importera kostillskott från USA?

Home Forums Kosttillskott importera kostillskott från USA?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #514625

    Jo iofs när du säger så. Men om jag tar hem något sen fastnar det i tullen jag får väl inge straff förutom att mina pengar är borta?

    #514626

    Det beror väl lite på. Det som säljs i USA, är med största sannolikhet lagligt där, här kan jag inte uttrycka mig om.

    #514627

    lika bra att kontakta livmedelsverket samt tullverket för att kolla med dom vad dom säger!

    #514628
    grekelito wrote:
    Inte just av vad som står PÅ burken, mer vad som finns I den isåfall.
    Reklamering inom just tillskotts-branschen har alltid varit överdriven och använt ord som ”super”, ”mega”, ”extreme”… Du kan ju fatta att 14-åriga killar får tårar i ögonen av glädje när de läser något sånt. Vad som händer i tullen däremot kan jag inte uttrycka mig om, USA är maniska och väldigt nyckfulla vad gäller substanser som förs över gränserna m.m.

    Det är i den svenska tullen man kan få problem…

    #514629

    grekelito, jag tror att de flesta som är på det här forumet vet vilken effekt beta-alanin har så du behöver nog inte förklara det. Angående ditt förslag på att man kan blanda in rent beta-alanin i NO-Xplode så skulle gäller det alla produkter, grejen är att det alltid blir dyrare om man köper alla ingredienser separat än om man köper det fördiblandat. I en mix där beta-alanin ”förstärker” kreatinets effekt känns det ganska meningslöst att blanda in beta-alanin i NO-Xplode om man inte testat NO-Xplode förut. Det är en helt annan sak om man gillar att använda beta-alanin regelbundet oavsett vilka prestationshöjare man än använder.
    Har man aldrig ätit beta-alanin förut så kan det också vara värt att testa, men då främst separat i första hand, eller i kombination med kreatin monohydrate eller liknande för att se hur beta-alanine påverkar en individuellt och inte luras av placebo effekter för att det finns med i en blandning som låter tjusigare än den i själva verket är.
    Visserligen kan det vara lockande att köpa nya ”up-and-coming” produkter från USA eftersom det är på den marknaden som nya produkter får sitt genombrott och testas innan de importeras till Sverige i större kvantiteter.
    Sen om det är värt pengarna är en annan femma, men det kan vara kul att testa lite ”exklusiva” produkter som inte många andra använder i Sverige.
    Sannolikheten att Jack3d fastnar i tullen är i princip obefintlig, särskilt som affärer som exempelvis Gymvaruhuset säljer mpnga produkter som är förbkjudna att importera till Sverige och importerar i mycket större mängder att vad en privatperson gör. USA är det mest liberala landet i fråga om dessa produkter och produkterna kontrolleras enbart i svenska tullen, inte i USA där produkterna från bland annat bodybuilding.com är lagliga.

    #514630
    loopi wrote:
    grekelito, jag tror att de flesta som är på det här forumet vet vilken effekt beta-alanin har så du behöver nog inte förklara det. Angående ditt förslag på att man kan blanda in rent beta-alanin i NO-Xplode så skulle gäller det alla produkter, grejen är att det alltid blir dyrare om man köper alla ingredienser separat än om man köper det fördiblandat. I en mix där beta-alanin ”förstärker” kreatinets effekt känns det ganska meningslöst att blanda in beta-alanin i NO-Xplode om man inte testat NO-Xplode förut. Det är en helt annan sak om man gillar att använda beta-alanin regelbundet oavsett vilka prestationshöjare man än använder.
    Har man aldrig ätit beta-alanin förut så kan det också vara värt att testa, men då främst separat i första hand, eller i kombination med kreatin monohydrate eller liknande för att se hur beta-alanine påverkar en individuellt och inte luras av placebo effekter för att det finns med i en blandning som låter tjusigare än den i själva verket är.
    Visserligen kan det vara lockande att köpa nya ”up-and-coming” produkter från USA eftersom det är på den marknaden som nya produkter får sitt genombrott och testas innan de importeras till Sverige i större kvantiteter.
    Sen om det är värt pengarna är en annan femma, men det kan vara kul att testa lite ”exklusiva” produkter som inte många andra använder i Sverige.
    Sannolikheten att Jack3d fastnar i tullen är i princip obefintlig, särskilt som affärer som exempelvis Gymvaruhuset säljer mpnga produkter som är förbkjudna att importera till Sverige och importerar i mycket större mängder att vad en privatperson gör.

    Vad var poängen med inlägget? Du sa ju inget som ingen annan redan sagt (även om det nu inte var skrivet av mig, men av andra). Det hela är ju en enda lång jävla sammanfattning? Och för allas skull, läs igenom mina inlägg innan du postar något. Han skrev att han Jack3d var speciell för att den innehöll Beta-alanin, då sa jag att då kan han lika gärna ta NO-xplode (som finns i Sverige och för att den togs upp tidigare) och tillsätta Beta-alanin om det nu var så speciellt och.. *TRUMVIRVEL* .. så har han en likvärdig produkt sett till innehållsförteckningen. Var det rena grekiskan eller lättare att fatta?

    P.S. Ge gärna förslag på produkter som är olagliga att importera men som tas in ändå!

    #1083476

    Det finns en inrikesshop som har nootropics.
    Schizandrol A
    Vinpocetine
    Pramiracetam
    Phenylpiracetam
    Phenibut
    Noopept
    Melatonin
    L-Dopa
    Guarana
    Citicoline sodium
    Cat’s Claw extract
    1,3-dimethylbutylamine (DMBA
    Acetyl-L-Carnitine
    5-HTP
    Alpha Brain – Complete Nootropic
    Caffeine + L-Theanine

    http://www.alphabrain.eu
    Bra priser, snabba leveranser och nootropics produkter av hög kvalite.
    Shoppen är svensk och det tar endast 1-2 dagar att få sin beställning.

    #1083809

    Jag använder [http://www.samedaysupplements.com/ samedaysupplements], är sjöfarten snabbt och de hjälper med att förklara lågt värde för att undvika egna frågor

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.