Fråga angående kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Fråga angående kosttillskott

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #64890
    #452195

    Hej!
    Jag har nyligen tagit tummen ur röven och börjat gymma tre gånger i veckan igen (efter ca 8 mån uppehåll). Jag har tänkt börja äta whey-80 varje morgon och efter mitt träningspass, för att bli lite större och gå upp i vikt (väger ca 67 kg, 181 cm och 21 år). Kosttillskott är nytt för mig så jag har några frågor.

    1. Spelar det någon roll om man tar det innan eller efter frukosten?

    2. En kompis till mig bytte nyligen till whey-80 och fick då utslag på kroppen (inte helt säker på att det var det som orsakade det, men det var i den vevan som han började med det). Finns det många negativa effekter med kosttillskott? Behöver jag vara orolig eller händer det bara enstaka personer?

    Tack på förhand!

    #452196

    1: Det spelar ingen roll, huvudsaken är att du täcker ditt proteinbehov sett över dygnet. Siffror på runt 2gr/kg kroppsvikt är vanliga, då medreknat precis allt protein du äter där majoriteten ska komma från kosten och endast via tillskott om kosten inte räcker till.

    2: Aldrig hört talats om att någon fått utslag utav vassleprotein, han kanske är laktosintollerant men jag vet absolut inte om utslag är ett utav symptomen på laktosintollerans. Du behöver absolut inte vara orolig. Har du inte köpt pulvret ännu kan du ju testa kompisens för att se om du reagerar på något vis men troligtvis är det bara att käka på för din del.

    #452197

    tack för hjälpen =)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.