Hjälp vilken ska jag välja?

Home Forums Kosttillskott Hjälp vilken ska jag välja?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #48889
    #118586

    Nu behöver jag hjälp! Sitter fast här med vilket proteinpulver jag ska välja.
    Ska jag välja ett proteinpulver med mycket kolhydrater i eller ska jag ha ett som är lite i?

    Om jag inte minns helt fel så är det väl det med mycket kolhydrater i som gäller om man vill bli stor? eller ?

    Ja ni hör jag behöver råd!:)

    #118587
    nichole86 wrote:
    Nu behöver jag hjälp! Sitter fast här med vilket proteinpulver jag ska välja.
    Ska jag välja ett proteinpulver med mycket kolhydrater i eller ska jag ha ett som är lite i?

    Om jag inte minns helt fel så är det väl det med mycket kolhydrater i som gäller om man vill bli stor? eller ?

    Ja ni hör jag behöver råd!:)

    Om det är ett pulver med mycket kolhydrater i går det oftast under namnet gainer, men själv föredrar jag ett rent proteinpulver för då kan jag styra själv om jag vill ha kolhydrater med i shaken genom att tillsätta mjölk till exempel, men en gainer är ju vad det heter, det är meningen att den ska innehålla mycket protein och kolhydrater så att du med hjälp av denna shake och ett kaloriöverskott kunna lägga på dig muskler men även lite fett på köpet :up:

    #118588

    Du måste ju berätta vad ditt mål är! Varför du skall använda proteinpulver…

    #118589

    Ett vanligt proteinpulver, d v s inte en gainer (med mycket kolhydrater) är nog vad du söker om du försöker gå ner lite i vikt. Om det är tvärtom, köp en gainer om du vill.

    #118590

    Jag hade samma problem förrut men slutade med att jag köpte vanligt rent protein(whey gold standard) eftersom jag fick hjälp med detta förstod jag fördelarna med det. Även om jag vill gå ner i vikt äter jag kolhydrater efter träning, men både snabba och långsamma kolhydrater finns i så otroligt många livsmedel som mättar bättre än kolhydraterna i gainerprodukterna så därför är det egentligen bättre att ba ta med proteinshaken plus 1-2 bananer. Plus att du också kan använda proteinet i dina vanliga måltider för att endast tillsätta mer protein. Gainer är egentligen som jag uppfattat det iallafall mest för folk som har jättesvårt att gå upp i vikt och inte får i sig tillräcjligt med kolhydrater även om de äter sjg mätta, och därför tillsätger extra kolhydrater som inte mättar så mycket.

    #118591

    Gainer är för folk som inte orkar äta mycket mat olika anledningar; dålig aptit ska inte underskattas. Att då inta en gainer efter passet hjälper ju med att få upp kalorierna.

    Men i övrigt är gainers ganska värdelösa; det enda positiva är isf att de innehåller en del bra vitaminer och mineraler för det mesta. Annars är vassleprotein vanligtvis det givna valet.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.