Egen PWO

Home Forums Kosttillskott Egen PWO

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #54925
    #139433

    Jag har funderat på att göra en egen PWO blandning och kollat runt lite vad som kan vara bra att ha i.

    Om jag nu ska göra en egen vill jag vara extrem och göra en med så mycket gott i som bara möjligt så jag kolade runt lite vad andra produkter innehåller och vad folk rekommenderar.
    Jag bryr mig inte om att spara pengar och va ekonomisk utan vill bara ha en jävligt grym PWO :)

    Följande ämnen fann jag var vanligt förekommande:

    Glutamine
    Taurine
    AAKG
    Tyrosine
    Arganin
    Citrulline Malate
    Ornithine
    Histidine
    Beta Alanin
    Kreatin
    Koffein
    BCAA
    Glycin
    Alcar
    Grönt Te
    Cholin

    Min första fråga är att är det någon vits att blanda allt det här eller bör några saker uteslutas för att dom inte tillför något?

    Saknas något för att göra formeln ännu mer ultimat?

    Den viktigaste och sista frågan är hur man ska dosera detta. Hur mycket av allt bör man använda för att skapa en effektiv PWO

    #139434
    Eonen wrote:
    Jag har funderat på att göra en egen PWO blandning och kollat runt lite vad som kan vara bra att ha i.

    Om jag nu ska göra en egen vill jag vara extrem och göra en med så mycket gott i som bara möjligt så jag kolade runt lite vad andra produkter innehåller och vad folk rekommenderar.
    Jag bryr mig inte om att spara pengar och va ekonomisk utan vill bara ha en jävligt grym PWO :)

    Följande ämnen fann jag var vanligt förekommande:

    L Glutamine
    Taurine
    AAKGL
    Tyrosine
    Arginine Ethyl Ester HCL
    Citrulline Malate
    L Ornithine HCL
    L Histidine
    Caffeine
    Beta Alanin
    Kreatin
    Koffein
    BCAA

    Min första fråga är att är det någon vits att blanda allt det här eller bör några saker uteslutas för att dom inte tillför något?

    Saknas något för att göra formeln ännu mer ultimat?

    Den viktigaste och sista frågan är hur man ska dosera detta. Hur mycket av allt bör man använda för att skapa en effektiv PWO

    Första frågan är om du har full koll på alla dessa ämnen, vilken effekt/bieffekt, dosering osv?

    #139435

    Startades en tråd om detta senast igår och finns innan det många liknande trådar!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=137157]

    Sök runt lite och kolla vilken mängd utav varje ingrediens som finns i PWO:erna ute på marknaden redan så har du en riktlinje!

    Du nämner ju koffeinet två gånger i din rad utav aktiva substanser så den verkar ju viktig. ;)
    Beta-Alanin har effekt men bör tas i små doser utspritt under dagen. Det räcker med 5gr kreatin monohydrat/dag.
    Glutamin har ingen ergogen effekt men har vissa fördelar när det gäller immunförsvaret!
    BCAA är ju grenade aminosyror där leucin är den mest aktiva vid uppreglering utav proteinsyntesen, men aminosyror kan du ju ta separat precis innan träning medan en PWO bör tas en längre stund innan för full effekt (tar t.ex runt 45-60min innan koffeinet gör sitt jobb till fullo i kroppen).

    Det andra vet jag inte riktigt, taurin är väl uppiggande, citrullin hjälper väl till vid dilatering utav blodkärlen om jag inte minns helt fel och kan därmed öka blodtransporten.

    #139436

    för mycket av det goda kan kanske bli ja, för mycket. Skulle också vilja blanda egen PWO så även jag är intresserad av denna fråga. Men hur blir de med smak? kommer du smaksätta din dricka eller och om ja, med/hur vilken smak?

    #139437
    Gober wrote:
    Första frågan är om du har full koll på alla dessa ämnen, vilken effekt/bieffekt, dosering osv?

    Jag kan inte påstå att jag har koll på alla dessa ämnen. Men lite basic kunskaper besitter jag. Jag sökte runt på internet ett tag och hittade lite olika grejer som folk rekommenderade dom och listade typ allt jag såg :).

    Eftersom jag har dålig koll på många av ämen startade jag tråden för att kanske någon vis människa skulle komma med expertips :)

    #139438
    StronglGnome wrote:
    för mycket av det goda kan kanske bli ja, för mycket. Skulle också vilja blanda egen PWO så även jag är intresserad av denna fråga. Men hur blir de med smak? kommer du smaksätta din dricka eller och om ja, med/hur vilken smak?

    Jag har aldrig vart kräsen när det kommer till smak faktiskt. Håll för näsan och dra ner allting snabbt bara :P.

    Sen är jag lite nyfiken på White Flood som har lite andra grejer än vanligt i sig så kanske drar i en skopa sån och då tillkommer ju lite smak

    #139439

    Äh, en stor kopp mörkrostat kaffe och tre lådor mums mums så får du se brandslangar på armarna! :emo-thumb

    #139440
    Tommy Ivarsson wrote:
    Startades en tråd om detta senast igår och finns innan det många liknande trådar!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=137157]

    Sök runt lite och kolla vilken mängd utav varje ingrediens som finns i PWO:erna ute på marknaden redan så har du en riktlinje!

    Du nämner ju koffeinet två gånger i din rad utav aktiva substanser så den verkar ju viktig. ;)
    Beta-Alanin har effekt men bör tas i små doser utspritt under dagen. Det räcker med 5gr kreatin monohydrat/dag.
    Glutamin har ingen ergogen effekt men har vissa fördelar när det gäller immunförsvaret!
    BCAA är ju grenade aminosyror där leucin är den mest aktiva vid uppreglering utav proteinsyntesen, men aminosyror kan du ju ta separat precis innan träning medan en PWO bör tas en längre stund innan för full effekt (tar t.ex runt 45-60min innan koffeinet gör sitt jobb till fullo i kroppen).

    Det andra vet jag inte riktigt, taurin är väl uppiggande, citrullin hjälper väl till vid dilatering utav blodkärlen om jag inte minns helt fel och kan därmed öka blodtransporten.

    Jag vet att det finns en massa trådar men det verkar som dom flesta förslagen är på rätt basic grejer. Jag vill göra något spännande utöver det vanliga :).

    Alla dessa ämen påverkar som jag förstår det styrka, energi, mjölksyra och blodflöde. Då undrar jag lite om det finns nån vits med att blanda 2 ämnen som ger lite samma effekt fast på 2 olika sätt om det jag skriver är förståligt.

    Det blev lite fel när jag postade detta första gången så därför kom koffein med 2 ggr, jag har dock rättat till det nu. Koffein är jag inte så jätteförtjust utan nöjer mig gott med 150-200 mg

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.