Hardgainer med svåra problem att öka vikt !

Home Forums Kosttillskott Hardgainer med svåra problem att öka vikt !

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71743
    #566511

    Hej,
    Jag är en 184cm lång 24åring på 70kg. Jag har ett jätte problem med att gå upp i vikt. Har träffat läkare som säger att jag har en ämnesomsättning som är 3ggr snabbare än en ”normal” person. Vilket betyder att jag måste äta 3ggr mer än vanligt?! Jag börjar träna, kör 2månader går upp 2kg, men sen tröttnar jag för inget mer händer. Samt för att jag inte orkar äta så otroligt mycket ! Vad ska jag göra? kan nån hjälpa mig. Klistrar in mitt mat schema är nedan, kom med kommentarer, om jag ska ta nåt annorlunda osv. Är det ok att ta gainer i samband med EAA efter träningen?

    Jag får i mig runt 5000kcal/dag.


    Vaknar upp


    7:00-Frukost, Attitude
    10:00-Mellanmål, Vassle
    12:00-Lunch
    16:00-Mellanmål, Gainer


    Slutar på Jobbet


    18.00-Mellanmål, vassle
    19:00-EAA, VasoFlow, Kreatin
    19.00-Träning
    20:00-EAA, Gainer
    21:00-Middag
    23:00-ZMA, kasein Protein


    GodNatt


    #566512

    Jag hade också problem att gå upp i vikt, låg alltid på en sjukt låg vikt hela tiden (65kg/188cm)
    Jag har tränat som en tok de senaste åren, och ätit som en häst och vilat mycket.
    Väger idag 86kg, med inte speciellt mycket fett.

    det tar tid att bygga muskler, så att ge upp efter 2 månader låter väldigt dumt.
    Bit ihop, träna på och ät.
    I sinnom tid så väger du mer, utan att du knappt tänkt på det själv.

    #566513

    Ät mer och ät mat. När du ätit dig helt mätt kan du ta en dryck efter alt. emellan varje mål. Typ en gainer med långsamma kolisar och protein med tillsatt fett.

    #566514

    Lägg in någon mer Gainer på dagen o hur många dl Gainer tar du per portion? ja brukar ta ca 2-2,5dl Gainer pro.
    Ta en Gainer på morgonen blandat med havregryn riktigt bra med mycket kalorier!

    Lycka till!

    #566515

    du köper animal m-stak, en hink med vitargo eller Malto, äter som vanligt dock lägger du till ca 150-200g extra kolhydrater under dagen tillsammans med m-stak. Du lär bli hungrig och du kommer få i dig extra kcal.
    Supplementa med lite kreatin på träningsdagar eller som jag gör 3 dagar on 3 off med kreatinet med 15g per dag på on dar.

    #566516

    mellan lunchen 12 och middagen 21 käkar du ju ingen riktig mat, bara massa pulver. Pasta, ägg, fet mjölk, osv osv!

    #566517

    tre gånger för snabb ämnesomsättning låter ju sjukligt, bör man inte medicinera mot detta?

    mer ontopic
    byt ut målen kl 18 och 23 mot mat istället för endast proteindrinkar

    #566518
    Pepz wrote:
    tre gånger för snabb ämnesomsättning låter ju sjukligt, bör man inte medicinera mot detta?

    mer ontopic
    byt ut målen kl 18 och 23 mot mat istället för endast proteindrinkar

    Ja det går medicinera mot. Mest troligen har han inte en omsättning som är 3ggr över den normala. Läkare har en tendens att överdriva på sånt här. Skulle hans ämnesomsättning vara 3ggr högre än normalt skulle han alltså behöva ca 8-9000kcal per dag för att vara i kaloribalans (snabbt uträknat). Och det tror jag inte ett SMACK på.

    Metabolism skillnader är oftast på några procent och det är nästan alltid uteslutande kost och träningsvanor som avgör om man går ner eller upp i vikt.

    Ta i kontakt med någon kunnig på att göra upp en matplan och se om du får en förändring efter 3-4månader.

    #566519

    finns folk med sköldkörtelförändringar. Känner själv en tjej som får äta medicin som gör att metabolismen minskar.

    #566520

    Tack tack,
    Det som jag kallar ”mellanmål” är antagligen en pastasallad, sallad av nåt slag. Eller/och mörkt bröd med havregröt.
    Snabba kolhydraterna i gainers måste ju ändå vara till nytta för mig, då jag vill få vikt? Får i mig många kalorier/dag med drinkarna.

    #566521
    sid wrote:
    Ja det går medicinera mot. Mest troligen har han inte en omsättning som är 3ggr över den normala. Läkare har en tendens att överdriva på sånt här. Skulle hans ämnesomsättning vara 3ggr högre än normalt skulle han alltså behöva ca 8-9000kcal per dag för att vara i kaloribalans (snabbt uträknat). Och det tror jag inte ett SMACK på.

    Metabolism skillnader är oftast på några procent och det är nästan alltid uteslutande kost och träningsvanor som avgör om man går ner eller upp i vikt.

    Ta i kontakt med någon kunnig på att göra upp en matplan och se om du får en förändring efter 3-4månader.

    Ja, det överdrev säkert på sjukhuset. Men tester gjorde jag iallafall. Och ett intag på runt 7000kcal var det dom rekomenderade. Men medicinera kom inte på tal. då dom talade om för mig att jag skulle börja lägga på mig när jag blev 20-22. Jag förbränner när jag ligger i soffan och äter chips..

    #566522

    7000 delat på 3 = 2300, du verkar ju faktiskt behöva ungefär tre gånger så mycket mat som en normal stillasittande person.

    Jag håller med de andra herrarna, bara käka på. Tänk på att man kan vänja sig vid att äta fler kalorier, så efter några månader kanske ditt höga matintag kommer kännas naturligt.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.