Dopningsklassat?

Home Forums Kosttillskott Dopningsklassat?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #50447
    #121079

    hallå i stugorna, fick reda på träning idag att det kommer att införa dopningskontroller i samarbete med polis, kommun mm, och att man blir avstängd i 2 år om man åker dit, så tänkte höra lite nu ifall jag kan åka ditt på nån av grejerna jag kör med, för vill absolut inte bli avstängd.

    Kör med:

    Topformula Pre-workout
    DMAA från steel nutrition och
    Whey 100% protein från body science (mmsports)

    kör även med nån testosteron booster jag köpte billigt då jag misstänker att den blivit dopningsklassad, ska dock sluta med den:)

    Notera att det inte är gym träning jag inte vill bli avstängd från, utan min kampsports-klubb, då det inte finns fler i närheten :)

    Mycket tacksam för svar.

    #121080

    Alla produkter från Body Science är godkända för tävlande. DMAA är dopingklassad på tävling men inte träning. Men du håller ju på med kampsport så om du tävlar får du inte använda DMAA.

    Vet inte vad det är i din PWO, men se upp med DMAA, och produkter som innehåller 7-keto.

    håll dig till bastillskott.

    #121081

    Har allt funderat på att lägga ner med DMAA, hört mkt om den:)

    Ingredienser: Isomaltulose (Palatinos), tri-kreatin malat, beta alanin, L-arginin AKG, L-citrulin malat, taurin, L-tyrosin, acetyl L-karnitin, koffein, silica, arom, sukralos.

    det är allt jag kunde hitta om Topformula´s PWO, är verkligen urkass på det där med vad som är tillåtet och inte :D

    #121082
    underwar wrote:
    Har allt funderat på att lägga ner med DMAA, hört mkt om den:)

    Ingredienser: Isomaltulose (Palatinos), tri-kreatin malat, beta alanin, L-arginin AKG, L-citrulin malat, taurin, L-tyrosin, acetyl L-karnitin, koffein, silica, arom, sukralos.

    det är allt jag kunde hitta om Topformula´s PWO, är verkligen urkass på det där med vad som är tillåtet och inte :D

    Nej verkar inte vara något dopingklassat i din pwo.

    #121083

    Känner du dig osäker (eller vill slippa en knut i magen när dopingkontrollen kommer på
    besök) så tycker jag att koffeintabletter är en bra lösning.

    #121084

    Koffeintabs och kreatin fungerar bra : )

    #121085

    Tänkte på en annan sak: Tänker ju sluta med DMAA men det är ju dumt att slänga de tabletterna jag har kvar så hade tänkt köra med dem på gymmet, dvs inte samma dagar som kampsport. Men kan det finnas Ämnen från DMMA kvar i kroppen dagen efter man tar det?

    #121086

    Ja. Vild gissning ca en vecka.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.