frukost+kväll

Home Forums Kosttillskott frukost+kväll

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71207
    #553182

    Hello undra vilken typ protein ( vassle, soya osv.) som passar bäst att dricka till frukosten och nån man kan ta på kvällen. Har whey 100 från body science som jag dricker efter+före träningen.

    #553183

    Vassle fungerar utmärkt till frukost och runt träning.

    #553184
    MahMir wrote:
    Hello undra vilken typ protein ( vassle, soya osv.) som passar bäst att dricka till frukosten och nån man kan ta på kvällen. Har whey 100 från body science som jag dricker efter+före träningen.

    Nu när du har whey100 kör på den fullt ut. Du kan även köpa till Diet Fuel för att ta innan träning samt innan sänggående.

    Igentligen räcker det med Diet fuel. Själv kör jag bara på det dygnet runt.:up: När jag kör nåt annat blir det också ett blandprotte men jag kör aldrig mer än en sort åt gången. Tänk även på hur ofta du äter samt hur mycket protte du får i dig via vanlig kost och när. Detta kan även påverka vilken sort av protte du skall använda.

    Hälsningar
    Peter Singer

    #553185

    Jag köper nog en Diet fuel till att dricka på kvällen och innan träningen och min whey hundra till frukost och efter träningen

    #553186
    MahMir wrote:
    Jag köper nog en Diet fuel till att dricka på kvällen och innan träningen och min whey hundra till frukost och efter träningen

    Det skadar inte om du tar lite kolhydrater efter träningen.Whey 100 har nästan inga kolhydrater.

    #553187

    typ maltodextrin? såg att det var ganska billigt :) blanda in det i whey 100? Aldrig fattat mig på hur mkr kolhydrater man ska få i sig alla pratar bara om proteiner och fett. :P

    #553188
    MahMir wrote:
    typ maltodextrin? såg att det var ganska billigt :) blanda in det i whey 100? Aldrig fattat mig på hur mkr kolhydrater man ska få i sig alla pratar bara om proteiner och fett. :P

    Det beror på hur stort energibehov du har och när du skall äta efter din proteindrink.

    20-100gram är ganska vanliga doseringar efter träningen.

    Anpassa efter ditt egna behov.

    #553189
    MahMir wrote:
    typ maltodextrin? såg att det var ganska billigt :) blanda in det i whey 100? Aldrig fattat mig på hur mkr kolhydrater man ska få i sig alla pratar bara om proteiner och fett. :P

    Ett bra utgångsläge är att ta 1 gram malto/kroppskilo :up:

    #553190
    Daniel Lindqvist wrote:
    Ett bra utgångsläge är att ta 1 gram malto/kroppskilo :up:

    Vi pratar inte intag efter morgonens distanspass i syfte att återinlagra glykogenet inför kvällens intervallpass här. Låt säga att en person väger 80 kg, det är 320 kcal från näringsbefriat pulver bestående av ett helt icke-essentiellt näringsämne.

    Så mycket kcal förbrukar man nog bara i undantagsfall vid styrketräning.

    Personligen tycker jag man bör skippa kolhydratpulvret helt om man ligger på en så låg träningsnivå som 4-5 styrketräningspass per vecka om det nu inte är så att det råkar ta typ 2-3 timmar innan man äter. Men då föreslår jag att man försöker lösa det med någon form av mellanmål.

    #553191

    Hmm skippar maltodextrin då, kör max 6 pass i veckan och aldrig mer än ett om dagen.

    Tack för hjälpen, väntar på att affären öppnar så jag kan gå dit och handla in lite Diet fuel :)

    #553192
    MahMir wrote:
    typ maltodextrin? såg att det var ganska billigt :) blanda in det i whey 100? Aldrig fattat mig på hur mkr kolhydrater man ska få i sig alla pratar bara om proteiner och fett. :P

    Nej, jag skulle föreslå en banan eller lite smågodis.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.