Double pro

Home Forums Kosttillskott Double pro

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #70942
    #549505

    Hej, Har precis fått hem mitt double pro protein, man ska ju ta 1dl tänkte kolla hur mycke mjölk man skulle behöva dricka för att få i sig samma mängd?

    Tackar för svar

    Mv/ Jompa

    #549506

    Samma mängd vadå?

    #549507
    Karlssooooon wrote:
    Samma mängd vadå?

    Protein? dör det är vell mjölkproteiner i DP?

    #549508

    Ingen aning.

    Men 1 dl lättmjölk innehåller 3,5 g protein iallfall.
    Och 1 dl double pro är cirka 35-40 gram, och innehåller ca 30 gram protein.

    #549509

    Tackar för det svaret!. Då får man alltså dricka rätt mycke mjölk då =) inget min mage skulle tycka om!

    #549510

    Aaa du skulle få dricka ungefär 9 dl mjölk, = 315 kalorier, 31,5 g protein och 40 g kolhydrater och några gram fett.

    :)

    #549511

    Har blandat lika delar mjölk/vatten ett par gånger då mjölken tagit slut och det har varit bra chokladpuddingform på den!

    #549512
    Flessa wrote:
    Tänkte låna tråden lite då jag inte har lust att prova mig fram och slänga ifall det blir dåligt.

    Jag funderar på ifall konsistensen blir lika chokladpuddingsliknande ifall man t. ex tar 1 Dl minimjölk & 1,5 Dl vatten till 1 Dl pulver, eller ifall den bara blir lika rinnig som ifall man har 2,5 Dl vatten då? Anledningen till denna dumma fråga är att jag oftast äter mitt senaste ”riktigta” mål runt 17-18 ttiden och är då ganska hungrig vid ca 21 och brukar käka kvarg eller cottage cheese runt denna tidpunkt med lite bär i t .ex och en ”rinnande” double pro mättar ju inte lika bra som en ”fast”, och sover gott gör man ju inte på hungrig mage, så.. :)

    Hur brukar ni blanda Double-Pro:n?

    MVH.

    Nope, jag upplever det nästan tvärtom att om jag blandar med 1½dl vatten och 1dl mjölk så blir det en mer fast konsistens.
    Men det är inget jag VET att det är så, men det blir iaf inte sämre om du skulle ersätta 1dl vatten med 1dl mjölk.

    #549513
    Flessa wrote:
    okej, tack för svaren! :)

    Mitt tips för smak och konsistens är att blanda 30-35g DoublePro med 1.5dl lättmjölk. Minimjölk fungerar säkert också men det har vi aldrig hemma, lätt- eller mellanmjölk är kanon iaf :up:

    Med vatten smakar det inte lika bra…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.