Hjälp mig hitta rätt i pulverdjungeln

Home Forums Kosttillskott Hjälp mig hitta rätt i pulverdjungeln

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #77899
    #676576

    Förlåt för den kanske lite luddiga rubriken.
    Men det är så här att jag är väldigt grön på allt vad tillskott heter och har försökt läst mig smart här på forumet men utan någon som helst kunskap är det svårt att förstå alla förkortningar och annat som nämns…

    Har aldrig riktigt trott på tillskott, eller känt ett behov av att ta några då jag inte sett viktuppgång som något problem. Men nu efter en viss tids bulk (givetvis har man överbulkat och blivit rent ut sagt fet) så tänkte jag så småningom påbörja en deff någon gång i början av det nya året.

    Skulle bli väldigt glad om någon här kunde förklara eller kanske hänvisa mig till någon tråd där jag kan läsa om vilket/vilka tillskott jag kan ta för att förenkla en deff. Det jag menar är att när jag stryper min kost så pass mycket som jag kommer göra så vill jag ju få i mig allt nödvändigt osv och inte att jag letar efter ett mirakelmedel som aftonbladets löpsedel gör reklamn för.

    Tänkte gå till min lokala återförsäljare här i sundsvall och inhandla lite saker men för att inte bli totalt sönderlurad så kanske ni här kan hjälpa mig att få en liten humm av vad som gäller.

    #676577

    Ska du deffa läs detta först:
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

    #676578

    Läste igenom den för ett tag sen men kommer inte ihåg alltså kan ju faktistk ta mig en titt senare ikväll när jag kommer hem från gymet.

    #676579

    Ett par saker som jag tycker är bra att ha vid en diet/deff men absolut inga mirakelmedel. Det som gör att du går ner är ju disciplin och lite planering av maten.

    Koffeintabbar
    Omega-3
    Multivitamin mineraler
    C-vitamin (minst 2 gram om dagen)

    MVH Zoltan

    #676580

    Jo absolut, jag vet vad som gäller.

    Ja omega3 låter soft, morsan lovade till och med att betala dessa :D

    Men jag behöver inget form av proteinpulver eller nånting att trycka före/efter träning osv?

    #676581

    Det gör min käre mor redan, det du menar är alltså att maten kommer räcka gott och väl? Isofall är det väldigt bra nyheter att jag slipper lägga cash på annat.

    #676582
    Qustaph wrote:
    Det gör min käre mor redan, det du menar är alltså att maten kommer räcka gott och väl? Isofall är det väldigt bra nyheter att jag slipper lägga cash på annat.

    Det är klart det gör. Har ingen människa någonsin gjort idrottsliga resultat innan alla tillskott fanns menar du?

    #676583

    Ni verkar missförstå mig riktigt mycket nu.
    Jag undrade bara, eftersom jag inte har deffat förut så vet jag helt enkelt inte.
    Trodde att något slags proteinpulver var att rekommendera bara.

    #676584
    Qustaph wrote:
    Trodde att något slags proteinpulver var att rekommendera bara.

    Ja det beror ju på vad du själv anser.

    Vassle efter träning är positivt i återhämtningssyfte, lika viktigt vid deff som andra tillfällen. Det finns dessutom gott om evidens för att vassleprotein ska ha lipolytisk ( = fettförbrännande) effekt och således kanske det kan bidra till en bättre fördelning av förlust mellan fett/muskler under deffen?

    Men å andra sidan kan det ju kännas skönt under deff att få i sig ens energi från just mat, en proteindrink kanske inte mättar så bra för alla och om man då äter för lite kan det ju som sagt kännas bra att få äta maximalt med mat för att slippa kännsa sig alltför hungrig.

    Du får helt enkelt väga fördelarna mot nackdelarna, dina resultat står på intet sätt och faller på om du köper ett proteintillskott eller ej.:)

    #676585

    Tack för ett vettigt svar Eddie.
    Känns bara skönt att veta att jag klarar mig utan det.

    Men tror endå att jag kommer köpa in något slags pulver till de dagar då jag är lite stressad och inte hinner hem och käkar innan gymet. Några förslag på vad det skulle kunna vara?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.