Förslag på kosttillskott och förklaring hur dessa fungerar till en nybörjare

Home Forums Kosttillskott Förslag på kosttillskott och förklaring hur dessa fungerar till en nybörjare

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #66576
    #471123

    Hej!
    Helt ny på forumet och inte så hemma på kosttillskott heller, men det skulle vara roligt att höra vad ni började med för tillskott och även kanske en vägledning på vad jag borde prova.

    Äter nu :
    NO EXPLODE börjar på måndag
    100% Whey Protein från Twinlab
    Kreatin Powder från twinlab, precis börjat.
    Diverse vitaminer

    Vad jag har förstått bör jag inte äta kreatinet när jag äter NO XPLODE för det innehåller redan kreatin? Hur vet jag vad jag kan blanda, alltså gör det något att blanda från ex olika märken?
    Sen har jag även undrat över att vissa äter protein och andra nåt muskeluppbyggande pulver typ Anabolic Halo mfl, nån skillnad däremellan eller kan man äta båda?

    Nån erfaren får gärna ge mig en översiktsbeskrivning och förklaring på tillskotten och deras användning.

    Annars, pumpa hårt :devil:

    #471124

    Ta ditt vanliga kreatin de dagar du inte tränar och NO Explode de dagar du tränar.

    #471125

    Om du precis börjat träna så räcker en gainer, exempelvis Gainer Pro från star nutrition samt kreatin. Då har du kreatin, kolhydrater och protein inne redan. Är du ny inom träning så ser jag inte någon mening i att köra något mer än detta, det är väl först efter något år som man börjar ta hjälp av prestationshöjare för att kroppen blivit lite sliten av konstant tränande. Men jag skulle i alla fall personligen rekommendera kreatin monohydrat samt gainer pro och känner du dig extremt tvungen att testa något prestationshöjande så kan du ju testa antingen rage eller superpump 250, två brutalt bra prestationshöjare.

    #471126

    Okej, tackar för det!
    Jo jag är ny på gymmet men känner att motivationen inte är på topp, får hitta nån träningspolare som kan peppa. Därför tänkte jag testa en prestationshöjare för att få bättre och effektivare träning och orka köra hårdare.

    Ska testa Gainer Pro då när mitt protein från Twinlab tar slut. Provar att köra så med kreatinet då anders =)

    Pumpa på grabbar!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.