God naturlig smaksättare till egen gainer.

Home Forums Kosttillskott God naturlig smaksättare till egen gainer.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #78094
    #677570

    ska just blanda ett 4kgs lass med egen gainer, malto + osmaksatt vassle.
    smakar…. inte så gott, har just druckit upp 4 kg och vet inte om jag vill göra det igen, men det är ju billigt.
    någon som har tips på grejer som kan funka att blanda ut den med, alltså något man kan ha i pulvret, inte att dricka den med juice eller dylikt, jag blandar nästan alltid med vatten. thnx

    #677571

    Byt ut maltodextrinet mot O’boy No Sugar Added. Om inte kostnaden är en faktor. Kolhydraterna i den sockerfria O’boy:en är maltodextrin.

    #677572
    King Grub wrote:
    Byt ut maltodextrinet mot O’boy No Sugar Added. Om inte kostnaden är en faktor. Kolhydraterna i den sockerfria O’boy:en är maltodextrin.

    Ojdär ja , Taackar :up:

    #677573
    King Grub wrote:
    Byt ut maltodextrinet mot O’boy No Sugar Added. Om inte kostnaden är en faktor. Kolhydraterna i den sockerfria O’boy:en är maltodextrin.

    sedär…jag trodde det var massa sötningsmedel i den oboyen? annars ska jag lugnt göra det..t.ack!

    edit: sötad med sukralos…..

    [http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2972&Mid=2972]

    #677574

    Det finns olika sötningsmedel. Mmaltodextrin är en sötningsmedel, de brukar tillsättas i pulverform.

    #677575

    Maltrodextrin är inte ett sötningsmedel. Det är en kolhydratkälla, delvis hydrolyserad stärkelse.

    Sötningsmedlet i fallet O’Boy No Sugar Added är mycket riktigt sukralos.

    #677576

    jo… tog några dl vanlig oboy istället.
    inte lika bra, men nu går den att få ner iallafall…

    vart kan man få tag på naturliga smakämnen i pulverform?
    det borde ju finnas…

    #677577

    Vad är det för naturliga smakämnen du menar?

    #677578

    Annars borde väl frysta bär fungera som en bra smaksättare….

    #677579

    :) jag vet inte. smakämnen som inte är sukralos eller aspartam, utan en naturlig banansmak eller naturlig jorrdgubbsarom. Dalblads exempelvis har ju naturliga aromämnen i sin gainer och den är ju sjukligt god, då jag förmodar att dom finns.

    #677580

    Det finns aromer i Dalblads Gainer hur naturliga dessa är kan diskuteras.
    Men det finns dock ingen artifiell sötning i.
    Smak Aromer och sötning är 2 olika saker.
    Deras sötning i Gainer Explosion är fruktos.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.