Hur doserar man Whey80 och GainerPro??

Home Forums Kosttillskott Hur doserar man Whey80 och GainerPro??

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #64908
    #452242

    Hej!!

    Jag har precis börjat med Whey80 och GainerPro. Har noll koll på hur man doserar och det känns inte riktigt som om jag kan gå efter rekomendationerna på paketet. Jag är 162cm lång och väger ca 58kg. Jag kan väl ändå inte ta samma dos som en kille?! Har letat runt men inte direkt hittat några svar. Någon som har nåt tips om en sida eller så?

    Syfte med träningen just nu är muskeluppbyggnad och styrka!! :p

    #452243

    hej och välkommen till body forum :)

    Doseringen av whey-80 beror på hur ditt övriga intag av protein ser ut under dagen. Rekommenderat är 2gram protein per kg kroppsvikt. på 58kg blir det 116gram/dag. Jag tror visst du kan gå efter rekommenderad dos på förpackningen. Vad jag vet är det ingen större skillnad på tjejer och killar på den fronten.
    Vad gäller gainer tar du den enbart i samband med träning, dvs antingen före och efter eller endast efter. samma sak gäller här. rekommenderat intag av snabba kolhydrater efter träning är 1g per kg kroppsvikt, dvs 58g för 58kg.

    #452244

    Det spelar ingen större roll men mig veterligen så får man doseringen i ett intervall så varför inte ta den lägsta doseringen i intervallet?

    #452245

    Tack för svaren! Känner att jag har lite bättre koll nu :P

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.