Gainer & Protein

Home Forums Kosttillskott Gainer & Protein

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #70939
    #549470

    Hej, jag har tänkt att börja ta gainer(tar redan protein).
    Min fråga är då hur man ska ta detta? Gainer ska väl tas direkt efter träning vad jag vet, men när jag ska då ta proteinet?

    #549471

    Köp ett kolhydratspulver istället, så kan du blanda det med ditt nuvarande protein då blir det en gainer.

    #549472

    Jo, hade tankarna på det dock kan jag inte hitta något ställe att köpa det ifrån? har du något tips?:)

    Vill gärna ha lite svar på frågan också:)

    #549473

    Om du har vassleprotein så kan du ju ta dig en shake direkt när du vaknar på morgonen. Det är ett bra tillfälle då kroppen snabbt behöver lite protein.
    Men annars, ta en när du vill! Dom är ju så jäv** goda !:buttrock:

    #549474
    JEPPEDARBAK wrote:
    Hej, jag har tänkt att börja ta gainer(tar redan protein).
    Min fråga är då hur man ska ta detta? Gainer ska väl tas direkt efter träning vad jag vet, men när jag ska då ta proteinet?

    Antar att du köpt ett protein tillskott för att du inte får i dig tillräckligt genom kosten,ta det som ett extra mellanmål eller till något protein fattigt mellanmål under dagen.
    Du kan alltså ta det när du vill under dagen,det är ju mat men i pulverform.

    #549475

    okej, har alltid tagit det direkt jag vaknat så fortsätter med det och tar det lite då och då:)

    Tack för svaren

    #549476

    Löp till ica/konsum köp dextroptur

    JEPPEDARBAK wrote:
    Jo, hade tankarna på det dock kan jag inte hitta något ställe att köpa det ifrån? har du något tips?:)

    Vill gärna ha lite svar på frågan också:)

    #549477
    JEPPEDARBAK wrote:
    Jo, hade tankarna på det dock kan jag inte hitta något ställe att köpa det ifrån? har du något tips?:)

    Vill gärna ha lite svar på frågan också:)

    Som redan nämnts finns dextros i vanlig mataffär! Under namnet Dextropur!

    Tycker dock du ska köpa maltodextrin istället för dextros! Dels är det inte lika svårt att få i sig, eftersom dextros i stora mängder blir alldeles för sött, och sen är maltodextrin mycket prisvärdare!

    Finns allt från 1 kg påsar till 25 kg säckar!

    Jag köpte nyligen en 25-säck från Gymvaruhuset och rekommenderar det! Grymt kilopris! :up:

    #549478

    Hoppas att det är okej att jag lånar tråden lite, min fråga är väldigt snarlik; Passar gainer bra som frukost, rent näringsmässigt? Har svårt för att äta på morgonen och det skulle passa perfekt om jag kunde ta kanske 1000 kcal gainer istället. Finns det någon nackdel med att göra såhär istället för att äta riktig mat?

    Mvh

    #549479
    Flessa wrote:
    Det skulle jag säga suger som frukost. Du får supersnabba kolhydrater vilket götr att blodsockret skjuter i höjden och sedan blir du antagligen superhungrig och grinig efter ett tag. Ta och blanda protein i mjölk och mixa ner någon sorts gryn som ex havre och ta några omega-3 kapslar till.

    Brukar göra en liknande frukostlösning om jag skall upp riktigt tidigt och inte hinner äta. Blandar protein med ca 1dl finmixad havregryn, sedan blanda i en shake med mjölk och lite yohhurt. Blir gott och du står dig hyffsat länge på det.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.