Hjälp vilka ska ja ta???

Home Forums Kosttillskott Hjälp vilka ska ja ta???

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Undrar vilka och tidpunkter ja ska inta mina kosttillskott som är:

EAA-XX
    BCA-Massbuilder
    JACKED XX
    VIP Extreme
    + är det dumt att inta proteindrink ca 30min innan träning?
    Direkt efter brukar ja ta proteindrink blandad med halvdec dextrupur.

Allt står på förpackningarna.

fettokissen wrote:
    Undrar vilka och tidpunkter ja ska inta mina kosttillskott som är:

EAA-XX innan träningen
    BCA-Massbuilder efter träningen
    JACKED XX 15-30min innan träning
    VIP Extreme 15-30min innan träning
    + är det dumt att inta proteindrink ca 30min innan träning? onödigt om du ska ta EAA-XX innan träningen.
    Direkt efter brukar ja ta proteindrink blandad med halvdec dextrupur. Onödigt om du tar BCAA-massbuilder efter träningen, vänta isåfall iaf 30min

Svaren står ovan. Du ska självfallet inte ta både jacked och vip samtidigt. Du får nog kolla upp lite vad det är du köpt så du förstår varför du inte ska blanda proteinshake och EAA/BCAA samtidigt.

Gober wrote:
    Svaren står ovan. Du ska självfallet inte ta både jacked och vip samtidigt. Du får nog kolla upp lite vad det är du köpt så du förstår varför du inte ska blanda proteinshake och EAA/BCAA samtidigt.

Det står ju att man ska ta eaa direkt innan träning, men kan man blanda upp det och dricka under träning? Sen står det på bcaa att bara ta ca 45min innan träning inget efter. så tänkte om man kunde ta

ca 45min bcaa sen 15-10min innan pwo antingen jacked eller vip och sen dricka eaa under träningen och sen avsluta med proteindrinken driekt efter passet?

fettokissen wrote:
    Det står ju att man ska ta eaa direkt innan träning, men kan man blanda upp det och dricka under träning? Sen står det på bcaa att bara ta ca 45min innan träning inget efter. så tänkte om man kunde ta

ca 45min bcaa sen 15-10min innan pwo antingen jacked eller vip och sen dricka eaa under träningen och sen avsluta med proteindrinken driekt efter passet?

Totalt onödigt att ta både bcaa och EAA innan träning, samma sak. Massbuilder innehåller dock kreatin och annat för återhämtning därför kan du ta den efter träning om du vill. Då får du en dos kreatin innan träning från pwo och en efter från massbuildern.

Man tar EAA/bcaa runt träningen för att stimulera proteinsyntesen. Du kan dricka den under träningen men jag ser ingen poäng i det utan hade tagit den direkt innan och efter.

Läs på lite innan du köper så många tillskott innan är mitt tips, håll det enkelt och kör en pwo, eaa och sen proteinshake kan du slänga in ibland som mellanmål för att höja proteinet : )

EAA-XX innan träningen
    BCA-Massbuilder efter träningen
    JACKED XX 15-30min innan träning
    VIP Extreme 15-30min innan träning
    + är det dumt att inta proteindrink ca 30min innan träning? onödigt om du ska ta EAA-XX innan träningen.
    Direkt efter brukar ja ta proteindrink blandad med halvdec dextrupur. Onödigt om du tar BCAA-massbuilder efter träningen, vänta isåfall iaf 30min

Bra summering..

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.