dosera kreatin

Home Forums Kosttillskott dosera kreatin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #460678

    Hej, har införskaffat mig en burk med kreatin med namn REAL 100% CREATINE från SELF.
    Men hur ska jag annväna det?
    Det står, blanda 5g med vatten. Det är allt.
    Tjejen i hälsobutiken sa med ljummet vatten elr juice.
    Okej vatten men ljummet vatten?
    Sen när ska jag dricka det och hur många gånger?
    Hon sa med drick när din mage är tom och vänta sedan ca 20min med att äta.
    Medan min gammla lärare sa ta det med maten 4ggr dagligen.
    Det är vanligt mikrofint kreatinmonohydrat.
    Kan jag också dricka protein under den tiden jag tar kreatin?

    #65847
    #460679

    Ta det direkt efter träning. På vilodagar tar du det när du vill. Förslagsvis till frukost. Håll på en månad och gör sedan ett uppehåll på en månad. Ljummet vatten löser pullvret bättre än kallt.

    #460680

    Ladda upp en vecka, ta 5 gr med vatten ( + lite socker) eller juice 5 ggr per dag. Typ frukost, lunch, före träning, efter träning, läggdags.

    Efter en vecka tar du bara 5gr före och efter träning (dvs 2 ggr per dag på träningsdagar, en gång per dag på träningsfria).

    Kreatin påverkar inget annat så är protein och mat som bara den!

    Det är fördelaktigt att drick amycket vatten under tiden du tar kreatin. För mer info är det bara att söka i forumet.

    Kör 6 veckor vila 4 eller liknande.

    #460681

    okej, tack :D

    #460682

    kör som det står på burken men jag skulle rekommendera att du i samband med ditt kreatinintag tar ca 50gram kolhydrater till det. då kommer du att få ett bra mycket bättre upptag än att bara ta det ensamt.

    #460683
    citrullin wrote:
    kör som det står på burken men jag skulle rekommendera att du i samband med ditt kreatinintag tar ca 50gram kolhydrater till det. då kommer du att få ett bra mycket bättre upptag än att bara ta det ensamt.

    Vad baserar du siffran ”50g” kolhydrater på?

    #460684
    citrullin wrote:
    kör som det står på burken men jag skulle rekommendera att du i samband med ditt kreatinintag tar ca 50gram kolhydrater till det. då kommer du att få ett bra mycket bättre upptag än att bara ta det ensamt.

    men det står inget på burken eller jo detta:
    Rek: daglig dos 10gr. Mix 5g med vatten eller sportdryck kan med fördel kombineras ned efterträningsdryck.

    #460685
    Djaanii wrote:
    Ladda upp en vecka, ta 5 gr med vatten ( + lite socker) eller juice 5 ggr per dag. Typ frukost, lunch, före träning, efter träning, läggdags.
    Kreatindepåerna blir rikligt fyllda även utan en såpass överdriven laddning

    Efter en vecka tar du bara 5gr före och efter träning (dvs 2 ggr per dag på träningsdagar, en gång per dag på träningsfria).
    Under och efter träning är mer fördelaktigt om man måste ta dem då.

    Kreatin påverkar inget annat så är protein och mat som bara den!

    Det är fördelaktigt att drick amycket vatten under tiden du tar kreatin. För mer info är det bara att söka i forumet.

    Kör 6 veckor vila 4 eller liknande.
    Finns inga som helst belägg för det.

    ….

    #460686
    grekelito wrote:
    ….

    Jättebra kritik där, verkligen.

    Killen är uppenbarligen ny på kreatin, så ett vanligt råd är uppladdning, före efter och att köra tills påsen (troligtvis 500gr) är slut, dvs 4-6 veckor. Man kan ju omman vill köra kreatin året om, men oftast gör ju folk inte det utan periodiserar.

    Ge honom ett bättre tips om du nu har det istället för att klanka ner på de som faktiskt bidrar med något.

    Har själv både jobbat med samt sålt kosttillskott så nog tror jag den ”doserings-teknik” han fick gör sitt.

    #460687

    Han har gett sin s.k ”kritik” på citatet(konstigt nog) med fet stil

    #460688
    Djaanii wrote:
    Jättebra kritik där, verkligen.

    Killen är uppenbarligen ny på kreatin, så ett vanligt råd är uppladdning, före efter och att köra tills påsen (troligtvis 500gr) är slut, dvs 4-6 veckor. Man kan ju omman vill köra kreatin året om, men oftast gör ju folk inte det utan periodiserar.

    Ge honom ett bättre tips om du nu har det istället för att klanka ner på de som faktiskt bidrar med något.

    Har själv både jobbat med samt sålt kosttillskott så nog tror jag den ”doserings-teknik” han fick gör sitt.

    Läs först, skriv sen :) Jag la till lite ytterligare information till vad du skrev, med fetstilt. Inget illa menat, men att ha sålt kosttillskott är väl ingen direkt garanti för att du har kunskap inom varken sig humanfysiologi eller biokemi.

    #460689
    grekelito wrote:
    Läs först, skriv sen :) Jag la till lite ytterligare information till vad du skrev, med fetstilt. Inget illa menat, men att ha sålt kosttillskott är väl ingen direkt garanti för att du har kunskap inom varken sig humanfysiologi eller biokemi.

    Jo det såg jag faktiskt att du gjort, det var ju det jag kommenterade på, tyckte inte det var särskilt konstruktivt utan dina två inlägg i tråden klankar iställer ner på dem som bidragit, men visst kan man se din ”kritik” som bidragande i viss synpunkt så jag släpper mitt testo-agg efter ett hårt gympass och glömmer skiten. :p

    #460690
    Djaanii wrote:
    Jo det såg jag faktiskt att du gjort, det var ju det jag kommenterade på, tyckte inte det var särskilt konstruktivt utan dina två inlägg i tråden klankar iställer ner på dem som bidragit, men visst kan man se din ”kritik” som bidragande i viss synpunkt så jag släpper mitt testo-agg efter ett hårt gympass och glömmer skiten. :p

    Tror att du missförstår mig, det handlar inte om att klanka ner – men om någon skriver något som inte riktigt är hela sanningen, ska jag då vara tyst? Dina råd var jättebra, kul att du engagerade dig, men jag la till och ändrade lite i det du skrev. Det var allt. Att ni kallar det kritik istället för att ta till er och lära er, är upp till er.

    #460691
    grekelito wrote:
    Tror att du missförstår mig, det handlar inte om att klanka ner – men om någon skriver något som inte riktigt är hela sanningen, ska jag då vara tyst? Dina råd var jättebra, kul att du engagerade dig, men jag la till och ändrade lite i det du skrev. Det var allt. Att ni kallar det kritik istället för att ta till er och lära er, är upp till er.

    Goosch.

    Att skriva att något är överdrivet, saknar belägg och liknande finner jag inet som konstruktiv kritik som ger trådskaparen något uten mer som inlägg som tyder på att den som skrev inlägget vill visa att han kan mer utan att egentligen själv förklara vad som vore bättre.

    Du skriver att vi (eller trådskaparen antar jag att du menar) ska lära sig nåt. Av vad lär han sig nåt i din respons? Att 4-6 veckor saknar belägg (men är rätt normalt då en påse tar slut på den tiden) och att laddningen var överdriven. Jag ser inget förslag på bättring där.

    Hade du skrivit ett nytt inlägg om hur du tycker det borde vara hade jag inte sagt nåt, alltid bra att få flera olika synvinklar då vi alla är olika.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.