Hjälp med kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Hjälp med kosttillskott

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #102774
    #1078223

    Hej! Vet inte riktigt om detta är rätt forum men jag testar! Jag är en tjej på 23 år.
    Jag tränar inte och är väldigt dålig på kost. Äter det jag vill när jag är hungrig. Är dock noga med att äta grönsaker och kött.
    Jag har ett tungt yrke som börjar tidigt, har träningsvärk i nästan hela kroppen minst tre dagar i veckan för att jag är så svag och äter inte frukost p.g.a. känslig mage.
    Jag blir väldigt lätt sjuk, trött och hängig och har dåligt immunförsvar. Orkar inte träna efter jobbet.

    Nu till min fråga: Finns det någon form av gott pulver man blandar med mjölk som man kan dricka istället för att äta frukost? Något som gör att man blir mätt och kanske orkar lite mer under dagen?
    Har precis börjat med apotekets ”kvinna” vitamintabletter.

    Jag är normalviktig och vill absolut inte gå upp i fett så vill inte trycka i mig massa extra kalorier eller något sånt.

    #1078250

    Ja det gör det men du måste prova dig fram. Vassle och kasein är vanligaste proteinpulvren. Men det finns även äggprotein och några gjorda på växter. Om du vill undvika socker så undvik gainer. Jag har haft en sorts kasein som var bra men söt och det stod 2% kolhydrat vilket alltså inte var sant. Nästa gång jag köpte samma påse stod också 2% men det var mindre sött.

    Och det hjälper om du har liknande problem som jag med magen, pga stress. Första tre timmarna efter jag vaknat brukar inte fast föda vara så bra.

    #1078289

    Hela grundskolan/gymnasiet led jag av samma problem med att inte kunna äta frukost. Alltså mer än 10 år.
    Idag (25år) tränar jag flera gånger i veckan sedan två år tillbaka och äter frukost vid kl 6 samt vid kl 9 och jag har inte mått så bra i hela mitt liv.

    Att äta frukost är livsviktigt för att hålla sig frisk. Testa ta med macka eller frukt till jobbet och ät på rasten om du inte kan äta direkt på morgonen.

    Det finns ingen shaker som lyckas hålla dig mätt. Energi i vätska går rakt igenom magen, det är dock ett fullgott komplement för att inta energi vilket ju är viktigt på morgonen.

    #1078293

    Hon säger att hon inte vill ha energi, och protein mättar. Dvs ett rent protein verkar rätt. Vilken sort som är rätt går bara att prova sig fram till eftersom vi är olika och dessutom inte har exakt samma behov av variation av aminosyror från år till år (i mitt fall iaf), dessutom är det massor av mineraler och vitaminer i pulvret som antagligen stämmer mot hennes behov (i det stora hela) eftersom hon tar ut sig, det låter ju som att få i sig någonting alls är planen.

    #1078394

    Gymgrossisten säljer en protein och kolhydratsmix som jag tror skulle passa dig

    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/meal-pro-1-kg

    Det är en blandning av snabba och långsamma kolhydrater och proteiner som motsvarar en måltid på ca 40g protein och 40g kolhydrater (typ 200g kycklingfilé och lite potatis). Väldigt god smak har den!

    Angåne frukosten har jag samma problem, dock tränar jag seriöst så att återkommande missa frukosten är katastrofalt för mig haha. Jag har dock löst problemet med att dela upp frukosten i 2-3 mål

    te.x.

    07:00 Proteinshake med frukt
    08:20 2-3 Ägg, och havregrynsgröt (har nu vaknat och magen har satt igång så det är betydligt mycket mer enklare att äta mycket)
    09:30 Grekisk yoghurt med honung, proteinbar

    Nu vet jag såklart att de inte är superpraktiskt att äta så ofta om man har ett hektiskt jobb eller liknande. Men jag tänkte att det ändå kanske hjälper att se hur man skulle kunna lösa problemet! :)

    mvh

    #1078697

    Något av det bästa jag gjort är att gå till en kostrådgivare. Verkligen värt pengarna; att investera i sig själv. Om du ofta är hemma och är sjuk har du ju tjänat in pengarna snabbt.

    #1078759

    Jag använder själv Eiselts Metapro som en del av min frukost, tycker innehållet är riktigt bra och dom nya smakerna är helt ok.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.