Feedback på kostschema

Home Forums Kosttillskott Feedback på kostschema

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #104133
    #1079991

    Hej!

    Ålder: 18
    Längd: 178cm
    Vikt: 80kg
    BF%= 13% (inte uppmätt, men ett cirka mått)

    Lite information angående kosten (en vanlig dag) med mål att bygga muskler

    06.30: Havregrynsgröt (2dl) samt en proteinshake
    09.40: 2 grova mackor med skinka/kalkon
    11.30(cirka, kan variera lite): husmanskost + mjölk (äter tills jag blir mätt)
    14.30: 2 grova mackor med skinka/kalkon + proteinshake

    Drar till gymmet runt 16.30-17.00, frågan är ifall jag bör äta något innan igen? Känner mig inte så hungrig när jag ska träna, men kanske bör äta något lätt ändå för att få i mig något eller räcker det kanske med det jag har ätit under dagen? Proteinshake direkt efter gymmet sen blir det vanlig husmanskost 30-40min efter intagen proteinshake. Innan sängdags tar jag 2 mackor och ett stort glasmjölk. Vad tror ni? något jag bör ändra?

    #1080000

    Jag tycker att det ser bra ut!

    Nu har jag inte en siffra på hur mycket ditt totala energibehov eller hur mycket energi din mat innehåller men jag skulle rekommendera dig att räkna ut ditt energibehov (här kan man göra det: http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php) och sen se till att du får i dig mer än du behöver dvs. lägga dig på ett överskott, annars är det svårt att bygga muskler, oavsett hur bra du äter. Sen skulle jag se till att äta ca 2 gånger kroppsvikten i protein, för dig blir det alltså 160 gram, hellre mer än mindre skulle jag säga.

    När det gäller att ta någonting innan träningen tycker jag att du ska göra det, en proteinshake är ett bra alternativ. Jag personligen tar aminosyror både innan och under träningen.

    Hoppas svaret kan hjälpa :)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.