polyfenoler, 84% katekiner, 50% EGCG], vindruvskärnextrakt [95% polyfenoler], ingefärsextrakt, cayenneextrakt.

    Fatburning & Antistress formula 420mg

    (Acetyl-l-karnitin, kalcium, koffeinfritt extrakt från kaffe bönor [klorogensyra 10%])

    Doseringsförslag: Tag 1 portion (2 kapslar) 2 gånger dagligen 30-60 minuter före måltider. Börja med 1 kapsel för att kontrollera toleransnivå.
    Övriga ingredienser: Kapselskal av gelatin.
    Viktigt: Kosttillskott är ej avsett för medicinskt bruk och skall ej ersätta en varierad och sund kost. Använd ej om du är gravid, ammar, medicineras, har hjärtproblem, högt blodtryck eller lider av medicinskt missförhållande. Överskrid ej rekommenderat doseringsförslag. Förvaras försluten, torrt och svalt. Förvaras utom räckhåll från barn.

    #510256
    Peter_Eriksson wrote:
    Det var ju Burn X3 Nighttime Bingoo frågade om, inte daytime.

    Burn X3 Nighttime
    Portionstorlek: 2 kaps (60 port.)
    Innehåll per
    portion

    Hoodia kaktus 20:1
    (Opuntia Dillenii Haw)
    335mg
    – Motsvarar rent blad
    6700mg
    Synefrin HCL
    20mg
    Vitamin B6
    4mg

    Thermogenic Blend 370mg

    (Grönt te extrakt [95% polyfenoler, 84% katekiner, 50% EGCG], vindruvskärnextrakt [95% polyfenoler], ingefärsextrakt, cayenneextrakt.

    Fatburning & Antistress formula 420mg

    (Acetyl-l-karnitin, kalcium, koffeinfritt extrakt från kaffe bönor [klorogensyra 10%])

    Doseringsförslag: Tag 1 portion (2 kapslar) 2 gånger dagligen 30-60 minuter före måltider. Börja med 1 kapsel för att kontrollera toleransnivå.
    Övriga ingredienser: Kapselskal av gelatin.
    Viktigt: Kosttillskott är ej avsett för medicinskt bruk och skall ej ersätta en varierad och sund kost. Använd ej om du är gravid, ammar, medicineras, har hjärtproblem, högt blodtryck eller lider av medicinskt missförhållande. Överskrid ej rekommenderat doseringsförslag. Förvaras försluten, torrt och svalt. Förvaras utom räckhåll från barn.

    Missade det, läsblind, hahaha:whistle:. Men den innehåller synefrin samt green tea, så det är nog inget ändå för honom.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.