Hur mycket koffein kan man ta?

Home Forums Kosttillskott Hur mycket koffein kan man ta?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #49700
    #119810

    Många utav mina kompisar blandar sitt PWO med Body Science Gakkic.
    Jag undrar om man kan blanda sitt PWO med Body Science Gakkic Caffeine Added. Jag använder Jack3d som mitt PWO. Blir det för mycket koffein om man blandar ihop dem 2 produkterna?

    #119811

    Koffein tolerans är olika från person till person. Några kan dricka litervis med kaffe utan effekt. Andra dricker en kopp och börjar skaka…:D

    #119812

    Ja, koffeintolerans är högst individuellt och hänger samman med hur lätt man upplever upphetsning (arousal) i regel.

    #119813
    jjonsson12 wrote:
    Många utav mina kompisar blandar sitt PWO med Body Science Gakkic.
    Jag undrar om man kan blanda sitt PWO med Body Science Gakkic Caffeine Added. Jag använder Jack3d som mitt PWO. Blir det för mycket koffein om man blandar ihop dem 2 produkterna?

    JA! Finns ingen anledning att blanda till mer koffein i Jack3d som redan har 100mg/skopa. Dessutom kan det förta effekten av kreatinet…
    Enligt Creapures hemsida: Generellt med stora doser av koffein (5 mg per kg kroppsvikt per dag) avtar den prestationshöjande effekten av kreatin. Det är ca 4 koppar kaffe per dag. Mindre mängder koffein (t.ex. 1-2 koppar kaffe), å andra sidan, verkar inte ha en negativ inverkan på effekterna av kreatinet.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.