EAA= läkemedelsklassat?

Home Forums Kosttillskott EAA= läkemedelsklassat?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #553791

    är eaa läkemdelsklassat?

    och om så varför? och är det farligt o ta det kontinuerligt utan avbrott?

    #71252
    #553792

    I Norge är det det, har jag för mig, men inte här.

    Det är inte farligt, men det är ett läkemedel, bland annat. EAA-tillskott är inte främst utvecklat för idrottsmän, utan för att användas bl a just inom sjukvården, där man vill stimulera anabolism hos sjuka, sängliggande och mycket gamla.

    #553793

    oki skulle du avråda från ett daglig intag ? som före o efter träning, finns det nått som säger att det skulle vara mindre bra (hälsosamt) i längden?

    #553794

    Nej.

    #553795

    Jag brukar ta EAA före varje pass på gymmet, som jag har uppfattat det är det då man har som mest nytta av det. Dock smakar pulvret som man blandar med vatten sjukt illa. Värre än hostmedicin.

    #553796
    Westersund wrote:
    Jag brukar ta EAA före varje pass på gymmet, som jag har uppfattat det är det då man har som mest nytta av det. Dock smakar pulvret som man blandar med vatten sjukt illa. Värre än hostmedicin.

    Testa EAA X från Body Science. Det kan man bäla i sig som saft. Riktigt god.

    #553797
    faogel wrote:
    Testa EAA X från Body Science. Det kan man bäla i sig som saft. Riktigt god.

    Jag kör med Fairing (Essential Amino Rush) nu, den blandar dåligt och smakar illa. Dock så går det ner, men får prova EAA-X när den är slut. Tack för tipset.

    #553798
    Westersund wrote:
    Jag kör med Fairing (Essential Amino Rush) nu, den blandar dåligt och smakar illa. Dock så går det ner, men får prova EAA-X när den är slut. Tack för tipset.

    Alla tycker inte att EAA-X är gott, kanske gott för att vara aminosyror. Jag tycker inte om EAA-X, ska testa om EAA-XX är bättre senare.

    #553799

    Vad är skillnaden mellan EAA-X/XX/XXX? antal ingredienser? logiskt så borde ju XXX versionen vara bäst elr?

    #553800

    det var inte smaken jag ville diskutera :p

    #553801
    bosse011 wrote:
    det var inte smaken jag ville diskutera :p

    Ne men, du har ju fått svar på din fråga av ”king grub”:|

    #553802

    sant,tänkte bara att tråden hamna lite off topic =)

    #553803
    LuvaN wrote:
    Vad är skillnaden mellan EAA-X/XX/XXX? antal ingredienser? logiskt så borde ju XXX versionen vara bäst elr?

    För att göra det enkelt.

    Här är är info om EAA-X

    Bodyscience EAA-X Hjälper dig att maximera din träning samtidigt som den påskyndar din återhämtning.

    Bodyscience EAA-X innehåller 90% fria aminosyror med en likadan sammansättning som mänsklig muskelvävnad, samtidigt som den innehåller vitamin B6 och Citrulline. Citrullinet hjälper kroppen att transportera bort onödiga slaggprodukter, samtidigt som den bidrar till ökad pump. B6 minskar tröttheten på ett naturligt sätt, och ökar skärpan. B6 ger dig den energin du behöver för din träning utan att stressa kroppen som annan stimulantia gör.

    Bodyscience EAA-X har samma aminosyreprofil som använts i vetenskapliga studier och vars unika sammansättning tas upp extremt snabbt av kroppen.

    Bodyscience EAA-X ger en hög koncentration av EAA i blodet som stimulerar proteinsyntesen med upp till 350%!

    Bodyscience EAA-X ökar transporten av aminosyror till musklerna med 650% när du tar det innan träning.

    Bodyscience EAA-X ökar insulinutsöndringen med upp till 400% under träningen samt efter. Insulinet hjälper till att motverka muskelnedbrytning!

    Bodyscience EAA-X är speciellt framtagen för att tillgodose din kropp med de livsnödvändiga aminosyrorna din kropp behöver för att kunna bygga muskler och motarbeta katabolism.

    Bodyscience EAA-X består av råvaror med farmaceutisk kvalité från den världsledande tillverkaren av aminosyror, vilket garanterar dig en produkt av högsta kvalité.

    Body Science EAA-X är förmodligen världens bästa Aminosyreprodukt.

    ● Minskar muskelnedbrytningen och kortisolnivåer ● Bättre återhämtning ● Ökad proteinsyntes ● Förbättra ATP produktionen och främja musklernas cellvolym. ● Motverka trötthet

    EAA-XX är samma produkt men den innehåller även ALC.

    EAA-XXX är samma som EAA-XX men innehåller även en stimblend baserad på koffein tyrosin.
    EAA-XXX är preworkout produkt baserad på EAA.

    Om man inte vill ha extra koffein och tyrosin, tycker jag EAA-XX är den bästa produkten.

    ALC påskyndar återhämningen och är bra för koncentrationsförmågan mm.
    Ett av mina personliga favorittillskott.

    #553804

    Olle, jag är sjukt sugen på att testa EAA-XX men vågar inte chansa och köpa en hel burk fall jag inte får i mig den. Finns det någon chans att ni kan skicka ett smakprov utan att man beställer någonting? Smakrpovet blev ju oturligt nog glömt sist jag beställde.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.