Hur ökar jag snabbt i muskelmassa och volym.

Home Forums Kosttillskott Hur ökar jag snabbt i muskelmassa och volym.

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #791329
    _Robert_ wrote:
    Visst äre så, riktig mat är alltid bäst. Men ofta så vill man ha ett extra tillskott till maten så man alltid har ett överskott av protein mm

    Ne men, nu har du förstått helt fel :) Överskott av protein blir inte till muskler, tänk om det skulle vara så enkelt att ju mer protein man intar desto större muskler får man :) Överskott av protein blir till energi eller lagras som fett i kroppen. Muskelmassa och volym bygger man inte snabbt, det går långsamt för de flesta om man inte har speciellt effektiva gener för muskeluppbyggnad.

    #791330

    Hur gör man av med 1000kr i MÅNADEN på bara tillskott? :D

    #791331
    Samquente wrote:
    Ne men, nu har du förstått helt fel :) Överskott av protein blir inte till muskler, tänk om det skulle vara så enkelt att ju mer protein man intar desto större muskler får man :) Överskott av protein blir till energi eller lagras som fett i kroppen. Muskelmassa och volym bygger man inte snabbt, det går långsamt för de flesta om man inte har speciellt effektiva gener för muskeluppbyggnad.

    Sant, vissa kroppar har begränsningar på hur mycket protein den kan utnyttja till muskelbyggnad. Men ska du bränna 1000kr på tillskott är väl lite onödigt? Köp istället dyra kycklingfileer som smakar skit gott och är proteinrikt :P

    Annars får du lägga pengarna som blir över på vitamin&mineral tillskot, olika omega fettsyror, antioxidanter och lite annat.

    #791332
    Dabifo wrote:
    Sant, vissa kroppar har begränsningar på hur mycket protein den kan utnyttja till muskelbyggnad.

    ”vissa” kroppar? Kan du inte gå in djupare angående det, vore intressant att få höra.

    #791333
    jwallin wrote:
    Hur gör man av med 1000kr i MÅNADEN på bara tillskott? :D

    Lätt!
    Själv tycker jag att ekonomin jämnar ut sej då man inte går ut och super upp 1000kr på en kväll… :D

    #791334
    Undertaker wrote:
    Lätt!
    Själv tycker jag att ekonomin jämnar ut sej då man inte går ut och super upp 1000kr på en kväll… :D

    Bra skrivit! Det handlar mest om prioriteringar.

    #791335

    Man kan inte köpa sina muskler :( så du skall bara äta mycket bra mat och träna hårt. alla vill ha snabba resultat och de kan man bara åstakomma om man använder preparat :p så de får ta sin tid. så ge de tid och äta bra så länge. min idé till dig lägg 1000kr i kylskåper på bra mat

    #791336
    _Robert_ wrote:
    Tror faktiskt inte att de räcker så värst långt, men om man har intresse för träning så är de värt de. :) Eller vad lägger du pengarna på?

    Njä. Det spelar ingen större roll hur roligt det är, jag kastar inte pengar i sjön i vilket fall som helst.

    Jag använder EsaPro och jag skulle tro att det kostar mig 1000 kr per år. Vad jag lägger pengarna på? Allt förutom kosttillskott.

    #791337
    Thomas.B wrote:
    Precis, och allt övrigt du lägger dina pengar på kanske andra finner onödigt?
    Alla prioriterar olika. 1000:- är inga pengar hur som helst.

    Det är i, 999 fall av 1000, 12 000 kr per år på ren jävla smörja.

    #791338
    _Robert_ wrote:
    Vad tycker ni jag ska köra med för tillskott om jag vill öka så mycket som möjligt i volym och muskelmassa inför sommaren. Något som inte är allt för dyrt, hade tänkt mig kring 1000 kr i månaden om de räcker? Just nu kör jag med Reflex Instant Whey, Kreatin från Peak, Omega-3 samt Berocca vitaminer och mineraler.

    Jag tycker att du tränar,äter mkt mat och sover bra så kommer du snart dit du vill.
    Under mina första år åt jag enligt ABCDE dieten där jag gick upp rätt mkt.
    Dessvärre så är det detaljerade upplägget inte officiellt då Torbjörn Åkerfeldt som är grundaren till ABCDE dieten.Fick aldrig publicera ABCDE dieten som var en studie i en vetenskapligt tidskrift.
    Det enda som är känt är att man ökar sitt dagliga intag med 1500 mer kalorier och bulkar i två veckor.
    Och sen Deffar i två veckor och skär ner med 500-1000 kalorier.
    Sen efter deffen bulkar man igen och så håller man på så fram och tillbaks.
    Men upplägget som är inte officiellt är mer komplicerat än så och ska ge bättre resultat.
    Jag fick ökade muskler och bättre definition men fick rejäla hudbristningar på ben och armar.
    Pga av att man ökade fortare i vikt än vad man skulle=(/
    Men bristningarna är nu borta och syns inte längre men det var ett coolt upplägg att lägga på sig muskler.

    #791339
    Thomas.B wrote:
    Nu får du vara ärlig också.

    1: ABCDE dieten finns det massor av info om, bara att söka om man nu finner den teorin intressant…

    2: Bristningar får du för att din hud har dålig anpassningshastighet, inte för att du växer för mycket. Detta kan du lätt se på många ungdomar o.s.v som inte lyft en hantel.

    3: Bristningar försvinner inte, utan blir ljusare med tiden.

    Nutz: Precis som allt skit du antagligen också tycker är viktigt att ha. Diskussionen leder ingen vart mer än att du inte vill köpa kosttillskott utan hellre köper nåt du gillar, precis det dom som köper kosttillskott hellre köper det än saker du gillar.

    Den info som kom ut om ABCDE dieten redovisades kort på en läkarstämma 1999 och inte i dess helhet.
    Bill Philips gjorde en intervju med Torbjörn Åkerfeldt om ABCDE-dieten.
    Där Bill Philips fastställde riktlinjerna för ABCDE-dieten utefter eget huvud och misstolkningar av vad Torbjörn sa.
    Pratade med Torbjörn för några år sen och han berättade att studien(ABCDE-dieten)kommer att presenteras i dess helhet när den publiceras i en vetenskaplig tidskrift.
    Och då kommer alla detaljer att avslöjas kring programmet.
    Han skulle ochså skriva en bok om det hela men den idén övergavs.
    Vad jag vet så sponsrade Henrik Eiselt studien med olika tillskott.Kanske Eiselt kan bekräfta om upplägget som finns tillgängligt stämmer?
    Precis mina hudbristningar kom av att min hud har dålig anpassninghastighet och hann inte med utvecklingen.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.