Hur ska man blanda?

Home Forums Kosttillskott Hur ska man blanda?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70375
    #525938

    Hej,

    Mitt första inlägg här så hoppas ni har överseende.
    Vet att frågor om vilka kosttillskott man ska använda finns i massor och jag har även sökt och läst endel.

    Jag har tränat ett tag nu men tycker att resultaten inte är riktigt vad jag vill.

    Min fråga är hur man ska blanda på ett bra sätt mellan olika preparat.
    Antar att man inte ska blanda hur som helst?

    Lite info om mig. 25år, 197cm lång, ca 94-96kg
    Tränar gym 3ggr/v Mån, Ons och Tors. Kör box samt Core på Tisdagar

    Tanken är att springa lite när det blir bättre väder. Sprungit lite på band men har fått ont i benhinnorna på höger så det har jag fått lägga av med just nu. Kör lite cykel istället.

    Det jag vill är ju bygga muskler (få lite mer definerade muskler) men jag vill inte bulka på mig massa underhudsfett… så kort sagt lite mer muskler och mindre fett (som alla andra?? :D ) Hade ju varit trevligt att få någon magruta någon gång.

    Hur som helst hade jag tänkt att köra Body Science EAA-XX + 100% Whey Gold Standard

    EDIT: LÄNKAR-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTET-LÄS-FORUMETS-REGLER!

    Så, bra/dåligt? Ska jag ta bort något eller komplettera med någon mer?

    Tack på förhand!

    #525939

    Med samtidigt menar du inte alls under samma dag eller inte samtidigt före/efter träning?

    Skulle det i så fall vara bättre att köra enbart Whey protein då?

    #525940

    Humm okey…. Låter ju bra.

    MEN den innehåller ju inget protein vad jag har kunnat läsa mig till?
    Bör man inte ha ett protein tillskott?

    Eller hur gör ni för att få i er det snabbt och smidigt?
    Jag har hela tiden kört utan tillskott så det är därför jag är lite lost… 😮

    #525941

    Humm så med andra ord är det aminosyrorna som är det viktiga?

    #525942

    Med andra ord så är protein uppbyggt av aminosyror. Googlade du inte?

    #525943

    1000 tack för en bra förklaring :emo-thumb
    Ska beställa denna å testa.. Men att den inte innehåller några kolhydrater är ingen nackdel?

    Vad tror ni/du om vattenmelon? Är ju gott i vanliga fall :p

    #525944

    För sent… tyvärr. Har redan beställt denna + creatin.

    #525945

    Hehe nää… Men lär väl inte vara någon nackdel att köra med detta på en gång? Bara följa anvisningarna angående dosering? Lär väl inte behöva vara raketforskare för det? :|

    #525946
    malawiglenn wrote:
    nej då :) se bara till att inte ta EAA med annan proteinkälla eller med typ bröd eller så. Bara ”fria” saker som tex druvsocker, maltodextrin, BCAA etc. dvs ingenting som behöver spjälkas.

    Malto måste spjälkas.:p

    #525947

    Men om jag tar detta innan och direkt efter träning… Sedan tar det mig ca 30-60min att komma hem. Då ska jag inte börja laga kyckling å ris å så vidare tex eller är det ingen fara efter så lång tid?

    Kommer ju hungra ihjäl annars om man inte får äta något som kroppen måste spjälka ;)

    #525948
    MrKindell wrote:
    Kommer ju hungra ihjäl annars om man inte får äta något som kroppen måste spjälka ;)

    Läs malawiglenns inlägg igen. Du har feltolkat något extremt.

    #525949
    Flessa wrote:
    Sedan måste det inte vara Kyckling och ris, kan lika gärna vara blodpudding, gröt, etc, etc.

    Hehe nää det var ju naturligtvis bara ett exempel…

    malawiglenn wrote:
    Exakt du har övertolkat, du får givetvis äta ”vanlig” mat men inte i samband med intag av EAA (eller om du hade kört vassle i samband med träning).

    Efter 30-60 minuter har EAA’t redan tagits upp av kroppen så då är det ok att börja stoppa i sig käk igen (det går snabbare än så t o m, du kan äta efter typ en kvart om du vill det)

    Bra. Det jag misstänkte men lika bra att kolla…. tackar!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.