Dosering Body Science Whey 100%?

Home Forums Kosttillskott Dosering Body Science Whey 100%?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #65341
    #453894

    Hej. Jag har fått hem en Body Science Whey 100 % 3kg. Står att doseringen är 0,8dl blandat med 2dl mjölk/vatten. Gäller denna dos endast efter träning, eller ska man ta en likadan dos innan träning också. Och hur ska dosen se ut de dagar man inte tränar?

    #453895

    Det beror på hur mycket protein du vill ha i dig. Detta gäller oavsett vilket pulver du har.

    #453896

    men ska jag dela upp det då så jag tar 2dl innan och 2dl efter eller ska jag ta 4dl efter träning…

    #453897

    Vill du bara få i dig tillräckligt för att vända proteinsyntesen till positiv krävs betydligt mindre mängder. Men vidare finns ju fler anledningar till att supplementera med mer protein om man vill det.

    Jag publicerade en text om just proteintillskott alldeles nyss:)

    [http://traningslara.se/blogg/idrottarens-proteinbehov-del-2-proteintillskott/]

    #453898
    glidaren85 wrote:
    Hej. Jag har fått hem en Body Science Whey 100 % 3kg. Står att doseringen är 0,8dl blandat med 2dl mjölk/vatten. Gäller denna dos endast efter träning, eller ska man ta en likadan dos innan träning också. Och hur ska dosen se ut de dagar man inte tränar?

    Det Eddie och Jörgen skriver stämmer bra..

    Lagom dosering för en man 0,8-1dl protein med 2-4dl mjölk :pop:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.